2012. sze 05.

F1 Räikkönen szerint különleges érzés lenne Lotus pilótaként dobogóra állni a Tifosi előtt

írta: FormaNet
F1 Räikkönen szerint különleges érzés lenne Lotus pilótaként dobogóra állni a Tifosi előtt

A Formula-1 versenynaptára az év második felére igen feszes programot irányoz elő a csapatok és pilóták számára egyaránt. A belgiumi verseny után nem sok pihenőt hagy az alakulatoknak, hiszen pénteken az első szabadedzéssel elkezdődik az Olasz Nagydíj versenyhétvégéje. A Lotus vegyes érzelmekkel távozott Spából, hiszen Romain Grosjean akciója miatt Olaszországban tartalék pilótájuk, Jerome D'Ambrosio áll fel a monzai aszfaltcsík rajtrácsára, és Kimi Räikkönen sem távozott elégedetten Belgiumból, annak ellenére sem, hogy egy helyet előrelépve, a világbajnokság negyedik helyén várja az olasz versenyt.

18. kimi raikkonen.JPG

Spából egyenesen Monzába utaztok. Mit gondolsz ezekről az egymást azonnal követő versenyekről? Meglehetősen sok ilyen lesz az év második felében.

Kimi Räikkönen: A legtöbb autóversenyző versenyezni akar. Ez az, amit mi csinálunk. Ez a szenvedélyünk. Ez azt is jelenti, hogy jól érzem magam, az egymást szorosan követő versenyek miatt, különösen, ha olyan pályákon megyünk, mint Spa Francorchhamps, vagy Monza. Miért is ne szeretném?

Spában szerezted a legtöbb győzelmedet, Monzában viszont még nem nyertél. Itt az idő ennek orvoslására?

KR: Az igaz, hogy még soha sem nyertem Olaszországban. Az egyik oka, hogy a dolgok még soha sem jöttek ki jól ott a számomra. Ez azonban nem azt jelenti, hogy ne tudnék vezetni azon a pályán. Azért, mert azon a pályán még nem sikerült nyernem a múltban, még nem jelenti azt, hogy a jövőben sem nyerhetek, vagy érhetek el jó eredményt. Remélem, hogy reális esélyünk lesz most harcolni a győzelemért.

Mit gondolsz Monzáról, mint helyről?

KR: Monza valódi otthona a Tifosinak, és rengeteg finn szurkoló is szokott ott lenni. Ez az a hely, ahol valóban nagyon, nagyon gyorsan szoktunk menni. Nagyon jó ott versenyezni, ha minden jól működik az autón, és látni, mennyire gyorsak vagyunk. Előző alkalommal még a Ferrari színeiben versenyeztem Monzában. Mindig élveztem Monza légkörét, és ez még különlegesebb volt, Ferrari pilótaként. Remélem továbbra is örülnek majd, hogy látnak engem ott versenyezni, annak ellenére is, hogy már nem a Ferrarinál teszem azt. Valóban nagyon várom már, hogy láthassam az összes szurkolót, és azt hiszem, nagyon különleges érzés lesz, ha dobogóra állhatok ott, mint a Lotus pilótája.

Milyen kihívást jelent számodra a monzai pálya?

KR: Monza mindig nagy kihívás. Egyedülálló a többi, modern pályához képest, és az elrendezése azt is jelenti, hogy az autó beállításai is nagyon eltérőek. Hogy gyorsan tudjunk menni Monzában, megfelelően áramvonalas autóra van szükség, stabilnak, a szegélyek miatt, és erős motorra is szükség van, mert itt nyomjuk a kör legnagyobb részén padlógázzal. Azt hiszem, ezeken a területeken meglehetősen jók vagyunk, de nem tudhatjuk, hogy mennyire, amíg pályára nem hajtunk.

Spa meglehetősen nehéz verseny volt a számodra...

KR: Az autómat nem volt túlzottan jó vezetni, és küzdöttünk vele az egész hétvégén. Az időjárás miatt elveszítettük mindkét pénteki edzést, bár ez mindenki számára hasonlóan alakult. Az időmérőn a második sorért voltunk harcban, így nem vártam, hogy könnyű menet lesz a verseny, és végul valóban nem is volt az. Az autó kicsit többet csúszkált, mint azt akartuk, igy kicsit több leszorítóerőre volt szükség, ami viszont azt jelentette, hogy az egyenesekben lassabb voltam. Volt néhány érdekes csatám Michaellel, mivel képes volt visszaelőzni, mert a csúcssebessége nagyobb volt. Ez a sebesség azt is jelentette, hogy az egyenesekben nem tudtam megelőzni, az én sebességkorlátaim miatt.

Végül az Eau Rouge-ban sikerült átugranod...ez meglehetősen ritka megmozdulás volt.

KR: Kihasználtam az esélyt, hogy a Kers segítségével megelőzzem az Eau Rouge-ban. Mindig jó megelőzni valakit, de ez Michaellel soha sem könnyű. Egy ilyen előzés kifizetődő lehet, bár akkor is majdnem visszaelőzött, ami azt mutatja, hogy a kocsim sebessége nem igazán volt jó. Boldog voltam, hogy a harmadik helyet szereztem meg Spában, és jó, hogy a világbajnokságban jelenleg a negyedik helyen vagyok, és majd meglátjuk, hogyan végzünk Monzában.

000 facebook_banner.jpg

Kimi Räikkönen 2009-ben versenyzett utoljára a monzai aszfalton, akkor még a Ferrari alakulatánál, és a harmadik helyről indulva végül harmadikként intette le a kockás zászló. 2006-ban a McLarennel egy második helyet szerzett, ezen kívül nem állt dobogón a legendás olasz pályán.

Szöveg: FormaNet, Varga Viktória

Fotó: FormaNet

001_fórum logo.png

hotel gif 2.gif

Szólj hozzá

forma1 raikkönen formula1 monza belga nagydíj olasz nagydíj lotus tifosi