F1 A Ferrarit aggasztja az egyre növekvő Lotus veszély
A Magyar Nagydíjon bebizonyosodott az, amit a Ferrari az elmúlt versenyeken, a jó eredmények ellenére is többször hangoztatott. Még mindig távol vannak attól, hogy az F2012-es legyen a mezőny leggyorsabb autója. Fernando Alonso ötödik helye kármentésnek jó volt, ám ez a teljesítmény is jól tükrözte az autó valódi helyzetét a jelenlegi erősorrendben. A Ferrarinál igen aggasztónak tartják a Lotus teljesítményét, különösen a szezon második felére tekintettel, miután a Hungaroringen a két pilóta, Kimi Räikkönen, és Romain Grosjean is bizonyította, az E20 volt a leggyorsabb autó.
A maranellói gárda a konstruktőrök bajnokságában a második helyen állt a Magyar Nagydíj előtt, 53 pontos hátrányban a Red Bull mögött, és 17 pont előnnyel a harmadik helyen álló McLaren, és 18 ponttal a Lotus előtt. A magyar verseny után azonban immár csak a negyedik helyet tudhatják magukénak, miután Alonso 10, csapattársa, Felipe Massa pedig mindössze 2 pontot gyűjtött.
Kimi Räikkönen teljesítménye figyelemreméltó volt a magyar aszfalton, hiszen az ötödik helyről rajtolva végül másodikként intette le a kockás zászló, miután 30 körön keresztül tartotta nyomás alatt, a végül futamgyőzelmet szerző Lewis Hamiltont. A mclarenes tökéletesen használta ki a magyar pálya azon tulajdonságát, hogy védekezni sokkal egyszerűbb, mint előzni.
Kimi csapattársa is jól teljesített, sőt ha a boxutcában a csapat nem rontja el a francia egyik kerékcseréjét, még másképpen is alakulhatott volna a befutó. Grosjean végül a második rajtkockából indulva a harmadik helyre hozta be E20-asát, ezzel idén a Lotus már másodjára ünnepelhetett kettős dobogós eredményt.
A Ferrari csapatfőnöke, Stefano Domenicali azzal számol, hogy az enstone-i alakulat a szezon második felében szeretné visszaszerezni - a bajnokság elején elszalasztott lehetőségek miatt - elveszített pontjait.
„Úgy gondolom, a Lotus nem gyűjtött annyi pontot, amennyire képesek lehettek volna, pedig mindig nagyon jó volt az autójuk, már a szezon kezdetétől. Szóval azt hiszem, több pontot is tudtak volna szerezni....és nagyon jó csapat lesznek a szezon második felében."
A Lotus igencsak okot ad többeknek is az aggodalomra, mivel a Hungaroring paddockjában számos jel utalt arra, hogy a következő versenyeken (első alkalommal már a Belga Nagydíjon) bevetik a saját fejlesztésű passzív F-csatornájukat, mely rendszer jelentősen segítheti a nagyobb sebesség elérését, különösen a gyors pályákon, amilyen Spa, vagy a rákövetkező monzai pálya.
Domenicali elismerte, hogy ha nem sikerül további hatékony fejlesztéseket bevetniük, úgy a hátralévő kilenc versenyen nagyon nehéz lesz fenntartani Alonso első helyét a pilóták versenyében.
„Nagyon nehéz, mert láthattuk, hogy vannak autók, melyek gyorsabbak, mint mi."
"A teljesítményünk miatt meg kell tartanunk a fejlesztések szintjét, mert jelenleg hűvös időre van szükségünk, mivel az előző (Német Nagydíj) versenyen mi voltunk a leggyorsabbak minden körülményt figyelembe véve, most viszont nem voltunk azok, mert nem sikerült megtalálnunk a megfelelő egyensúlyt. Tudjuk nagyon jól, hogy fontos lépést tartanunk a fejlesztésekben, mert ellenkező esetben a többiek fognak fejlődni, és így egyre nehezebb lenne a pole, vagy akár a futamgyőzelem. Tehát úgy gondolom, a szezon második felében is az erőteljes fejlesztés lesz a kulcs, ahogy azt a szezon első felében is tettük" – nyilatkozta a Ferrari csapatfőnöke.