2012. okt 14.

F1 A pontok számolgatása nélkül is izgalmas lesz a végjáték - A dobogós pilóták nyilatkozatai

írta: FormaNet
F1 A pontok számolgatása nélkül is izgalmas lesz a végjáték - A dobogós pilóták nyilatkozatai

Sebastian Vettel koreai győzelmével a bajnoki tabella élére állt, míg mark Webber második helyével a Red Bull megerősített vezető pozícióját a konstruktőri pontversenyben. A harmadik helyen célba érő Fernando Alonsóra ugyan kemény szezonhajrá vár, ám csapata nem lehet csalódott, hiszen az összetettben immár a Ferrari követi az energiaitalosokat.

vettel - alonso - korea.PNG  

Sebastian Vettel F1-es pályafutásának 25. futamgyőzelmét ünnepelhette a Koreai nagydíj leintését követően, miután a második rajtkockából indulva már az indítást követően az élre állt, majd magabiztos és kiegyensúlyozott autózással zsinórban harmadjára a maximum pontszámmal gyarapította vb esélyeit. A kétszeres világbajnok letaszította „trónjáról” Fernando Alonsót, és négy futammal a szezon vége előtt 6 pontos előnnyel várhatja a végjátékot.

„Nagyon elégedett vagyok, fantasztikus futam volt, aminek nyilván az alapja az volt, hogy sikerült jól elcsípnem a rajtot, bár nem volt könnyű, hiszen a poros oldalról indultam. De a tapadás megfelelő volt, és így sikerült jól rajtolnom. Mark autójának kereke talán egy kicsit kipörgött, így sikerült elé kerülnöm. Aztán láttam, hogy ott van mellettem, próbáltam a KERS-t használni a védekezésre, és sikerült jól kigyorsítanom a 3-as kanyarból, és elől tudtam maradni. Ezután már csak hajtottam amennyire csak tudtam. Az első kiállásig Mark nagyon közel volt hozzám. Talán kicsit tovább kint maradhattam volna, de összességében két tökéletes boxkiállásom volt. Volt, hogy a jobb első gumit a 3-as kanyarban elég csúnyán blokkoltam, akkor hibáztam egyszer, de igazság szerint addigra már kiépítettem annyi előnyt, hogy uralni tudtam a helyzetet. A végén már mindenki aggódott a jobb első miatt, és azt is láttuk, hogy ez másokkal is előfordult, mert többen is túlfutottunk a 3-as kanyar csúcspontján.”

„Szeretnék köszönetet mondani a csapatnak, és az összes szerelőnek a boxban, hiszen mindenki beleadott apait-anyait. Japán óta nem sokat pihentek, és mindenki kőkeményen dolgozott éjszaka is. Úgy érzem, még egy lépést tettünk előre, ami jelenleg nagyon fontos, és remélem, hogy ezt a lendületet tovább tudjuk vinni Indiába.”

„Nagyon várom a következő versenyeket, hiszen az utóbbi néhány futamunk nagyon jól sikerült. A bajnokságban eddig is láthattuk már, hogy vannak hullámhegyek és hullámvölgyek. Bármi megtörténhet, így elsősorban magunkra kell összpontosítanunk. A legfontosabb, hogy a lehető legjobb eredményt érjük el. A pontok számolgatása nélkül is nagyon izgalmas lesz a végjáték.”

A 2-es számú Red Bullban ülő Mark Webber köztudottan nem a legjobb rajtolók egyike, és ezt most is bizonyította, hiszen a pole-ból rajtolva, a tiszta oldalon sem tudta megfogni csapattársát. Ettől függetlenül az ausztrál elégedett a jó eredménnyel.

„A rajtom nem volt isteni, majd elemezni fogom, hogy mi volt a probléma. Sajnos nem sikerült egyből megindulnom, aztán próbáltam jól helyezkedni, de az egyenesben már nem volt esélyem. Ezt követően próbáltam nem lemaradni Sebtől, közben vigyáztam a gumikra, különösen a jobb elsőre. Mindegyik etap végén figyelni kellett már a jobb elsőre. Az első két etap kicsit zűrös volt, a harmadikban viszont már jobb volt a kocsi egyensúlya, de ez már késő volt. Seb nagyon ügyes volt, és az egész csapat jól teljesített. Nagyon örülök a jó eredménynek, gratulálok a fiúknak, köszönöm a csapatnak, és minden szurkolónak, aki eljött.”

000 facebook_banner.jpg

Fernando Alonso legnagyobb riválisától 14 másodperccel maradt el, míg a második helyen autózó Webber mögött bő öt másodperccel később szelte át a célvonalat. A Red Bull jelenlegi fölénye tükrében a spanyol elégedett a dobogós eredménnyel, már csak azért is, mert csapattársával, Felipe Massával összességében 27 pontot hozta a Ferrari konyhájára, ezzel pedig a konstruktőri csatában a második helyre léptek előre, hat ponttal megelőzve a McLaren-Mercedest.

„Mindenképpen elégedettnek kell lennünk a mai eredménnyel, hiszen a harmadik-negyedik helyen zártunk a Red Bullok mögött. Jelenleg nagyon nehéz őket megszorongatni, de jó nap volt ez a csapatnak, Felipének és nekem is. Azt gondolom, hogy a McLarent már sikerült megelőznünk a csapatversenyben, amire 2-3 versennyel ezelőtt még nem is gondolhattunk volna. Ezért mindenképpen a jó irányba haladunk, és fontos, hogy az utolsó lépéseket is meglépjük, hogy legalább annyira versenyképesek legyünk, mint a Red Bull.”

FormaNet, Varga Viktória

001_fórum logo.png

Szólj hozzá

forma-1 fernando alonso futam mark webber sebastian vettel jeongam formula-1 koreai nagydíj