2012. júl 01.

F1 Bennfentes - Jenson Button

írta: FormaNet
F1 Bennfentes - Jenson Button

A tavalyi F1 fantázia után idén a Formula-1 hivatalos weboldala új interjúsorozatba kezdett, melyben a versenyzők személyes kérdéseket kapnak. Ezúttal a 2009-es világbajnok, Jenson Button került célkeresztbe.

jenson_button.JPG  

Mi az ami ébren tart éjszakánként?

Jenson Button: Amikor a barátnőm kicsit rugdosódik álmában, mert ő elég nyugtalanul alszik. (Nevet) Ez csak vicc volt.  Az igazság az, hogy rosszul alszom. Sokat forgolódom , és sokat gondolkodom alvás közben.

Ha egy dolgot száműzhetnél az életedből, mi lenne az?

JB: A mosást. Igen, azt kihagynám.  Utálom a vasalást is. Van erre alkalmazottam, de egyszer egy ideig magam csináltam, és nem szerettem.

Mi volt a legértékesebb leckéd az életben?

JB: A nehéz időkben is mindig harcolj tovább, és soha ne mond, hogy soha.

Mi az amit csodálsz?

JB: Azokat az embereket, akik törődnek másokkal és a másik ember érzéseit is figyelembe veszik. De azokat az embereket is, akik a maguk területén - mint például  Rafael Nadal, vagy az üzleti életben bárki - a helyes úton haladnak.

Ha fiatalkori önmagadnak adhatnál néhány tanácsot, mik lennének azok?

JB: Talán azt, hogy egy kicsit jobban átlássam a szerződésemet a Williams Hondás időkben, és kicsivel több időt szánjak a menedzserem kiválasztására. (Nevet) Már megtaláltam a megfelelőt, de ez hosszú időbe telt.

Ha a szezon végén véget érne versenyzői pályafutásod, akkor mihez kezdenél az életben?

JB: Szeretnék továbbra is a motorsportban részt venni, egy versenyzőt menedzselni, és nyomon követni pályafutását. Sok tapasztalatot adhatok át - jót és rosszat egyaránt. Illetve mivel triatlonozok is, ezért a másik dolog az lenne, hogy kvalifikálnám magam a triatlon világbajnokságra. Ez egy nagy cél az életemben. Olyan dolog, amit biztos, hogy megpróbálok majd megtenni.

Milyen állat tükrözi leginkább a személyiségedet?

JB: Ó, ez nehéz. Macska nem lennék, az biztos. A macskák jók, de a maguk módján magányosak, én pedig szeretem magam körül tudni az embereket. Nemrégiben Ascot-ban voltam, és azt hallottam, hogy a lovaknak vannak barátaik az istállóban - ezek a juhok vagy a kecskék -, ezért ló lennék. Miért is ne?

Mi az, ami a győzelemnél is fontosabb az életben?

JB: Semmi.

Mire költenéd az utolsó dollárodat?

JB: Egy jó sírkőre. Remélhetőleg.

Mi a legnagyobb gyengeséged?

JB: Túl sokat gondolkodom a problémákon. Ha van egy bizonyos probléma, akkor gondolkodom rajta, majd megpróbálom kitörölni az agyamból, de ez nagyon nehéz. Túlságosan beleélem magam a dolgokba. Hogyan tudnám ezt elrejteni a világ elől? Nem tudom - ez bonyolult -, de a tapasztalat jól jön.

Kedvenc illatod?

JB: Ez még a gokartos időkre vezethető vissza, és ez a láncolaj illata. Nagyon jó emlékeket őrzök a régi gokartos időkből.

Milyen étel jelenti számodra a tökéletes kényelmet?

JB: Nagyon édesszájú vagyok, ezért a banoffee pitét mondanám – vagy valami hasonlót. Szeretem a szuflékat, egy igazi francia szuflé fantasztikus.

Mi az első dolgod, amikor hazaérsz egy verseny után?

JB: A barátaimmal elmegyünk vacsorázni, vagy megiszunk egy sört.

Mi az, amitől félsz?

JB: Talán attól, hogy hibázom. De valójában nem hiszem, hogy félnék tőle. Többé már nem. (Nevet)

Mi jelenti számodra az otthon ízét?

JB: Az angol reggeli tea.

Mikor voltál legboldogabb?

JB: Mindig nagyon boldog vagyok, ha a dobogó tetején állok. Ez az, amiért keményen dolgozom. Munka szempontjából ez tesz boldoggá. A privát életemben az, ha a közeli családtagokkal és a barátaimmal lehetek. Vagy amikor a barátnőmmel Japánban vagyunk egy japán stílusú szállodában, kimonót viselünk, és japán ételeket eszünk...

000 facebook_banner.jpg

Mi volt a legjobb tanács, amit valaha kaptál?

JB: Nem igazán tudom. Sok dolog formáló hatással volt rám, szóval nem tudnék egyetlen egyet kiemelni.

Az az ember vagy, aki mindig is lenni szerettél volna?

JB: Nem szoktam a jövőről gondolni, különösen gyerekként nem gondoltam erre.

Mi az a dolog, amit ha tehetnél, kitörölnél az emlékeidből?

JB: Valószínűleg a 2012-es Kanadai Nagydíjat.

Ha életed végig egy helyen kellene maradnod, az hol lenne?

JB: Fogalmam sincs. Olyan sok helyet kedvelek. Szeretem Japánt, szeretem Franciaország déli részét, szeretem Monacót, és szeretem Hawaii-t is. Valószínűleg ezek közül lenne valamelyik.

Még több F1 bennfentes:

Timo Glock

Paul di Resta

Vitalij Petrov

Daniel Ricciardo

Nico Hülkenberg

Heikki Kovalainen

Lewis Hamilton

Sebastian Vettel

 FormaNet, Varga Viktória

001_fórum logo.png

Szólj hozzá

f1 jenson button formula-1 f1 bennfentes