2012. nov 04.

F1 Vettel harmadik helye felér egy futamgyőzelemmel

írta: FormaNet
F1 Vettel harmadik helye felér egy futamgyőzelemmel

Sebastian Vettel versenye szombaton este még igen reménytelennek tűnt, miután az FIA utólag kizárta az időmérő edzésről az autójában lévő kevés üzemanyag miatt. Ezek után valószínűleg nem sokan fogadtak volna arra, hogy a német dobogón fog ünnepelni Abu Dzabiban, ám ő maga egyáltalán nem lepődött meg azon, hogy végül sikerült mindezt elérnie. David Coulthard frappánsan úgy fogalmazott, ez a harmadik hely Vettel számára felér egy futamgyőzelemmel. 

vettel - abu dzabi.PNG  

Sebastian Vettel harmadik helye szinte felér egy futamgyőzelemmel, hiszen cseppet sem volt könnyű menet számára az 55 körös verseny. A boxutcából rajtolva, még a verseny elején, majd az első biztonsági autós fázisban is nehézségei adódtak, melyek kissé visszavetették a felzárkózásban. A futam második felében azonban jó irányt vettek a dolgok, és egy újabb Safety Car, remek stratégia, és persze remek versenyzés végül meghozta gyümölcsét, azaz újabb 12 pontot.

Vettel mindvégig hitt abban, hogy a sok szerencsétlenség ellenére elérheti a pódiumot.

„Igazság szerint hittem abban, hogy végül itt lehetek, bár az első pár kör után kicsit messzire került ez a cél, mert elég zűrös volt a kezdet. Szerettem volna gyorsan keresztülverekedni magam a mezőnyön, de megsérült az első szárnyam, aztán jött a biztonsági autó, ott pedig Danielnek (Ricciardo) volt egy elég nagy hibája, amikor majdnem megállt előttem az egyenesben. Azon nagyon meglepődtem, és el kellett rántanom a kormányt. Ha ez 50 méterrel korábban vagy később történik, akkor talán nem sérül meg annyira az első szárnyam, de így megsérült. Ekkor úgy döntöttem, hogy mindent vagy semmi t alapon támadok, aztán végül fantasztikus versenyt sikerült futnom” – emlékezett Vettel a futam korai szakaszában történt kálváriájára.

A második biztonsági autós fázis azonban éppen kapóra jött a kétszeres bajnoknak, hiszen éppen az előtt váltott friss szett lágy gumikra, melyekkel a negyedik helyen folytatta versenyét, Kimi Räikkönen, Fernando Alonso és Jenson Button mögött. Az első két vetélytárs ugyan már messze volt, ám a McLarent sikerült maga mögé utasítania, ennek köszönhetően harmadikként szelte át a célvonalat.

000 facebook_banner.jpg

„A második biztonsági autó is segített, aztán Jensonnel (Button) jót csatáztunk. Egyáltalán nem volt könnyű őt megelőzni, pedig arra számítottam, hogy könnyebb dolgom lesz. Előtte lassabb pilótákat hagytam le, de vele elég nehezen boldogultam. Végül a 11-es kanyarban sikerült bepréselni magam, és Jenson nagyon fair volt. Sok hullámvölgy volt ezen a versenyen, így nagyon örülök, hogy itt vagyok. Még két futam van hátra, és láthatjuk milyen gyorsan megváltozhatnak a dolgok. Tegnap még örültünk, hogy harmadik helyről indulhatunk, és ha onnan indulunk, akkor ez egy egészen más futam lett volna. Mindig el lehet szúrni, szerencsére most nem szúrtuk el. Kihoztuk a maximumot a lehetőségeinkből, és úgy gondolom, még mindig megvan a lendületünk. Az autónk nagyon gyors, szóval nagyon várom a következő futamokat.”

FormaNet, Varga Viktória

001_fórum logo.png

Szólj hozzá

forma-1 red bull abu dzabi sebastian vettel formula-1