F1 A Mercedes csak három motorszállítót jósol 2014-re
Mercedes úgy számol, hogy a V6-os turbók bevezetésének évében, 2014-ben mindössze három motorszállítója lesz a királykategóriának.
A jelenleg használt 2,4 literes V8-as motorokat 2014-től 1,6 literes V6-osokra váltják, nagyobb hangsúlyt fektetve az energia visszanyerő rendszerekre, mint például a KERS. A három nagy motorszállító a Ferrari, a Renault, és a Mercedes már az új szabályok értelmében tervezi az autó szívét, ám a független motorszállító a Cosworth háza táján nagy a csend a tervekről, míg a Pure nemrégiben elárulta, hogy felfüggesztették a projektet.
Norbert Haug, a Mercedes motorsport igazgatója úgy véli, a módosítások után már csak három fajta motorral folytatódik a Forma-1.
„Feltételezem, sőt szinte biztos vagyok benne, hogy három, legfeljebb három motorszállítóval folytatjuk majd, de azt hiszem ez megoldható”- jósolt a szakember, aki arra a felvetésre is magabiztosan válaszolt, hogy ebben az esetben motorszállítónként négy csapattal kell számolni a jövőben.
"Meg kell vizsgálnunk ezt a helyzetet. A három gyártó közösen tárgyal, továbbra is a költségek, és azok csökkentése a téma. Napirendre fog kerülni az is, hogy ki kinek szállít majd a jövőben."
A száguldó cirkusz ura, Bernie Ecclestone is egy véleményen van a Mercedes sportigazgatójával, miszerint „biztosan” elég lenne három beszállító is a 12 csapat számára 2014-ben. Bár az eredeti szándék az volt, hogy minél több nagy, neves gyártó csatlakozzon a Formula-1-be.
A Racecar Engineering azonban nemrégiben arról számolt be, hogy a megbízhatósági autóversenyeknél, köztük a LeMans sorozatban 2014-től életbelépő szabályai lehetővé teszik majd, hogy Formula-1-es motorokhoz hasonlókat használjanak azok a gyártók, akik szerepelnek a királykategóriában is. Így nagyobb a valószínűsége annak, hogy az F1-ben résztvevő motorgyártók belépnek az LPM1-be, mint fordítva.