Schumacher egykori csapatmenedzsere boszorkányüldözéssel vádolja a Red Bull riválisait
A Kanadai Nagydíj alkalmával a nagy tiszteletben álló, egykori Formula-1-es mérnök és menedzser Joan Villadelprat érdekes és elgondolkodtató véleményt fogalmazott meg. A szakember szerint a Red Bull-lal szemben „boszorkányüldözés” folyik, melynek célja nem más, mint a regnáló világbajnok csapat innovációinak akadályozása, és ezzel együtt a Milton Keynes-i alakulat rossz hírbe hozása azzal a váddal, hogy csalnak.
Az elmúlt években számtalan Adrian Newey által megálmodott újítás került az FIA és a média fókuszába, és bizonyos körök gyakran próbálták azt szugerálni a nézőkbe, hogy ezek az alkalmazások szabálytalanok. Nincs ez másként az idei szezonban sem, és már nem csak a Red Bull padlólemezének hátulján található nyílások kerültek célkeresztbe, de egyes feltételezések szerint az RB8 kerékagya is illegális aerodinamikai előnyt jelent a versenyautók számára.
Az egykori Formula-1-es mérnök, Joan Villadelprat szerint a Red Bull legfőbb riválisai - a Ferrari és a McLaren - bármit megtesznek azért, hogy korlátozzák a 2011-es évben még domináns csapat idei sikerét. Villadelprat szerint nonszensz ami az RB8 padlólemezén felfedezett lyukak, valamint a kerékagy kapcsán történt/történik.
"A szabályok meghatározzák, hogy a padlólemezen nem lehet lyuk, de ha az kiér a padlólemez széléig, akkor már nem számít lyuknak, onnantól kezdve már legálissá válik, és ezt a megoldást alkalmazza a legtöbb csapat”- vélekedett a spanyol szakember, aki 30 évet töltött el a királykategóriában, és ez alatt az idő alatt megfordult a McLarennél, a Tyrrellnél és a Ferrarinál is, mielőtt 1994-ben a Benetton operatív igazgatója és csapatmenedzsere lett. F1-es pályafutását a Prost GP-nél fejezte be.
"Még rosszabb, hogy ezzel az egésszel kapcsolatban hivatalosan senki nem tiltakozott. Ha valaki valami illegálisat tesz, az ellen tiltakozni kell - mint ahogy ilyen már korábban is megtörtént -, nem pedig piszkos módszerekkel, a médián keresztül, vagy a paddockban pletykákat terjesztve intézni a dolgokat.”
"Sem a Ferrari, sem pedig a McLaren nem akar direktben háborút indítani a Red Bull-lal szemben, helyette tudatosan ösztönzik az FIA-t a beavatkozásra. Mindez a csalás fényében tünteti fel az osztrák csapatot, ami teljesen alaptalan. Mindez olyan, mint egy boszorkányüldözés. Valami olyasmi, amin már én is keresztülmentem a Benettonnál 1994-ben, amikor Michael Schumacher dominált, és a többi csapat azzal vádolt bennünket, hogy kipörgésgátlót alkalmazunk.”
"Nagyon sokan vannak akik rosszul reagálnak a riválisok kreativitására, ezzel próbálják eltakarni saját hiányosságaikat. De minden akadályozás ellenére a Red Bull versenyképes marad, és úgy tűnik, hogy ők azok, akik megértették az új gumik viselkedését, ami kulcsfontosságú lesz a világbajnokság végkifejletében.”
FormaNet, Varga Viktória