2012. okt 03.

F1 Felipe Massa legjobb terve...

írta: FormaNet
F1 Felipe Massa legjobb terve...

Az idei pilótakeringő első látványos lépése Lewis Hamilton és Sergio Pérez új szerződésével megtörtént, ami újabb kérdéseket nyitott meg, a 2013-as F1-es mezőny rajtrácsát illetően. A következő jelentős lépés Felipe Massa ferraris jövője lehet, melyről továbbra is csak találgatások vannak. Az egyre javuló teljesítményt mutató brazil pilóta nemrégiben arról beszélt, egyre nagyobb az esélye annak, hogy maradhat a maranellói alakulatnál, és a jelek szerint a csapat jelentős része is támogatja ebben. Massa lehető legjobb terve továbbra is az, hogy jó versenyeket fusson az év hátralévő hat versenyén, a jövőjéért való aggodalmak nélkül.

Massa legjobb terve.jpg

Az idei világbajnokság eddigi eseményeit figyelembe véve, és a pontverseny állása alapján, minden bizonnyal egy rendkívül izgalmas szezon, talán még izgalmasabb, és eseménydúsabb végjátékának lehetünk szemtanúi az elkövetkező hetekben. A pályák, többek között a szuzukai aszfalt is, komoly kihívást jelentenek a Ferrari brazil pilótája, Felipe Massa számára is, ráadásul a végeredmény nem csupán a pontverseny miatt fontos, talán azt is mondhatnánk, a jövője függ a jó teljesítménytől.

A 31 éves pilóta a Japán Nagydíj előtt így nyilatkozott:

„Az előkészületek többé kevésbe hasonlóak más versenyekhez, noha azt kell mondjam, Szuzuka olyan pálya, mely fizikálisan meglehetősen nagy igényeket támaszt a pilótákkal szemben. Tény, hogy számtalan gyors kanyar található, melyek nagy izomerőt kívánnak meg a kanyarodás során. Így bár a fizikai felkészülés nagyjából hasonló mint máshol, a koncentrációra, és a szívet igénybe vevő anaerob munkákra több időt fordítok, a szokásosnál többet edzem például a nyakizmaimat, hogy megfelelően felkészüljek Japánban várható nagyobb G terhelésre."

„A szezon utolsó részére általánosságban elmondható, hogy fel kell készülni a rengeteg utazásra, például Szuzukába sem olyan egyszerű eljutni, és bárhová is megyünk, repülővel, az meglehetősen hosszú utazást jelent. És arról sem szabad megfeledkezni, hogy a versenyek közvetlenül egymást követik majd, most rögtön Koreába indulunk. Fontos, hogy Japánba is minél hamarabb megérkezzünk, hogy legyen kellő idő hozzászokni az időeltolódáshoz."

Massának Szuzukában egyszer sikerült eddig dobogóra állnia, még 2006-ban, amikor pole-ból indulva végül a második helyen intette le a kockás zászló.

„Szuzuka egy nagyon nehéz, és bonyolult pálya, ahol a pilóták úgy tudnak különbséget elérni, ha meglehetősen agresszív vezetést mutatnak a gyors kanyarokban, és határozottan jó érzés az időmérőn a leggyorsabbnak lenni" – emlékezett vissza Felipe 2006-ra.

"Az egy nagyon jó verseny volt, bár sokkal korábban álltam ki, mint azt terveztük, mert gumiproblémáim voltak, ami annyit jelentett, hogy elveszítettem egy pozíciót Alonsóval szemben, aki akkor még egy másik csapatnál volt. Ekkor Michael (Schumacher) a címért versenyzett, de a motorja tönkrement, ami a világbajnokságba került neki abban az évben. Mindent összevetve egy remek verseny volt, a pole-ból indulni, és második helyen befutni, azt követően, hogy izgalmas csatát vívtam a győztessel."

2006-ban Fernando Alonso a Renault színeiben nyerte meg a Japán Nagydíjat, míg Massa második lett a Ferrarival. Felmerül a kérdés, az akkori eredmény mit jelentene a brazil pilóta számára 2012-ben?

„Természetesen valóban fantasztikus lenne, és nagyon jó a helyzetünk mindkét bajnokságban. Még ha kemény is lesz ez a hétvége, szeretnék ismét a pole-ért és a győzelemért harcolni. Az autónk versenyképes lehet Szuzukában a rengeteg gyors kanyar miatt, melyek jól fekszenek az F2012-nek, és láthattuk, hogy Silversetone-ban is versenyképesek voltunk, még a nyáron, és ennek a két pályának sok tekintetben hasonló a karakterisztikája, tekintettel a leszorítóerő mértékére, és az autó beállításaira. Azt remélem, hogy még versenyképesek leszünk a hátralévő futamokon, mert most minden verseny nagyon fontos a csapat és Fernando számára, és természetesen a számomra is. Mindannyian tudjuk, hogy mennyire keményen kell ezért dolgoznunk, hogy minden pályán versenyképesek legyünk, amennyire csak lehetséges."

Massa jövője hónapok óta téma az F1-ben, ám kívülről úgy tűnik, a ránehezedő nyomást jól kezeli a brazil pilóta.

„Természetesen a jövőm is nagyon fontos, de most az eredmény számomra a legfontosabb dolog, ami azt jelenti, hogy az elkövetkező minden egyes versenyre nagyon kell összpontosítanom. Tudom, hogy mire vagyok képes, tudom, hogy mit tudok adni a csapatnak a képességeim alapján. A csapat is jól tudja ezt, hiszen egy évben meglehetősen hosszú időt töltök velük. A legjobb terv most az, hogy a jövőmért való aggodalom nélkül versenyezzek."

A világbajnokság jelenlegi állása meglehetősen szoros, és az erőegyensúly úgy tűnik, versenyről versenyre három csapat között váltakozik. Massa úgy véli, a Ferrari hatalmas munkát végzett azért, hogy az igen gyenge szezonkezdést követően jelenleg ebben a helyzetben lehetnek.

„Az autó sokat változott a mugellói, szezon közbeni teszt óta, és azóta mindig folyamatosan fejlesztünk. Majdnem minden versenyen van új alkatrész, és minden új alkatrészt kipróbálunk, amit viszünk. A munka arról szól, hogy egyel több pontunk legyen,mint a többieknek, amikor az utolsó versenyhez érünk, és remélem, hogy a hátralévő versenyeken képesek leszünk még többet javulni, annál, amit eddig elértünk."

000 facebook_banner.jpg

Massa számára Interlagos és Monza után Szuzuka a harmadik kedvenc pálya, ahol a szurkolók lelkesedése az egyik ok, amiért szeret versenyezni.

"Szeretem Japánt, és az ottani embereket, az életstílusukat, és a neveltetésüket. Szeretek japán ételeket enni bárhol is vagyok a világban, bár szeretem az országok specialitásait is. Mindig várom, hogy elmenjek Tokióba, ha van egy kis időm, szeretem a pályát, a tömeg lelkesedését, ami nagyon élvezetessé teszi az ottani versenyhétvégéket."

FormaNet, Varga Viktória

001_fórum logo.png

Szólj hozzá

ferrari forma1 fernando alonso japán nagydíj formula1 felipe massa