2012. jún 27.

F1 Az új Concorde egyezmény alapján jövőre akár 23 futam is lehetne

írta: FormaNet
F1 Az új Concorde egyezmény alapján jövőre akár 23 futam is lehetne

Bernie Ecclestone az elmúlt években többször is meglebegtette annak lehetőségét, hogy el tudna képzelni 23, vagy akár 25 futamos versenynaptárt is, ám eddig ez az elképzelése a csapatok ellenállása miatt megbukott. A jelenlegi megállapodás alapján 20 futamban maximalizálták az éves versenyeket, ám Joe Saward szerint az új Concorde megállapodás tartalmaz erre vonatkozóan néhány „extra" kitételt. Nem teljesen kizárt, hogy jövőre akár 23 futam is lehet, és már a csapatok között is vannak olyanok, akik támogatnák ezt az elképzelést. Nagy kérdés azonban, hogy lesz-e elég pálya.

23 futam jövőre.jpg

A futamok növelésének eddig a legfőbb akadály az volt, hogy a csapatok logisztikailag nem tudták volna megoldani a folyamatos költözést, hiszen ez a személyzetre nagyon komoly megterhelés jelentene, mind munka tekintetében, illetve az állandó távolmaradás a családtól jelentősen ronthatná a munkamorált. A megoldás a dupla személyzet lehetne, ám ez jelentős költségnövekedést von maga után.

A futamok növelésének jelenlegi indoka éppen az, hogy a válság közepén ezzel lehetne növelni az F1, és ezzel együtt a csapatok bevételeit. Ebbe az irányba növeli a nyomást az a tény is, hogy néhány európai pálya jelentős pénzügyi gondokkal küzd, ám az istállók nem szeretnék, hogy a hagyományos pályák kikerüljenek a programból a folyamatosan emelkedő költségek, jogdíjak miatt.

A Toro Rosso csapatfőnöke, Franz Tost a futamok számának esetleges növeléséről, talán nem teljesen őszinte örömmel így vélekedett: „Az év 52 hétvégéből áll. Nekünk 26 nagydíj kellene. Néhány Európában, igeeen!"

A Lotus csapatfőnöke, aki nem mellesleg a csapatok érdekvédelmi szövetségének, a FOTA-nak is alelnöke támogatná az ötletet, és úgy gondolja, minél több futam van, annál jobb.

„Azt hiszem, két filozófia van. Vagy abba az irányba megyünk, mint a NASCAR, ahol - ha nem tévedek - 33 hétvége van, vagy megmaradunk a húsznál. Az igazi kérdés a húsznál több nagydíjjal az, hogy felül kell vizsgálnunk a struktúránkat, mert nyilvánvalóan a személyzet a fő kérdés, az utazással és a logisztikai kérdésekkel együtt."

„Tudunk beszélgetni a költségcsökkentésről, és a több nagydíj nagyobb bevételt jelent az F1 számára, és több országot tudunk akkor meglátogatni, több ország rajongói számára vihetjük el a Formula-1-et. Nincs pontos szám, nincs bűvös szám szerintem, de én inkább azt mondom, mint Franz, hogy miért is ne legyen több verseny?"

Jövőre egy új pálya csatlakozna a cirkuszhoz, ám a New Jersey-ben folyó munkák kapcsán Ecclestone igen szkeptikusan nyilatkozott, és úgy véli, a politikai támogatottság ellenére sem lesz még ott jövőre futam. (Erről itt olvashattok)

000 facebook_banner.jpg

Miközben néhány új lehetséges futamrendező is bejelentkezett, addig vannak olyan pályák, akik az életben maradásért küzdenek, így jelenleg még nem teljesen világos, hogy kire számíthat Ecclestone legalább középtávon.

2014-től a szerződés értelmében elvileg Szocsi is beszáll az F1-be, ám az orosz pályáról meglehetősen ellentmondásos hírek érkeznek. Valencia jövő évtől csak Barcelonával felváltva rendezne futamot, gondba van a legendás belga pálya, Spa-Francorchamps, a Nürburgring, és a koreai pálya is.
Tárgyalások folynak Franciaország visszatéréséről, Dél-Afrika, Mexikó és Argentína is jelezte csatlakozási szándékát, ám egyelőre semmi konkrétum nincs még ezekkel a pályákkal kapcsolatosan.

Hogy végül jövőre hány futam lesz, azt jelenleg talán még maga Bernie Ecclestone sem tudja, az bizonyos, hogy a háttérben komoly szervezés folyhat, és hogy a húsznál több futam sikerül-e, és hogy az a sport érdekeit szolgálja, egyelőre nyitott kérdés.

 

Szöveg: FormaNet, Varga Viktória

001_fórum logo.png

Szólj hozzá

f1 forma1 formula1 bernie ecclestone eric boullier f1 versenynaptár 2013 23 futam