2012. júl 19.

F1 Német Nagydíj előzetes - a verseny, melyhez sok csapat fűz nagy reményeket

írta: FormaNet
F1 Német Nagydíj előzetes - a verseny, melyhez sok csapat fűz nagy reményeket

A bajnoki tabella éllovasa, Fernando Alonso, miután Silverstone-ban a második helyen intették le, azt mondta, hogy a nyári szünet előtti három versenyen nem lehet megnyerni a világbajnokságot, de elveszíteni igen. Így a hétvégén megrendezésre kerülő Német Nagydíj ugyanolyan kritikus pontja lehet az idénynek, mint egy hét múlva a magyarországi verseny.

alonso-schumi-webber.JPG 

A Red Bull és a Ferrari nagy önbizalommal vághat neki ennek a hétvégének, hiszen a mögöttünk álló Brit Nagydíjon egyértelműen ez a két csapat magasodott a mezőny fölé.

 A Német Nagydíj házigazdája ebben az évben ismét a hockenheimi aszfaltcsík, ahol öt hazai versenyzőnek is szurkolhat a lelkes rajongótábor. Nyilvánvalóan egy hazai verseny nagyon különleges minden pilóta számára, és ez alól nem kivétel a németek kétszeres világbajnoka, Sebastian Vettel sem, aki szinte már minden jelenlegi helyszínt kipipálhat győzelmi listáján, Németországban azonban még sosem tudott győzni a szériában.

 „Nagyon várom a Német Nagydíjat, remélhetőleg legalább annyi szurkoló fogja támogatni a német versenyzőket, mit az előző, brit hétvége alkalmával. Hockenheim mindössze fél órára van a szülővárosomtól, tehát a családom és nagyon sok barátom is eljön majd megnézni. Ez előtt a közönség előtt mindig fantasztikus versenyezni. Már sok szériában vezettem ezen a pályán, és mindig nagyszerű érzés volt. A pályához közeli kempingeket mindig szívesen látogatom, hiszen egészen különleges ilyen körülmények között rajongókkal találkozni. Sajnos, még soha nem sikerült Német Nagydíjat nyernem, de természetesen nagyon szeretnék!”- mondta mosolyogva a regnáló világbajnok.

 A csapattárs, Mark Webber sem küzd motiváció hiánnyal, mert az előző versenyen faragott hátrányából a világbajnoki pontversenyben, így immár csak 13 egységgel van lemaradva az élen álló Fernando Alonso mögött.

 „Itt mindig remek a hangulat. Rengeteg német versenyző van a mezőnyben, és mindig óriási szurkolótáboruk van. A pályán van egy hosszú egyenes a hajtűkanyar végénél, itt érjük el a legnagyobb sebességet. Az utolsó szektor pedig lényegében egymást követő gyors kanyarokból áll, ez mindig fontos pontja a pályának. A levegő hőmérséklete még egy érdekes tényező lehet, mert előfordulhat, hogy egy forró verseny elé nézünk. Mindenesetre már nagyon várom”- osztotta meg gondolatait az ausztrál.

 A Ferrari szépen lassan, vagy sokszor nem is olyan lassan építgeti önbizalmát a szezon kezdete óta. Nem is csináltak belőle titkot, hogy Hockenheimben csak a győzelem az elfogadható. Az F2012 már sok meglepetést szerzett, de elsősorban a csapat spanyolja teljesít messze magasan az elvárások felett. Ugyanakkor megeshet, hogy ez az aszfaltcsík a reményekkel ellentétben nem fekszik majd annyira autóiknak, hiszen a Ferrari végsebessége sincs a legjobbak között, valamint visszatérő irányítási gondokkal küzdenek, márpedig mindkettő tényező kulcsfontosságú ezen a pályán.

Az nem kérdés, hogy a Mercedes hazai földön bizonyítani akar, és lehetne-e jobb helyszínt találni Michael Schumacher 92. futamgyőzelméhez, mint a Hockenheimring?

