Nagy nevek árnyékában - Bruno Sennán továbbra is nagy a nyomás
Bruno Senna év elején ismét nagy lehetőséget kapott az élettől, nem csak egy állandó pilótaülést, de egy versenyképes autót is. A brazilnak valószínűleg ez az utolsó nagy esélye, hogy kitörjön a legendás Ayrton Senna árnyékából, ellenkező esetben hamarosan a feledés homályába merülhet, mint ezelőtt sok jól csengő vezetéknévvel rendelkező társa.
Jogosan gondolhatunk arra, hogy egy jól hangzó családnév beszállókártya lehet a Formula-1 világába, hiszen láttunk már erre példát, és ha a gazdasági oldalát nézzük, tény, hogy a szponzoroknak kulcsfontosságú szerepe van az F1-ben. Mindemellett abban is biztosak lehetünk, ha a versenyzők nem hozzák a megfelelő eredményeket, akkor a támogatók is elpártolnak mellőlük, így pár évnél nem tudnak tovább a királykategóriában maradni.
Láthattunk példát erre néhány évvel ezelőtt is, elég csak felidéznünk ifjabb Nelson Piquet szereplését. Nico Rosberg pedig éppen a brazil ellenpéldája, hiszen a Williamsnél töltött évek alatt is bizonyította pokoli gyorsaságát, a tavalyi nem éppen tökéletes Mercedesből is kihozta a maximális teljesítményt, idén pedig végre sikerült megszereznie első futamgyőzelmét.
Így hát két út áll Bruno Senna előtt: pozitív, vagy tragikus hőssé válik, ez csak rajta múlik.
Eddigi teljesítménye nem mondható túl meggyőzőnek, bár hozzá kell tenni a HRT-nél eltöltött idő alatt többet kellett az autó tükrét figyelnie, mint a megfelelő előzési manőveren gondolkodnia. Később a Renault (ma már Lotus) tesztpilótájaként kellett beugrania, és fél szezont teljesítenie, ami egy remek időmérős pozícióval kezdődött, de a továbbiakban beleszürkült a mezőnybe.
El is érkeztünk a 2012-es idényhez, amit egyértelműen egy versenyképes autóban tölt, gondoljunk csak Pastor Maldonado spanyolországi futamgyőzelmére. Eddig mindössze 16 világbajnoki pontot gyűjtött, míg csapattársa 29-et, ami nem egy óriási különbség, de ha a venezuelai pilóta kicsit is kiegyensúlyozottabb, akkor ez a különbség sokkal számottevőbb lenne.
Ebben az idényben muszáj eredményeket hoznia, ha meg akarja szilárdítani helyzetét csapatánál. A brazil pilóta őszintén nyilatkozott a nyomásról, és az emberek hozzáállásáról vele szemben.
„Nagy nyomás hárul rám a családnevem miatt, plusz az emberek azt gondolják, hogy ez a harmadik évem az F1-ben, de ez nem így van. Ez az első alkalom, amikor versenyképes autó van alattam, tanulással töltöm az időt, ahelyett hogy megpróbálok mindent egyszerre csinálni. Azt gondolom, az embereknek figyelniük kellene engem és a véleményüket csak a szezon végén kellene meghozniuk. Ha megnézünk pár versenyzőt, nekik sem erős az első évük."
„Biztos vagyok benne, hogy a szezon második része könnyebb lesz, tapasztalatot szereztem a pályákról az előző évben, de a kanyarokat még tanulnom kell."
Egy esetleges futamgyőzelem jelentőségét is kifejtette a 28 éves pilóta, mellyel egy igazi álom válna valóra a számára.
„Természetesen nagyon szeretnék futamot nyerni. Azt gondolom, egy verseny megnyerésével az első teljes szezonomban egy álom válna valóra, abban a pillanatban nagyon boldog lennék a megszerzett pontokkal."
A csapattársáról és kettőjük csatájáról a következő képen vélekedett.
„Pastornak ez a második idénye, neki volt egy egész éve a tanulásra, követ el hibákat és még ő is fejlődik. Nagyon jó egységet alkot a csapattal és a mérnökökkel. Nagyon nehéz látni külső személőként, hogy mennyire is fontos ez valójában. Mikor tudod, hogy neked egy jó autód van, és mi tudjuk, hogy egy jó autónk van, mindig az a kérdés, hogy tudd, hogyan legyél gyors a hétvégén. Ezt szeretem Pastorban. Ő csak nyomta egyre keményebben, és ez meghozta számára az eredményt."
„El fog jönni a csata Pastor és köztem, és nagyon nehéz lesz, mert kiváló munkát végzett."
Senna a Brit Nagydíj hétvégéje előtt bizakodóan nyilatkozott a pontszerzés lehetőségéről, egyelőre azonban egy kis fejfájást okozott csapatának, leginkább a szerelőknek. A péntek délutáni esős tréningen ugyanis autója felúszott a vízen, majd a falban landolt, és alaposan összetört.
FormaNet, Kiss Róbert