Kimi Räikkönen: Jelenleg az ötödik helyen vagyok, ez biztos
Kimi Räikkönen visszatérése óta nyújtott teljesítménye semmiképpen sem okozott csalódást sem a csapatnak, sem pedig a szurkolóknak, hiszen két év kihagyás után jelenleg, a szezon félidejéhez közeledve, az ötödik helyen áll a pilóták pontversenyében, mindössze 46 pont hátrányban az éllovas Fernando Alonso mögött. A Lotus a konstruktőri versenyben a Brit Nagydíjat követően két ponttal a McLarten elé kerülve jelenleg a harmadik, jelentős részben köszönhetően a finn klasszis egyenletes teljesítményének. A jégember úgy tűnik, elégedett pillanatnyi helyezésével.
Räikkönen nem gondolja, hogy jelenlegi helyzetét a szerencsének, vagy éppen annak hiányának köszönhetné, azt azonban elismerte, hogy az időjárási körülmények jelentősen befolyásolhatják egy-egy futam kimenetelét. Hockenheimben arra számít, hogy a változó körülmények vihetnek némi csavart a dologba, hiszen az időmérőre esőt, míg a versenyre inkább száraz körülményeket jósolnak a meteorológusok. A tegnapi szabadedzések után Räikkönen kérdésekre válaszolt.
Kimi, az arcodról nehéz lenne leolvasni, mit érzel, el tudnád mondani, hogy látod az idei szezonodat?
Kimi Räikkönen: Hha! Jelenleg az ötödik helyen vagyok, ez biztos. Ez lehetne jobb, de rosszabb is. Természetesen ez az, amit szeretnénk jobban csinálni, és reméljük, hogy a munkánk kellemesebb lesz a szezon második felében. De akkor is, ki tudja, mi történhet még. Szeretnék jobb versenyeket, és majd meglátjuk, mit tudok elérni.
Az azért be kell látni, nagyon szép a Lotust a konstruktőri versenyben a harmadik helyen tudni...
KR: Igen, a csapat számára ez remek dolog, de azt azért el szeretném mondani, hogy egyes helyszíneken tudtunk volna jobb helyen is végezni, és szerezhettünk volna több pontot is. Legyünk őszinték: könnyű azt mondani, hogy lehettünk volna jobbak itt vagy ott, de a valóság néha kicsit más. Mindig dönteni kell valamiről, és természetesen elemezni kell a helyzetet, és olyan megfontolt döntést hozni, amilyet csak lehet. A körülmények azonban megváltozhatnak, így néha működnek ezek (döntések), néha pedig nem. Sokat tanulhatunk a döntéseink következményeiből, és soha sem termékeny az, ha sírunk, a kiömlött tej miatt. Sokat tanultunk a szezon első felében, és ezt a lendületet visszük tovább a második félidőre is.
Mit mondanál, hol követted el a legnagyobb hibát?
KR: Azt mondanám, nincs olyan, hogy hibátlan verseny, mindig elkövetünk apró hibákat. Ez is a játék része.
Van olyan verseny, ami miatt sajnálkoznod kell?
KR: Nem sajnálkozom egyik versenyem miatt sem. Néha van esély, néha pedig egyszerűen nem működik az, ahogy szeretnénk. De ilyen az élet.
Lehetséges, hogy ha a csapatnak kicsit több szerencséje van, mint a többieknek a rajtrácson?
KR: Nem hiszek a szerencsében, mert a szerencse csak ritkán tesz bármit is a világbajnokság állásáért. Az nem a szerencse, vagy annak a hiánya, ha valaki rosszul megy. Ez arról szól, hogy valamit magunk csináltunk rosszul. Ha valami összetörik, ehhez semmi köze a szerencsének, és minden hiba arról szól, hogy nem vagy elég erős az igényekhez mérve. Ezek rendszerint emberi hibák, egyszerűen csak ennyi. Ha hibázok, fel kellene hívni a saját szerencsétlenségemet? Nem. Itt minden a javulásról szól, és az kiküszöböli a hibákat.
Térjünk vissza ide. Ma mit sikerült abból tanulni, hogy hol esett, hol meg nem?
KR: Az igazat megvallva, nem sokat. Kicsit olyan volt, mint Silverstone-ban, ami sajnos azt jelenti, hogy nem túl jók a körülmények. De hát ez hasonló volt mindenkinek.
Volt esélyed, hogy tanulj valamit az új (dupla DRS) rendszerről?
KR: Megpróbáltunk néhány alkatrészt, de ennyi.
Ezek azonnal észrevehető különbséget jelentettek? Vagy több szárazpályás futásra lenne még szükséged?
KR: Több időt kellene még a pályán töltenünk, de ilyen körülmények között ez igen nehéz.
Fent lesz az új szárny szombaton, vagy sem?
KR: Ötletem sincs. Beszéljetek a mérnökömmel.
Mennyire frusztrál, hogy rengeteg frissítést hoztatok, és a körülmények miatt nem tudjátok nagy részét használni?
KR: Ennek semmi köze a frusztrációhoz, az ilyen napok is részei a Formula-1-nek, és mindenki számára azonosak.
Nehéz ezt a rendszer beállítani, hiszen többször is ki be jártál a boxutcába?
KR: Nos, hozzá kell szokni, és a finomhangolást is be kell gyakorolni. Másrészt viszont elmondhatom, hogy ez egy normális péntek volt, és ahogy azt mindenki tudja, péntekenként próbáljuk ki az új dolgokat. És ha az időjárás olyan, mint amilyen ma volt, az kissé megbonyolítja a helyzetet, ezért biztos, hogy több időre lesz szükségünk.
Ha az időjárás hasonló marad az időmérőre is, lehetséges, hogy a rajtpozíció megszerzése szerencsejáték lehet?
KR: Silverstone-ban láthattuk, hogy ha jó időben mentünk ki, jó abroncsokkal, akkor az jól lehetett. Szombaton ez hasonló lehet. Szóval jó időben megfelelő gumikon kell lennünk.