F1 Kiderült mi okozta Vettel és Grosjean valenciai kiesését
A Lotus és a Red Bull motorszállítója, a Renault megerősítette, hogy Sebastian Vettel és Romain Grosjean valenciai futamon történő kiesésének oka a generátor túlmelegedése volt. A francia gyártó a miértet illetően egyelőre bizonytalan, de a Renault Sport F1 vezérigazgató helyettese, Rob White szerint a biztonsági autós fázisnak nincs köze a problémához.
Miután az Európa Nagydíjon két Renault motor is felmondta a szolgálatot, a francia gyártó alapos vizsgálatnak vetette alá a meghibásodott erőforrásokat, melyből kiderült, mindkét esetben egy túlmelegedett alkatrész leállította a motor elektromos ellátását, és ez okozta az élen haladó Sebastian Vettel-, majd nem sokkal később a második helyen autózó Romain Grosjean idő előtti kiesését.
Hogy a túlmelegedést pontosan mi idézte elő, még további vizsgálatokat követel, árulta el a Renault Sport F1 vezérigazgató helyettese, Rob White.
"Alaposan ellenőriztük az alkatrészeket, és úgy tűnik, hogy a hibának nem volt nyilvánvaló oka, ezért további vizsgálatokat végzünk a tesztpadon, hogy szimuláljuk a feltételeket, és duplán ellenőrizzük az elemeket"- ecsetelte White, továbbá azt is elmondta, a vizsgálatokból az is kiderült, hogy a meghibásodás nem köthető össze a biztonsági autós periódussal, és valójában Vettel kocsiján már a Safety Car bejövetele előtt jelentkeztek a problémák.
"Bizonyítékunk van rá, hogy Sebastian autójában a generátor már a biztonsági autó előtt túlmelegedés jeleit mutatta, de a lassabb tempó egy kicsit meghosszabbította a motor élettartamát. Természetesen, amikor Sebastian újra felvette a versenytempót, a probléma ismét előkerült, az eredmény pedig már közismert. Romain autójában a probléma nagyon hirtelen jelentkezett, néhány körrel az után, hogy a biztonsági autó kihajtott a pályáról."
A Renault most azt tervezi, hogy a soron következő silverstone-i hétvége előtt néhány változtatást eszközöl a generátoron.
"Több megoldáson is gondolkodunk. Az első az, hogy egy más fajta generátort szállítunk minden ügyfelünknek, vagy pedig egy némileg módosított változatot. Vizsgáljuk annak lehetőségét is, hogy visszatérünk egy korábbi-, a 2011-es verzióhoz. Majd partnereinkkel együttműködve bemutatunk néhány mechanikai és hűtési megoldást is, vagy változtatunk a beállításon a kigyorsításokat érintő programozásban, így csökkenthetjük a terhelést. Mindezeket még kiértékeljük Silverstone-ig, pluszban a pénteki edzéseket követően is mindent átnézünk majd, hogy kiderüljön, szükség van-e további intézkedésekre."
FormaNet, Varga Viktória