2012. aug 27.

Raikkönen az F1 után ismét nekifutna a ralizásnak

írta: FormaNet
Raikkönen az F1 után ismét nekifutna a ralizásnak

Kimi Räikkönen alighogy visszatért az autósportok királykategóriájába, máris arról beszél, hogy visszavonulása után ismét visszatérne a rali világába.

18. kimi raikkonen.JPG 

Egyelőre a finn világbajnok teljesítménye alapján még csak nem is kellene azon gondolkoznia, hogy elhagyja a Formula-1-et, hisz a Lotus csapattal matematikailag még harcban van a világbajnoki címért is. A 32 éves bajnok egyelőre nem is tervezi, hogy visszavonul az autósportok világától, ami érthető, hisz idei visszatérése is lenyűgözően sikerült.

Räikkönen elmondása szerint F1-es pályafutása után ismét kipróbálná magát a raliban.

„Csak szórakozásból fogom csinálni” – mondta Räikkönen az Autosportnak adott nyilatkozatában.

„Az elsődleges ok amiért szerettem volna ralizni, hogy meglássam, képes vagyok-e rá, vagy sem. Mindig is nagy rajongója voltam és úgy gondoltam, hogy egy nagyon nehéz sport, éppen ezért is érdekelt mi is történik ott."

„Újra meg szeretném próbálni és, szeretném jól csinálni. Úgy gondolom, ha idősebb leszek, akkor is ralizhatok, és örömömet is lelhetem benne. Majd, ha több időm lesz, akkor újra kipróbálom magam. Az igazság az, hogy mindkettőt nagyon élvezem (F1 és WRC).  Szívesen versenyeznék egyszerre mindkét szériában, de egyelőre sajnos az időbeosztás, az ütemtervek és egyéb okok miatt ez nem lehetséges” – nyilatkozta.

Räikkönen tagadta azon híreszteléseket, miszerint azért tért vissza a Formula-1-be, mert elveszítette a rali iránti érdeklődését, de annyit azért már korábban is elismert, hogy hiányzott neki a kerék-kerék elleni küzdelem.

„Ez nem jelenti azt, hogy ne érdekelne a ralizás. Szinte egész életemben versenyeztem, és arról van szó, hogy teljesen más, ha mindezt mások ellen teszed.  Élvezem az egymás elleni versenyzést, és azért tértem vissza, hogy a többi versenyzővel harcolhassak” – mesélte a finn világbajnok, aki elmondta azt is, mennyire is különbözik egymástól a két sport.

„Teljesen más, mint amilyen tavaly volt a raliban. 2011-ben, amikor kipróbáltam magam a Nascarban is, nagyon élveztem annak ellenére, hogy más mint az F1. De az is fej-fej melletti küzdelem. Jó idők voltak azok is, de ez az, ami igazán hiányzott.”

000 facebook_banner.jpg

Räikkönen jelenleg ötödik helyen áll a világbajnokságban és minden esélye meg van arra, hogy akár már a hétvégén feljebb lépjen. A soron következő Belga Nagydíjnak otthont adó legendás Spa Francorchamps  Kimi kedvenc helyszíne, ami nem is meglepő, hiszen az utolsó öt belga versenyéből négyet megnyert.

FormaNet, Németh Dániel

Fotó: FormaNet

001_fórum logo.png 

hotel phőnix tisza.gif

Szólj hozzá

rali f1 lotus kimi raikkönen formula-1