2012. jún 11.

F1 Hamilton visszatért a csúcsra

írta: FormaNet
F1 Hamilton visszatért a csúcsra

Lewis Hamilton az idei év hetedik futamgyőzteseként ünnepelhetett azon a versenypályán, ahol F1-es debütálásának évében, 2007-ben megszerezte első diadalát a szériában. A 2009-es világbajnok ezzel átvette a vezetést a világbajnoki küzdelemben, így minden tekintetben boldogan térhet haza a kanadai hétvége után.

 
 
Lewis, hetedik futam – hetedik győztes. Nagy kő esett le a szívedről, amikor megláttad a kockás zászlót?
 
Lewis Hamilton: Igen, egyszerűen fenomenális érzés visszatérni ide, kiautózni a maximumot, és látni, hogy a csapat a csúcson van ez egyszerűen félelmetes. Ez az a hely, ahol megszereztem első győzelmemet, és a mai futamgyőzelem rengeteg fantasztikus emléket hozott elő. Ez a mostani érzés is ugyanannyira jó, mint 2007-ben volt.
 
Amikor kint jártál a boxban, ismét történt egy kis hiba. Volt olyan érzésed, hogy „jaj ne, már megint”?
 
LH: Nos, az első boxkiállás az jól sikerült, csak az elindulás nem volt tökéletes, mert a kuplung egy kicsit megcsúszott. A második kerékcsere hátul egy kicsit lassabb volt, de az előző időszakhoz képest ez még mindig nagy javulás, szóval minden rendben volt. Amikor áthaladtam a célon azt gondoltam ’végre’…
 
Számítottál erre az eredményre?
 
LH: Amikor reggel megérkeztem, jól tudtam, hogy egy nagyon kemény verseny lesz, Tudtam, hogy a Ferrari hosszútávon nagy erős lehet – és ugyanígy a Red Bull is -, szóval nagyon meglepett, hogy az első etapban tartani tudtam Sebastian (Vettel) tempóját, de azt is tudtam, hogy pozícióért kell harcolnom – és ez működött. (Nevet)
 
Nem mindennapos dolog, hogy két világbajnokot is megelőzöl az utolsó körökben…
 
LH: Ez így van. Ezzel megfűszerezve a győzelem még nagyobb. Azt kell mondjam, nagyon szeretem ezt a pályát. Ha kellően pontosan vezetsz, akkor minden összeállhat. A végén tudtam, hogy csak tartanom kell a tempómat, mert láttam, hogy Fernando és Sebastian mennyire szenved a vége felé, így csak kontrollálni kellett az ütememet.
 
Mesélnél valami a stratégiáról? A kezdetektől két kiállás volt a terv, vagy a verseny során változtak a dolgok?
 
LH: Két kiállást terveztünk, mert úgy gondoltuk, hogy ez lehet a legjobb stratégia, és utólag azt kell mondjam, hogy a legjobb gumiválasztás a szuperlágy-szuperlágy-lágy sorrend lett volna, mi pedig szuprelágy-lágy-szuperlágy megoldást választottuk, de még ez is jól működött. Utólag visszatekintve a gumik nagyon jól működtek, és minden döntésünk a végén győzelemhez vezetett.
 
Most te vezeted a bajnokságot, szóval most te irányítasz…
 
LH: Nem tudom, hogyan lehetne kontrollálni a bajnokságot. (Nevet) Az első négy srác kilenc ponton belül van, szóval azt mondani, hogy „irányítom”, az egy kicsit távol áll a valóságtól. Minden, amit mondhatok az az, hogy nagyon boldog vagyok – boldogan térek haza ezzel a győzelemmel és a trófeával.
 
 
Két hét múlva Valencia, ami valószínűleg szintén izgalmas lesz. Látunk majd egy újabb győztest, vagy most már elkezdődik az eddigi nyertesek ismétlődése?
 
LH: Úgy gondolom, hogy a bajnokság még mindig nagyon kiszámíthatatlan , és minden esély megvan arra, hogy egy nyolcadik győztest láthassunk. Mindenesetre remélem, hogy harcolhatok és lesz lehetőségem arra, hogy bekerüljek a lehetséges győztesek közé.
 
 
FormaNet, Varga Viktória
 
 

Szólj hozzá

f1 mclaren formula 1 lewis hamilton kanadai nagydíj