Az F1 történelmének leggyorsabb kerékcseréje után a McLaren magabiztos
A McLarennél nem aggódnak a Valenciában megtörtént újabb boxutcai baki miatt, amely kissé beárnyékolta Lewis Hamilton jó ideig nagyszerűnek tűnő versenyét, ugyanis nem sokkal korábban a Formula-1 történelmének leggyorsabb kerékcseréjét könyvelte el a wokingi alakulat.
A McLaren idei boxutcai munkája finoman szólva sem mondható tökéletesnek, miután a szezon során több alaklommal is súlyos másodperceket buktak egy-egy elrontott kerékcserén a mclarenes versenyzők. A hibák miatt a csapat módosításokat eszközölt többek között a berendezések terén is, ám ennek ellenére Valenciában Lewis Hamilton második boxkiállása alatt ismét adódtak problémák a bal első kerék gyors cseréjével, ami Hamilton addigi második helyébe került.
Az első kiállásnál azonban mindössze 2.6 másodpercbe telt a 2008-as bajnok autójának használt abroncsait lecserélni, ami egy új rekord a Formula-1 történelmében. Éppen ezért a csapat sportigazgatója, Sam Michael úgy véli, hogy a kritikák ellenére sokat fejlődtek ezen a területen, és az adatok is igazolják, hogy a személyzet sokkal jobb munkát végez.
"A srácok figyelmen kívül hagynak minden kritikát, mert tudják, hogy jók, és Valencia előtt, Montrealban is a leggyorsabbak voltunk. Rengeteget dolgoztunk a belső eljárásokon és a berendezéseken is, mert jelenleg olyan világot élünk, ahol tized másodpercek helyett milliszekundumok döntenek. Ebben a pillanatban ez legalább annyira fontos, mint például az aerodinamika" - nyilatkozta az Autosportnak Sam Michael.
Lewis Hamilton múlt hétvégi futamon történő első kerékcseréjénél 2.3 másodperc után kapott zöld jelzést, ami 0.11 másodperccel volt jobb, mint az eddigi csúcsot tartó Mercedes 2011-es Koreai Nagydíjon (Michael Schumacher autóján) végrehajtott kerékcseréje. A McLaren szakembere a rekordnál sokkal fontosabbnak tartja a következetességet, és annak biztosítását, hogy minden kiállás problémamentes legyen.
"Nem az a legfontosabb célunk, hogy 2.3 másodperces kiállásokat hajtsunk végre – átlagosan ez három másodpercet vesz igénybe. Ha megnézzük azokat a területeket, ahol voltak hibák és problémák a korábbi versenyeken, elmondhatjuk, hogy nem azért történtek meg, mert a szerelőink az időeredményen akartak javítani."
FormaNet, Varga Viktória