„Az emberek sokszor kérdezgetik tőlem, hogy a hazai verseny jelent-e valami előnyt, és mindig az a válaszom, hogy előnyt talán nem, de egy hazai verseny egészen más érzés. Tudni, hogy a lelátón minden néző neked szurkol, az mindig büszkeséggel tölt el, és tovább növeli a motivációt. Ez az év az első olyan szezon, hogy a Mercedes képes az élen harcolni, és éppen ezért is reméljük, hogy sok támogatást kapunk majd rajongóinktól, mi pedig a teljesítményünkkel szeretnénk megjutalmazni őket. Egyértelmű célt tűztünk ki magunk elé, hogy mindenkinek legyen oka az ünneplésre”- bizakodott Michael Schumacher a csapat futamelőzetesében.

Eközben a McLaren - akinek a tavalyi németországi szereplése felemásra sikeredett - szintén bizakodik. Úgy gondolják, hogy különösebb probléma nincs az MP4-27-tel, sőt volt olyan periódus ebben az idényben, mikor a McLarennek volt a legjobb autója. Ez azonban leginkább a szezon legelejére volt igaz, sőt Silverstone-ban teljesítményük még csak szegényesnek sem volt mondható, állítólag a rossz futómű beállítások miatt.

Más szóval, a McLaren is egyike volt azon csapatoknak, akik nem találják a megfelelő beállításokat a Pirelli abroncsokhoz. Velük ellentétben a Red Bull és a Ferrari jelenlegi formája is arra enged következtetni, hogy találtak valamilyen kapaszkodót a gumik és az autók összehangolt működéséhez, ezzel együtt a McLaren elhatározta, hogy néhány pontot farag a hátrányából még a nyári szünet előtt. Látva a másik két csapat jelenlegi formáját ez nem lesz könnyű feladat Hamilton és Button számára.

000 facebook_banner.jpg

A wokingi alakulat nem az egyetlen, aki ennyire eltökélt a győzelmet illetően. A sokszor már esélyesnek kikiáltott Lotus istálló kétségbeesetten küzd a dobogó legfelső fokáért. A közelmúltban a csapat több sikeres újítással is előrukkolt, melynek révén akár Kimi Räikkönennek, akár Romain Grosjeannak minden esélye megvan a győzelemre. Papíron a finn az esélyesebb, mivel Grosjean a kvalifikáción elért eredményéhez képest öt rajthellyel hátrébb indulhat majd a hockenheimi futamon, mivel a silverstone-i 6. helyezése után sebességváltót kellett cserélni autójában.

A Hockenheimi pálya szintén fontos helyszín mind a Sauber, mind a Williams számára, hiszen ezen csapatok is rendelkeznek német kapcsolatokkal, így mind a két istálló nagyon eltökélt egy jó helyezés elérésére, mindemellett a Force India lendülete sem látszik alábbhagyni. A mezőny hátsó részében is reménykednek az előrelépésben. A Caterham és a Marussia is szeretné megmutatni a kemény mérnöki munka eredményét, amit nem tudtak megtenni Angliában a zuhogó eső miatt.

hockenheim.JPGAz előttünk álló hétvége a versenyzők és a kocsik számára egyaránt nagy kihívást jelent. A pálya nagyon technikás, így az autó egyensúlya és irányíthatósága fontos tényező lehet, elsősorban a hajtűkanyarban, ami talán a legkedveltebb előzési pont a pályán. A Pirelli Németországba a két, nedves pályára való keverék mellett a közepes és a lágy gumikat hozza.

Az aszfaltcsík 4,5 kilométerén mindössze egyetlen DRS zóna lesz, a hátsó hosszú egyenesben, közvetlenül az imént említett hajtűkanyar előtt. A csapatokon lévő nyomás, a német pilóták hazai közönség előtt való szereplése, valamint a gumikkal történő taktikázás is döntő szerephez juthat majd a 67 körös vasárnapi nagydíjon.

FormaNet, Jeney Anna

001_fórum logo.png

hotel phonix banner gif.gif

Szólj hozzá

f1 hockenheim német nagydíj formula-1