F1 Grosjean az ismeretlen indiai pályán is egy tiszta versenyt szeretne
A Lotus F1 Teamnél nem csak Kimi Räikkönen, de Romain Grosjean számára is egy ismeretlen versenypálya következik a naptárban, bár a finnel ellentétben Grosjean tavaly már részt vett az első Indiai Nagydíjon, de csak tartalékpilótaként. A francia versenyző még nem vezetett a pályán, de általában könnyen alkalmazkodik az új helyszínekhez, és miután Koreában sikerült egy tiszta versenyt futnia, most abban bízik, hogy a szezon hátralévő részére elfelejtheti eddigi incidenseit.
Jártál már a Buddh International Circuiten, de eddig még nem vezettél ott. Mit gondolsz a pályáról?
Romain Grosjean: Tavaly hármas számú pilótaként jártam ott, és lenyűgöző volt látni, hogy a Formula-1 egy olyan új helyszínre érkezett, mint India. A pálya nagyon meggyőző, és a közepén egy hatalmas létesítmény van. A vonalvezetése is nagyon érdekesnek tűnik néhány lassú kanyarral, és nagy sebességű szakaszaival. Biztos vagyok benne, hogy nagy élmény lesz rajta vezetni, és alig várom, hogy jobban megismerjem.
Úgy tűnik, hogy elég gyorsan megtanulod az új pályákat. Hogyan tudod ezt elérni?
RG: Idén volt néhány új helyszín, amit meg kellett tanulnom, és szerencsésnek mondhatom magam, mert általában ezt nagyon gyorsan elérem. Remélhetőleg Indiában is ugyanez lesz a helyzet, és így korán megkezdhetjük a felkészülést az időmérőre és a versenyre. Manapság már az összes adatunk megvan ahhoz, hogy tudjuk, mit kell tennünk az egyes kanyarokban, mint például a féknyomás erőssége, vagy azt, hogy hogyan használjuk a gázt a kijáratoknál, vagy éppen milyen sebességet érhetünk el például a középső szektorban. Mindezeket a mérnökök már előre látják. Bizonyos értelemben megkönnyíti a helyzetünket, ha tudjuk, hogy például 80 bár nyomással használhatjuk a féket, vagy éppen 80 százalékban nyomhatjuk a gázt. Ezekkel az információkkal nagyjából tudod, hogy a körben hogyan kell viselkednie az autónak. Persze minél több kört teszel meg, annál inkább megtalálod a határokat, és mindig van egy-két trükkös kanyar is, de általában a pályák többségén ez elég egyszerű feladat.
Mennyire nehéz a telemetriai adatokból és a visszajelzésekből egyre gyorsabb köridőt elérni?
RG: A mérnököd látja, hogy mit kell tenned, és ő informál például arról, hogy egy kanyarban kicsivel gyorsabban érkezhetsz, vagy éppen ellenkezőleg. De van amikor saját magad is érzed, hogy hol mehetsz még egy kicsit gyorsabban.
Elkerülhetetlen volt, hogy Koreában a rajtnál szinte minden szem rád szegeződött, majd ezt követően is néhányszor nyomás alatt voltál. Milyen volt ez a te szemszögedből?
RG: Biztos, hogy egy kissé ideges voltam a verseny rajtjánál, hiszen elég nagy nyomás volt rajtam. A csapattal együtt sokat dolgoztunk azon, hogy megértsek néhány dolgot, és ez biztosan segített. Nem ez volt a legkönnyebb rajtom, hiszen mellettem a 3-as kanyarnál ütközés történt, ami elől sikerült kitérnem, de utána meglehetősen simán alakult a versenyem, és nyomtam ahogy csak tudtam. Volt pár incidensem ebben a szezonban, de remélem most már magunk mögött tudhatjuk ezeket, és csak előre tekintünk.
Koreában végül ugyanott fejezted be a versenyt, ahonnan indultál. Mit gondolsz, ennél többet is elérhettél volna?
RG: Talán még egy hely fogható lett volna. Frusztráló volt, hogy beragadtam Nico Hülkenberg mögé, hiszen egyértelműen gyorsabbak voltunk, de amikor végre lehetőségem nyílt megelőzni, akkor csatlakozott a csatánkhoz Lewis (Hamilton). A kanyarkijáratnál hiányzott némi tempó, így nem sokat tehettem. Olyan sok időt töltöttem a Force India mögött, hogy szerintem már minden apró részletét ismerem az autójuk hátuljának. Összességében mégis boldog voltam, hogy sikerült egy tiszta versenyt futnom.
FormaNet, Varga Viktória