2012. júl 18.

F1 A Pirelli a csapatokra bízza a döntést...

írta: FormaNet
F1 A Pirelli a csapatokra bízza a döntést...

A Pirelli hétvégén Németországban tesztelteti a csapatokkal új, kemény keverékű abroncsait, miután a silverstone-ra tervezett kísérleti abroncsok kipróbálása az időjárás miatt meghiúsult. Az olasz márka úgy döntött, hogy miután a hockenheimi pénteki szabadedzésen a pilóták tesztelik az új vegyületet, ezt követően a csapatokra bízza, hogy az idény további részében melyik kemény keverék mellett teszik le voksukat.

pirelli.JPG 

Az idei kiszámíthatatlan erőviszonyok nagyrészt a Pirelli idei abroncsainak köszönhetőek, ami miatt dicséretet és kritikát egyaránt bezsebelt a Formula-1 kizárólagos gumiszállítója. Az azonban tény, hogy a mezőny egyre jobban kezdi kiismerni az olasz márka termékeit, amit mi sem bizonyít jobban, mint a Brit Nagydíj után napvilágot látott érdekes statisztika, mely szerint 2011-ben kilenc futamot követően 560 kerékcsere történt, míg ez az idei évben 466. Ez jól illusztrálja egyrészt a gumik erősödését, valamint azt, hogy az istállók egyre jobban megismerik az abroncsokat.

A további fejlődés érdekében egy elméletileg jobb, szélesebb tartományban működő, kemény keveréket fejlesztett ki a Pirelli, amit a Brit Nagydíj pénteki szabadedzésén szeretett volna teszteltetni a csapatokkal, de az özönvíz szerű eső ezt megakadályozta. Most hétvégén azonban bepótolják a meghiúsult tervet, és a pénteki szabadedzésen minden versenyzőnek két-két szettet bocsátanak rendelkezésére. A Pirelli motorsport igazgatója, Paul Hembery az Autosportnak elmondta, hogy az új abroncsot élesben csak akkor vetik be, ha az istállók is jobbnak tartják annál, mint amit most használnak, mert semmi esetre sem szeretnék a világbajnoki küzdelmet befolyásolni.

"Az új kemény abroncson nincs nagy újítás, viszont a működési tartománya szélesebb, ami könnyebbé teheti a felmelegítését, illetve a hőmérsékletének megfelelő tartományban tartását" - nyilatkozta Paul Hembery.

"Csak a pénteki szabadedzésen fogjuk bevetni őket, mivel a bajnoki küzdelem kiegyenlített, úgy érezzük, igazságtalan lenne hirtelen megváltoztatni az egyik keveréket, miután a csapatok rengeteget dolgoztak, hogy megértsék a viselkedését és a lehető legtöbbet hozzák ki belőle. Érdekes lesz hallani, mit mondanak majd az új gumikról, és kideríteni, hogy a benyomásaik megegyeznek-e azzal, amit mi megállapítottunk a saját tesztjeinken."

000 facebook_banner.jpg

A Pirelli fejlesztései érthetőek, hiszen már korábban hangot adtak annak, hogy szeretnének szerződést hosszabbítani, ugyanis az F1 egyedüli gumiszállítójának szerződése 2013 végén lejár.

„A jelenlegi szerződésünk 2013 végéig szól, de mindig is szerettünk volna közép-, vagy hosszú távon részt venni az F1-ben. A 2014-es döntés határideje jövő júniusban lesz. Ha a sportág azt szeretné, hogy maradjunk, és meg tudjuk győzni az igazgatótanácsunkat, hogy folytassuk – figyelembe véve gazdasági helyzetet – akkor szándékunkban áll folytatni”- jelentette ki a szakember.

Hockenheimben egyébként nem csak ez az új keverékű abroncs debütál, hiszen a tavalyi kihagyást követően, a KERS és DRS mellett a Pirelli is most szerepel először a német aszfalton.

FormaNet, Márkus Alexandra

001_fórum logo.png

hotel phonix banner gif.gif

Szólj hozzá

f1 pirelli német nagydíj formula-1