2012. okt 09.

F1 Räikkönen első Koreai Nagydíjára készül

írta: FormaNet
F1 Räikkönen első Koreai Nagydíjára készül

Kimi Räikkönen élete első Koreai Nagydíjára készül, és egyáltalán nem aggódik amiatt, hogy az ismeretlen pálya esetleg hátrányt jelenthet számára a vb csatában. A Lotus koreai futamelőzetesében Kimi elmondta, hogy nem hisz túlzottan a szimulátorban való felkészülésben, de véleménye szerint a szabadedzéseken rendelkezésre álló négy óra bőven elegendő ahhoz, hogy egy versenyző felvegye a megfelelő ritmust egy új aszfaltcsíkon.

kimi raikkonen - spa.jpg 

Hogy érzed, Japánban jobb eredményt is elérhettél volna, mint a hatodik hely?

Kimi Räikkönen: A hatodik hely nem az az eredmény volt, amiben előzőleg reménykedtünk. Az elsőkörös események miatt veszítettem egy kis időt, majd a második kiállásomnál is adódtak problémák, így összességében elég nehéz volt a verseny. De ha ezeket nem számítjuk bele, akkor sem volt elég jó a sebességünk. Talán Hamiltont még megfoghattam volna, de az ötödik helynél jobb pozícióra akkor sem lett volna reális esélyem.

Elég meleg helyzetbe kerültél a startnál. Hogyan láttad mindezt a kocsiból?

KR: Az első kanyar nagyon szűk. Volt egy jó rajtom, és rögtön ott voltam Fernando (Alonso) bal oldalán. Ő folyamatosan húzott balra, egészen addig, míg egyszer csak már nem volt hová mennem, és az első szárnyam hozzáért a kerekéhez. Azt hiszem kissé megsérült az autóm, ő pedig defektet kapott. Nem volt egy egyszerű rajt, de nem tehettem mást.

Milyen tanulságokat viszel magaddal Koreára?

KR: A jó dolog az, hogy továbbra is sikerült pontokat gyűjtenem, és harcban maradnom a bajnokságban. Biztos, hogy van még dolgunk, ha utol akarjuk érni az előttünk állókat, de még mindig van hátra öt futam, és bármi megtörténhet.

Mit gondolsz, mennyire befolyásol a bajnoki küzdelemben, hogy egy számodra új pálya következik?

KR: Még sosem jártam Koreában, de számora mindez nem jelent különbséget. Fiatal korom óta mindig nagyon gyorsan felvetszem a ritmust az új pályákon, és ez semmit sem változott.

Hogyan lehet megtanulni egy új pályát?

KR: Vezetni kell rajta. Tudom, hogy néhányan a szimulátoron keményen dolgoznak, hogy megtanuljanak egy új versenypályát, de én nem. Sosem játszottam playstationnel, és sosem töltöttem túl sok időt szimulátorban, de a múltban is úgy tűnt, hogy mindez nem befolyásolta a teljesítményemet. A pénteki szabadedzéseken van három óránk, illetve szombaton még egy óra az időmérő előtt, szóval ez alatt az idő alatt minden pilóta nagyon jól kiismeriheti majd a pályát.

000 facebook_banner.jpg

Várod már, hogy egy új országba látogass?

KR: Mindig érdekes dolog egy új helyszínen versenyezni, és szívesen utazom különböző helyekre. Ez jó érzéssel tölt el. Izgalmas lesz végigjárni a pálya minden zugát. Láttam már Koreai Nagydíjat a tévében, de ahhoz, hogy megismerjem, meg kell várni az első szabadedzést, amikor pénteken megteszem rajta az első kört. Remélem, hogy ideális időjárási feltételek lesznek, és pénteken nem hátráltatja majd a munkánkat eső, vagy műszaki probléma.

Hogyan készülsz a hétvégére?

KR: Yeongamban is ugyanúgy fogok felkészülni, ahogy az összes többi versenyen - azzal a céllal, hogy a legjobbat nyújtsam.


FormaNet, Varga Viktória

001_fórum logo.png

Szólj hozzá

lotus forma-1 kimi raikkonen formula-1 koreai nagydíj