2012. okt 31.

F1 Räikkönen: Senkivel nem vagyok rosszban

írta: FormaNet
F1 Räikkönen: Senkivel nem vagyok rosszban

A napokban hivatalossá vált, hogy Kimi Räikkönen jövőre is a Lotus csapatát erősíti, ami tulajdonképpen senkinek nem okozott meglepetést, hiszen idén már számtalanszor kifejtette, mennyire jól érzi magát az enstone-i alakulatnál. Ami a távolabbi jövőt illeti, továbbra sem zárkózik el egykori csapataitól, sem a Ferraritól, sem pedig a McLarentől annak ellenére, hogy a róla szóló történetek szerint egyik istállótól sem vált el nagy barátságban. A finn klasszis azonban ezt egyáltalán nem így látja, és egyértelművé tette, senkivel sincs rosszban, az élet pedig még bármit hozhat számára akár a Ferrarinál is.

kimi raikkonen - india_2.jpg 

Idén ugyan még nem sikerült futamgyőzelmet szereznie, ettől függetlenül Kimi Räikkönen jelenleg harmadik helyen áll a pilóták pontversenyében, megelőzve olyan riválisokat, mint a red bullos Mark Webbert, vagy éppen a McLaren két világbajnokát, Jenson Buttont és Lewis Hamiltont. Az eddigi 17 nagydíjon rendkívül következetes formát mutatott, és mindössze egyetlen egy alkalommal nem sikerült pontszerző helyen célba érnie. A finn visszatérése tehát egyértelműen sikeresnek mondható, így senki számára nem volt meglepetés, hogy jelenlegi csapatával kezdi meg a következő szezont.

„Lehetett volna jobb, de úgy gondolom, lehetett volna sokkal rosszabb is. Azt hiszem összességében jól dolgozott a csapat, de persze azt szeretnénk, hogy versenyeket nyerjünk, és kihívói legyünk a bajnokságnak. De nem ilyen elvárásaim voltak mikor visszatértem. Azt akartam, hogy jól csináljam, és majd elválik, hogy megy a dolog” – értékelte előzetes elvárásai tükrében ez idei évet Räikkönen.

„Az időmérők nem voltak éppen az erős pontjaink, de a versenyeken már elég erősek vagyunk. Nem vagyok 100 százalékosan boldog, hiszen azért vagyok itt, mert nyerni szeretnék, és sikereket elérni. Idén erre már volt nagyon jó esélyünk, de még nem nyertem, szóval még mindig van javítanivaló.”

Jövőre immár egészen biztos, hogy a 2007-es világbajnok újra a fekete-arany versenyautóval száll harcba a futamgyőzelmekért, ami pedig a távolabbi jövőt illeti, egyértelművé tette, hogy egyik ex csapatával sincs problémája, és ha az élet úgy hozza, akár még ferraris, vagy mclarenes pilóta is lehet.

„A Ferrarival kicsit szebb módon is véget érhetett volna a dolog, de még mindig nagyon jó a kapcsolatom azokkal az emberekkel , akik akkor ott dolgoztak, és még ma is ott vannak. Szoktam velünk beszélgetni, nem szeretek rosszban lenni senkivel. Jóban vagyok mindenkivel, csak ez a történet valamivel szebben is végződhetett volna. De ez nem jelenti azt, hogy nem tudnék oda visszatérni. Sosem lehet tudni. Nem tudom, milyen sokáig fogok még versenyezni, és az is elképzelhető, hogy nem leszek itt túl sok évet.”

Räikkönen a McLarennél 2002-től 2006-ig versenyzett, de a rendre megbízhatatlan autók miatt a pletykák szerint volt néhány összezörrenése az akkori csapatfőnökkel, Ron Denisszel, és elválásuk sem volt túl baráti. A finn pilóta szerint az ilyen fajta pletykáknak nem sok jelentősége van.

„Az biztos, hogy számos dologban különböző nézőpontjaink vannak, de még mindig beszélünk egymással. Sosem harcoltam vele, és semmi baj nincs a kapcsolatunkkal. Az emberek csak próbálnak ostoba történeteket gyártani úgy, hogy fogalmuk sincs a valóságról. Ez pont olyan dolog, mint amikor valaki elmesél egy sztorit, és a 10. ember már egy teljesen más történetet hoz ki belőle. Senkivel nincsenek problémáim” – szögezte le a 33 éves pilóta, ami viszont a soron következő abu dzabi pályát illeti, már vannak fenntartásai. Kimi eddig mindössze egy alkalommal versenyzett az arab helyszínen, és nem tagadja, az elég unalmasra sikerült.

„Eddig egy versenyen vettem részt Abu Dzabiban a Yas Marina pályán. Ez volt az utolsó futamom a Ferrarival, mielőtt áttértem a ralira. Nem mondom, elég unalmas verseny volt! 12. lettem, és az egész futam alatt nem tehettem semmit. Alig várom, hogy megjavítsam ezt a rekordomat, és biztos vagyok benne, hogy ezúttal érdekesebb versenyem lesz.”

000 facebook_banner.jpg

„Maga a létesítmény felülmúlhatatlan. A pálya vonalvezetése előzés szempontjából igen nagy kihívást jelent, mert nem sok helyen lehet előzni. Valójában a kvalifikáción minél előrébb kell végezni, és onnan lehet egy erős eredményt elérni. Sok a kanyar, ezért szükség van sok leszorítóerőre és jó tapadásra, és a kerékvetőket is jól kell bírnia a kocsinak. Miután ez félig nappali, félig esti verseny, így ebben a tekintetben egyedi kihívást jelent, hiszen sehol máshol nem találkozunk ilyennel. Ez más, érdekes és látványos. Remélhetőleg kicsit okosabban tudjuk használni a versenytempónkat, és szerezhetünk még néhány bajnoki pontot. Az autónk jó, és ha sikerül jobb helyzetbe kvalifikálni magunkat, akkor jó helyzetben leszünk ahhoz, hogy a lehető legtöbbet ki tudjuk hozni a hátralévő néhány versenyből.”

FormaNet, Varga Viktória

001_fórum logo.png

Szólj hozzá

lotus forma-1 kimi raikkonen formula-1