2012. aug 08.

F1 A Pirelli még idén választ szeretne a 2013 utáni folytatással kapcsolatban

írta: FormaNet
F1 A Pirelli még idén választ szeretne a 2013 utáni folytatással kapcsolatban

A 2012-es szezon felénél nem csak a csapatok, de a Formula-1 kizárólagos gumiszállítója és értékelte az eddigi teljesítményt. Az ESPN-nek adott interjú első részében az olasz márka sportigazgatója, Paul Hembery beszélt többek között az idei Pirelli abroncsok kezelésének eddigi tapasztalatairól, és arról is, hogy a csapatok számára mennyire volt kihívás kiismerni az idei keverékeket. A folytatásban most a jövőről is szó esik, és Hembery reméli, még az idén kiderül, hogy a következő idény után is ők maradnak-e az egyetlen gumigyártó a szériában.

pirelli_1.JPG 

A Pirelli 2011-ben tért vissza az F1-be, azt követően, hogy a három évig egyedüli gumiszállítóként szereplő  Bridgestone kivonult a szériából. Az olasz gyár többnyire a csapatok támogatását élvezi, hiszen az általuk gyártott abroncsok mindenki szerint jót tesznek az előzéseknek és a stratégiai versengésnek. A Pirelli motorsport igazgatója, Paul Hembery reméli, hogy 2013-ban is a szériában maradnak, és bízik benne, hogy ez a kérdés még az év vége előtt eldől.

„Jövő júniusig szükségünk van egy döntésre, de az a végső dátum. Tudjuk, hogy már az is nagyon késő, ezért jobb lenne még idén választ kapni. Ha a sport szeretne minket továbbra is, és azt, hogy a feltételek egyenlők maradjanak - és azt gondoljuk, hogy a Pirelli erre egy jó lehetőség -, akkor maradunk. Látjuk azt a hatalmas erőfeszítést, amit a sport hitelesen tesz az egész világon, és tény az, minden évben küzd azért, hogy valóban globális maradjon" - idézi az igazgatót az ESPN.

„Az F1 egyedülálló abból a szempontból, hogy évről-évre fejlődik. Már Ázsiában, Oroszországban és az USA-ban is jelen vagyunk, és a szervezőknek nem kis erőfeszítésekbe került ezt elérni. Ezek mind-mind olyan területek, ahol szeretnénk népszerűsíteni a sportágat, tehát fontos szerepet játszanak az üzleti terveinkben.”

„A testület nagyon boldog, persze a dolgok változhatnak. A szabályok módosulhatnak, a költségek növekedhetnek, ezek mindig olyan eshetőségek, melyekkel számolni kell. Tehát ha a sport velünk képzeli a jövőt, és azt mondja, hogy elégedett azzal amit csinálunk, akkor megpróbálunk megegyezni, és ha megtaláljuk az összhangot, mi is boldogan folytatjuk tovább.”

000 facebook_banner.jpg

Többen emlegetik, hogy a jövőben ismét bekövetkezhet egy gumiabroncs-háború, ami már megtörtént 2006-ban is, akkor a Michelin és a Bridgestone versenyzett egymással a rajtrácson. Hembery saját elmondása szerint nincs teljesen ellenére az efféle versengésnek a technikai szempontok miatt, de úgy véli, hogy a Formula-1-nek mégsem tenne jót egy újabb gumiháború.

„Hogy mellette, vagy ellene vagyunk-e? Különböző szempontok vannak cégen belül is. Ha mérnökként nézem a kérdést, akkor igen, jó móka, de ha egy költség/haszon mutatót nézel, akkor szinte megvalósíthatatlan” – vélekedik Hembery, aki hozzátette azt is, hogy szerinte maguk a csapatok is hamar felismernék a költségek növekedését, egy esetleges újabb gumiháborúban.

A Pirelli mindent megtesz majd azért, hogy maximalizálja a gumik teljesítményét. Persze tudja mindenki, hogy a csapatok mindig versenyezni fognak egymással, mégsem kell, hogy ez a versengés arról szóljon, hogy az abroncsok melyik gyárból érkeznek.

Az első részt itt olvashatjátok

FormaNet, Jeney Anna

Fotó: FormaNet

001_fórum logo.png

hotel phőnix tisza.gif

Szólj hozzá

f1 pirelli formula-1