2012. sze 23.

F1 Érdekes kérdések, érdekes válaszok - Christian Horner

írta: FormaNet
F1 Érdekes kérdések, érdekes válaszok - Christian Horner

Noha eddig az idei szezon meglehetősen kemény a Red Bull számára, a konstruktőri világbajnoki pontversenyben egyelőre a közelükbe sem érhet senki. Azonban az a fajta dominancia, melyet az istálló tavaly mutatott, idén csupán álom. A csapatfőnök, Christian Horner elhatározta, hogy nem hagyja csapatát szomorkodni az idei „gyengébb" idényükben sem.

Horner Szingapúr előtt.JPG

Christian, mi a helyzet a Red Bullnál? Elszállt a győztes forma?

Christian Horner: Még mindig azon vagyunk, hogy megnyerjük a csapat-világbajnoki címet, és a pilótáink ott vannak a közvetlen üldözők között az egyéni pontversenyben is. Igaz, hogy ez az év egy nagy kihívás számunkra. Eddig három versenyt nyertünk. Bahreinben, Monacóban és Silverstoneban, de ez egy sokkal szorosabb szezon. A téli szabályváltoztatások nagy hatással voltak a teljesítményünkre, azonban most már egyre erősebbek vagyunk.

Tehát mégsem szállt el a nyertes forma?

CH: Egyáltalán nem! Talán csak bujkál... (nevet)

Néhány héttel ezelőtt azt mondtad, hogy könnyedén begyűjthetitek a konstruktőri világbajnoki címet, azonban most ez mégsem tűnik ilyen egyértelműnek. Miért?

CH: Nos, egyik pilótánk sem szerzett pontot Monzában, ami meglehetősen csalódást keltő eredmény volt, az első nullázásunk a 2010-es Koreai Nagydíj óta. A legszomorúbb azonban mégis az volt, hogy itt a győzelem, a valenciai Európa Nagydíjhoz hasonlóan, kicsúszott a kezünkből. Azonban ez a motorsport, nekünk pedig az előttünk álló 7 futamra kell koncentrálnunk.

Vettel 2011-ben szinte mindig pole-ból rajtolt, azonban most sem indulhat az első sorból. Mi romlott el?

CH: Szerintem idén teljesen más a versenyzés. Rengeteg olyan verseny volt már ebben az évben, amikor nem az győzött, aki az élről rajtolt. Ahogy a gumik, és így a stratégiák működnek, jelentősen eltértnek a 2011-es állapottól. Rendkívül nehéz megtalálni a balanszot, úgy hogy ne terheljük túl a kerekeket az időmérőn, mégis versenytávon nagyon jók vagyunk.

Nem titok, hogy a Red Bull szenved idén az abroncsokkal. Nemrég a csapat szaktanácsadója, Helmut Marko, a Pirellitől Paul Hembery, valamint Bernie Ecclestone összeültek. Miről szólt az a megbeszélés?

CH: (nevet) Semmiről, ami a Red Bullal kapcsolatos. A motorsport egy másik formájáról beszélgettünk.

A csapat kibékült már azzal, hogy ez a szezon nem bővelkedik győzelmekben?

CH: Nem, sőt ez a tény csak még éhesebbé tesz minket. Az elmúlt 3 évben sok sikert könyvelhettünk el, tehát mindenki nagyon motivált azzal kapcsolatban, hogy az idényt ismét a csúcson fejezzük be.

 

Az egyik versenyzőtök, Mark Webber a közelmúltban azt nyilatkozta, hogy az autónak olyan pályák, mint a suzukai, koreai, az amerikai, valamint a brazil nagyon fekszenek, tehát lehetséges egy boldog befejezés...

CH: Persze, hiszen a szezon harmada még hátravan. Még mindig rengeteg pont vár kiosztásra, és mint már többször láthattuk, a dolgok gyorsan megváltozhatnak. Minden egyes hátralevő futamra nagyon oda fogunk figyelni, és próbáljuk a maximumot kihozni a csomagunkból minden versenyen. Majd év végén meglátjuk, ez elég volt-e.

Ha nem nyertek címet, az hatással lenne a Red Bull tulajdonosának, Dietrich Mateschitznek a Formula-1 iránt való elkötelezettségére?

CH: Dietrich elkötelezettségét és lelkesedését a sport iránt már sokszor bizonyította. A Red Bull az F1 mellett van hosszú évek óta. Először, mint szponzor, később, mint résztulajdonos, később, mint a csapat tulajdonosa. Az elmúlt években hihetetlen sikereket éltünk át, és egy erős, szilárd csapatunk van a jövőre nézve. Biztosak vagyunk benne, hogy a későbbiekben is ugyanolyan jó formát mutatunk majd, mint ezelőtt.

Helmut Marko nemrég azt mondta, hogy a Red Bull egészen addig ott lesz, amíg jönnek az eredmények, és gazdaságilag életképes. Mi a fontosabb?

CH: Természetesen fontos a siker, de nem minden áron. Természetesen tudatában vagyunk annak, hogy a kiadásokat a Formula-1-nek kontrollálnia kell, erre pedig a műszaki és sportszabályok tűnnek a legjobb megoldásnak. Szeretnénk úgy is versenyképesek maradni, hogy csökkentjük a költségeinket, ebben nem különbözünk a többi csapattól. Remélhetőleg az előttünk álló hetek, hónapok pozitív tárgyalásokat hoznak e téren.

2012 egy átmeneti szezon lesz a 2014-es nagy szabálymódosítási csomag előtt. Hogyan fogja a csapat kezelni a változást?

CH: Fokozatosan kell majd szoktatnunk magunkat ezekhez. Az RB8 és az RB9 elemeit is fel lehet majd fedezni az autóban, azonban az mégis egy teljesen már erőt fog képviselni. Szerintem a 2014-es autók nagy részét már korábban láthatjuk.

000 facebook_banner.jpg

Milyen régóta gondolkozol ezen?

CH: Még semmi sincs papírra vetve. (nevet) Nehéz úgy eltervezni bármit is, hogy nem vagyunk biztosak az előttünk álló szabályokban. Először ezeket kell megkapnunk.

Ha nem a két srác nyeri a vb-t, akkor szerinted ki?

CH: Még ezen nem töprengtem. Csak a mi két pilótánkra koncentrálunk, senki más nem számít.

Szöveg: FormaNet, Jeney Anna

001_fórum logo.png

Szólj hozzá

forma1 red bull formula1 christian horner szingapúri nagydíj