2012. júl 16.

F1 Számok tükrében - A Pirelli jelentőset lépett előre 2011-hez képest

írta: FormaNet
F1 Számok tükrében - A Pirelli jelentőset lépett előre 2011-hez képest

Az idei szezon egyik legvitatottabb kérdése, a Pirelli abroncsok túlzott befolyása a versenyek eredményeinek tekintetében. A kiszámíthatatlan erőviszonyok, a kilenc futamon hét futamgyőztes némiképp megosztják a véleményeket, egy azonban bizonyos, a hétvégén senki sem ül le úgy a tv elé, hogy csak valamennyire is bizonyos legyen a vasárnapi befutó sorrendjét illetően. Pedig a Pirelli gumik az idei évben sokkal jobban teljesítenek, talán annak is köszönhetően, hogy az istállók egyre jobban kiismerik az olasz cég abroncsait.

Pirelli motorhome_1.jpg

Érdekes statisztika készült az elmúlt három év gumicseréiről, boxkiállásairól, ami egyértelműen azt mutatja, hogy ebben az évben már jóval kevesebb a gumik kopásából adódó boxkiállás a futamokon.

A 2010-es szezonban, amikor még a japán Brigdestone szállította az abroncsokat, átlagosan versenyenként, 1-2 boxkiállásra volt szüksége a pilótáknak a versenytávok teljesítéséhez. A japán cég utolsó szezonjában, az első kilenc versenyen, összesen 304-szer álltak ki a 12 csapat pilótái kereket cserélni

A Pirelli visszatérésének első évében, 2011-ben az a szám az első kilenc versenyen jelentősen megnőtt, 560 alkalommal hajtottak ki a pilóták. Ennek ellenbére a Red Bull dominanciája kissé unalmassá tette a szezont, bár a versenyek rengeteg izgalmat hoztak.

Az idei évben a silverstone-i versenyt követő összegzés szerint, ami szintén a kilencedik futam volt, 466-szor cseréltek kereket a versenyzők az eddigi futamokon. Ez igen jelentős különbség tavalyhoz képest.

000 facebook_banner.jpg

Jól illusztrálja továbbá a gumik erősödését, hogy amíg 2011-ben Valenciában 65 alkalommal álltak ki az autók abroncs cserére, addig idén csak 49-szer. Silverstone-ban tavaly 54 kiállás volt, míg idén mindössze 43.

A helyzet tovább változhat jövőre, hiszen a Pirelli már a Német Nagydíj pénteki napján teszteli azt új keveréket, mely, a cég motorsport igazgatója, Paul Hembery szerint, még használhatóbb lesz a jövőben.

Michael Schmidt úgy véli a boxkiállások csökkenésének okai viszonylag egyszerűek: „Mind a csapatok, mind pedig a Pirelli tanult."

Szöveg: FormaNet, Varga Viktória

001_fórum logo.png

hotel-gif.gif

Szólj hozzá

f1 pirelli forma1 formula1