2012. máj 29.

F1 bennfentes - Vitalij Petrov

írta: FormaNet
F1 bennfentes - Vitalij Petrov

A tavalyi F1 fantázia után idén a Formula-1 hivatalos weboldala új interjúsorozatba kezdett, melyben a versenyzők személyes kérdéseket kapnak. Ezúttal a Caterham F1 Team orosz versenyzője, Vitalij Petrov került célkeresztbe.

Mi volt a legértékesebb leckéd az életben?
 
Vitalij Petrov: Minden egyes nap tanulok valami újat az életről. Olyan emberekkel találkozom, akik mindig mondanak vagy mutatnak valamit, ami valamilyen módon segít a fejlődésemben. Ilyen dolog például, amit egyik barátom mondott már nekem párszor, hogy győződjek meg arról, hogy amikor tükörbe nézek, ne azt higgyem, mennyire jó vagyok, hanem az legyen az első gondolatom, „hogyan lehetnék jobb?” Ez elég fontos, mert biztosítja számomra, hogy soha nem lehet minden rendben.
 
Ha fiatalkori önmagadnak kellene tanácsot adnod, mi lenne az?
 
VP: Ne légy lusta. És azt kérném a családomtól, hogy még többet követeljen tőlem az iskolai tanulmányokban, és annyit tanuljak, amennyit csak lehetséges.
 
Ha a szezon végén véget érne versenyzői karriered, mihez kezdenél az életben?
 
VP: Ez egy nehéz kérdés, mert most az F1-ben akarok maradni, ameddig csak tudok, és én nem igazán akarok arra gondolni, hogy mi lesz utána. De van néhány ötletem, hogy mit csinálnék.Talán édesapám üzlete érdekes lenne, ő különféle dolgokkal foglalkozik, és jó lenne vele együtt dolgozni.
 
Ha életed végéig egy helyen kellene maradnod, hol lenne az a hely?
 
VP: Ez is egy nehéz kérdés. Természetesen szeretem Oroszországot - az erdőket és a városokat. Ez az otthonom, és nagyon büszke vagyok arra, hogy Oroszországból származom. De néha jó egy kis forróság, mondjuk Spanyolország nagyszerű hely, és igazság szerint Angliát is imádom, kivéve azt a fránya időjárást.
 
Milyen állat tükrözi leginkább a személyiségedet?
 
VP: Azt nem tudom pontosan, hogy melyik állat tükrözi leginkább a személyiségemet, de szinte minden állatot szeretek. Kutyákat és macskákat nyilvánvalóan, de ha lenne egy nagy házam, akkor szeretnék egy oroszlánt, vagy egy tigrist, esetleg egy medvét, bár ez lehet, hogy kissé veszélyes lenne. Mint mondtam, nagyon sokféle állatot szeretek, csak ne kígyó legyen. Utálom a kígyókat. Még beszélni is utálok a kígyókról!
 
Mi az ami a győzelemnél is fontosabb számodra?
 
VP: Tudni, hogy a szüleim és a barátaim boldogok és egészségesek.
 
Mikor voltál legboldogabb?
 
VP: A pályán vagyok a legboldogabb különösen, ha egy jó időmérő edzésen, vagy egy jó versenyen vagyok túl. De azt hiszem az is fontos, hogy a pályán kívül is boldog legyek. Mindennek jól kell működnie a pályán kívül is, mert ha van valami probléma a barátokkal, vagy a családban, az elvonja a figyelmet a versenyzéstől, ami nem jó.
 
Ha egy dolgot száműzhetnél az életedből, mi lenne az?
 
VP: A lustaság.
 
Milyen érzés azt fontolgatni, hogy egy hős vagy?
 
VP: Tudomásul veszem, ha az emberek azt gondolják, hogy egy világbajnok az egy hős - az a srác, aki mindent megnyert, és a legjobb munkát végezte –, de én még nem nyertem bajnokságot. Elértem már néhány dolgot, de semmi olyat nem tettem még, ami igazán különleges lenne.
 
Mi a legnagyobb gyengeséged?
 
VP: Néha egy kicsit túl stresszelem magam. Lehet, hogy ez egy kicsit sokszor korlátoz engem.
 
Milyen étel jelenti számodra a tökéletes kényelmet?
 
VP: Természetesen imádom az orosz konyhát - leveseket, salátákat meg ilyesmi - de szeretem sushit is, és az olasz ételeket. Nagyon szeretem a spanyol sonkát (a Jamon Ibericót) és a paellát is.
 
Mi az első dolgod, amikor egy verseny után hazaérsz?
 
VP: Hogy lássam a családomat, és megtudjam mi minden történt velük. Utána meglátogatom a barátaimat és focizunk vagy pókerezünk.
 
Mi, vagy ki az akit csodálsz?
 
VP: Sok jó sportolót csodálok, például Muhammad Alit és Bruce Lee-t. Sokat tanulok tőlük. És csodálom azokat a pilótákat is, akikkel jelenleg versenyzem. Mindenkit csodálok, akitől tanulni tudok valamit.
 
 
Kedvenc illatod?
 
VP: Húha! Talán néhány parfüm – ez attól függ, hogy milyen nő viseli! (Nevet)
 
Az az ember vált belőled, akit elképzeltél?
 
VP: Sosem gondoltam volna, hogy Formula-1-es versenyző leszek. Amikor még tanultam a versenyzést, akkor minden nap csak arra összepontosítottam, hogy javuljak, és amikor valaki megmutatta nekem az F1-et, azonnal tudtam, hogy ezt akarom csinálni. Természetesen boldog vagyok, hogy eljutottam idáig, de ennél még sokkal több van hátra.
 
Mi jelenti számodra az otthon ízét?
 
VP: Amikor saját magamnak főzök, akkor hazai dolgokat készítek. Szeretek főzni. Egyedül élek, úgyhogy elég sok mindent meg tudok főzni, amit éppen szeretnék. Ez egy jó módja annak, hogy olyan dolgokat egyek,  ami az otthon ízét jelentik számomra.
 
Még több F1 bennfentes:
 

 

FormaNet, Varga Viktória

 

 

Szólj hozzá

f1 formula 1 vitalij petrov f1 bennfentes