2012. sze 29.

F1 Grosjean: Remélem Japánban végre minden összejön

írta: FormaNet
F1 Grosjean: Remélem Japánban végre minden összejön

Romain Grosjean, a Lotus francia pilótája az egyversenyes eltiltást követően erős versenyt futott Szingapúrban, emellett csapattársával Kimi Räikkönennel is fel tudta venni a versenyt. A fiatal versenyző a csapat szuzukai futamelőzetesében beszélt  „visszatéréséről”, valamint elmondta tapasztalatait, élményeit a következő versenyhelyszínről, a japán aszfaltcsíkról. 

romain grosjean.JPG 

Remek versenyt futottál Szingapúrban, hogy érezted magad újra a pályán?

Romain Grosjean: Fantasztikus érzés volt újra beülni az autóba. A Formula-1 egy olyan dolog az életemben, amit imádok csinálni, a munkám is, és természetesen nagyon hiányzott. Szingapúr az egyik legkeményebb verseny az évben, mind a körülmények, mind pedig a pálya kihívása tekintetében, és nagyon boldog vagyok, hogy jó pozícióban fejezhettem be a versenyt.

Egy olyan hétvége volt, ahol az autó nem volt olyan tökéletes, mint amennyire szerettétek volna. Mennyire volt nehéz a te szemszögedből nézve?

RG: Igen, tény, hogy a hétvége elején küzdenünk kellett az autóval, és nem ott voltunk ahol szerettünk volna lenni. Nem volt egyszerű helyrehoznunk a dolgokat és egy kis időt veszítettünk is, de nagyon büszke vagyok a csapatra, hogy sikerült megoldást találnunk és kijavítani a problémákat. Vasárnap, amikor igazán számított, sikerült  mindkét autóval pontszerző helyen célba érnünk. Természetesen szerettünk volna jobb eredményt elérni, mert mindig a dobogós helyezés a cél, ettől függetlenül ez nem volt egy rossz eredmény tekintettel arra, hogy milyen kihívásokkal álltunk szemben.

A verseny vége felé te és Kimi nagyon hasonló sebességet diktáltatok és te elengedted őt. Elmondanád mi történt?

RG: Igen, nagyon hasonló tempóban mentünk, de ő küzd a világbajnoki címért és jó esélye van, hogy megszerezze. Ő még mindig egy nagyon-nagyon jó versenyző. Természetes, hogy nem okoztam neki nehézséget, hisz ő van abban a helyzetben, hogy megszerezze a címet, nem pedig én. Miután elment mellettem, sikerült tartanom az ő tempóját, és már csak emiatt is nagyon boldog vagyok.

Mit gondolsz Szuzukáról?

RG: Micsoda pálya! Egy jó alapbeállítással igazán élvezetes. Egy fantasztikus helyszín. Bár én csak egyszer versenyeztem rajta, de imádtam, úgyhogy nagyon várom, hogy visszamehessek. Nehéz kiválasztani egy részét a pályának, ami a kedvenc. Az első szektor ragyogó, az első kanyar, a harmadik, a negyedik, az ötödik, egyszerűen őrületes! Azután átmész a híd alatt, majd egy kis hajtűkanyar és jöhet a Spoon kanyar, ami igen rémisztő. Azt követően a hosszú egyenes, ahol a DRS-t lehet használni, végül az utolsó sikán. Fantasztikus aszfaltcsík. Azt hiszem az is fontos, hogy a rajongók elképesztőek Japánban, az atmoszféra a pálya körül nagyon különleges. Nagyon szeretem a japán konyhát is, különösen a sushit, amit otthon is gyakran el szoktam készíteni, mégpedig különleges fűszerekkel abban az edénykészletemben, amit Japánból hoztam.

000 facebook_banner.jpg

Mit gondolsz, mennyire lesz nehéz a hétvége?

RG: Nagyon sok a kihívás a hétvége folyamán. Szuzukában a beállításokat tökéletesen meg kell találnunk, mert ez egy olyan pálya, ahol kijönnek az autó gyengeségei. Az egész szakaszt úgy kell teljesítened, hogy ne kövess el hibákat, mert egyetlen kis baki, és már össze is törted az autót, különösen, ha túl szélesen vagy rosszul veszel be egy kanyart. A gumikat is a toppon kell tartani, mert Szuzuka nagyon igénybe veszi őket. Úgy gondolom, ez egy olyan hely, ahol kis szerencsére is szükséged van. Remélem mellénk is áll majd Japánban, és minden összejön.

FormaNet, Németh Dániel

Fotó: FormaNet

001_fórum logo.png

Szólj hozzá

f1 lotus japán nagydíj formula-1 romain grosjean