2012. sze 27.

F1 Fájdalom és optimizmus a Williamsnél

írta: FormaNet
F1 Fájdalom és optimizmus a Williamsnél

Williams F1 Team szingapúri hétvégéje igen biztatóan indult, hiszen Pastor Maldonado az első sorból várhatta a rajtot. A csapat végül rendkívül csalódottan távozott az éjszakai futamnak otthont adó városállamból, hiszen megbízhatósági problémák miatt egyik pilótának sem sikerült célba érnie. A csapat műveleti főmérnöke, Mark Gillan nem tagadja, rendkívül fájdalmas volt így befejezni a hétvégét, ugyanakkor reményei szerint az FW34 kvalifikációs-, illetve versenytempója Szuzukában is erős lesz.

williams szingapúr.JPG 

Mark, kérem összegezze érzelmeit a remekül induló, ám végül kiábrándító Szingapúri Nagydíjról…

Mark Gillan: Röviden: ez egy rendkívül frusztráló hétvége volt. Ezt a hétvégét karakterépítőnek nevezném, miután az időmérőn elért első sor miatt magas elvárásokat támasztottunk magunk elé, gyors versenytempóval, majd végül egy kettős kiesés és egy kockázatos stratégia lett belőle.

Ami az autó tempóját illeti, mind a kvalifikáción, mind pedig a versenyen, az mennyi bizalmat jelent a jövőre nézve?

MG: Óriási bizalmat ad nekünk. Láttuk, hogy az autónk képes az első sorban végezni, és a versenytempónk is lenyűgöző volt. Mindkét pilótánk nagyon jó munkát végzett a versenyen, Pastor keményen küzdött az élmezőnyben, Bruno pedig a mezőny hátuljáról indulva, a kiesése előtt pontszerző helyen állt.

 

A FW34 egyik legnagyobb erőssége eddig a megbízhatóság volt. Vajon a szingapúri hőség hozzájárult ahhoz, hogy mindkét autó kiesett?

MG: Így van, az autó nagyon megbízható. Jelenleg vizsgáljuk a meghibásodásokat, és bízunk abban, hogy gyorsan megtaláljuk a kiváltó okokat, majd a lehető leghamarabb végrehajtjuk a szükséges javításokat. Jelenleg nem gondoljuk, hogy a hőségnek szerepe volt a meghibásodásokban.

Pastor remekül vezetett egész hétvégén, és május óta először kvalifikálta magát az első sorba. Milyen volt a kvalifikációs köre.

MG: Egy nagyon különleges kör volt, és valódi lökést adott a csapatnak.

Bruno a versenyének végén égési sérüléseket szenvedett a hátán. Tudják már, hogy mi okozta ezt?

MG: Van ötletünk, de még mindig vizsgáljuk a helyzetet, hogy minden lehetséges okot kizárjunk.

000 facebook_banner.jpg

Néhány csapatnál a gumikopás marginális kérdése volt a versenyen. Az FW34 számára is gondot jelentett?

MG: Gumikopás, a szemcsésedés, és a hőmérséklet mindig a stratégia legfőbb mozgatórugója, és bár mi is aggódtunk, de nem volt ilyen problémánk a versenyen.

A következő futam a Japán Nagydíj lesz, ahol a Williams utoljára 1996-ban nyert. Mit várhatunk az FW34-től Szuzukában?

MG: A szingapúri eredmény különösen fájdalmas volt, így azon vagyunk, hogy jóvátegyük, és arra számítunk, hogy erősek leszünk.

FormaNet, Varga Viktória

001_fórum logo.png

Szólj hozzá

f1 williams formula-1 szingapúri nagydíj mark gillan