2012. nov 18.

F1 Vettelék komoly időveszteséget szenvedhetnek a forgalom miatt

írta: FormaNet
F1 Vettelék komoly időveszteséget szenvedhetnek a forgalom miatt

Az austini futamon nagy problémát okozhatnak majd a lassabb autók, hiszen a pálya poros része az időmérő edzés alatt is csúszósnak bizonyult, emellett az élmezőny és a rajtrács vége között közel hét másodperces különbség alakult ki. A pilóták véleménye alapján, különösen a pálya első szektorában fog jelentős gondot okozni a forgalom, mivel a tempós egymás követő kanyarokban nincs igazán hely elengedni a gyorsabb autókat, és az ideális ív elhagyása szinte azonnal megszünteti a tapadást. Pastor Maldonado, a Williams venezuelai pilótája szerint 2-3 másodperces hátrányt is össze lehet szedni, akár néhány kanyar alatt.

austin_2.PNG  

A szombati harmadik szabadedzésen Segio Pérez és Charles Pic akadt össze a 7-es kanyarban, amelyet végül versenybalesetnek minősítették a stewardok. Az autók közötti komoly sebességkülönbség és a poros pálya miatt a versenyen is előfordulhatnak hasonló esetek.

Sebastian Vettel és Narain Karthikeyan között közel hét másodperces differencia alakult ki a kvalifikáció során, így könnyen megtörténhet, hogy az élmezőnyből több pilóta is beragad egy lassabb versenyző mögé, amely kellemetlen időveszteséget okozhat.

Pedro de la Rosa, a HRT tapasztalt pilótája a pálya első szektorát tartja igazán nehéz szakasznak a forgalom szempontjából.

„Az első szektorban szörnyű lemenni az ideális ívről. Kizárólag egy ív van, és abban a pillanatban, amikor elhagyod, megszűnik a tapadás. Sok ilyen alkalom volt ezen a hétvégén, amikor láttam valakit közeledni a tükörben, és inkább megálltam, ahelyett, hogy kicsit visszavegyek a gázból. Remélem, hogy megtartják a távolságot, mert ha egy íven autózok, akkor a végén összegyűjthetem őket” – fejezte ki aggodalmát a spanyol veterán

„Ez kicsit sem lesz egyszerű. Jól kell megítélni a tempódat más autókhoz képest, és le kell lassítanod. Mikor megérkeznek hozzád, és te csak éppen egy íven tudsz autózni, akkor feltartod őket, mint ahogy korábban ez már előfordult” – mondta De la Rosa

Pastor Maldonado nagyon fontosnak tartja a versenystratégiát, hiszen ha egy jóval lassabb versenyző után kell autóznia, akár néhány kanyar alatt komoly hátrányba kerülhet.

„Nagy különbségek vannak ezen a pályán. A stratégiánk szempontjából muszáj távol maradnunk tőlük ( a lassabb autóktól). Ha kapsz magad elé valakit, akkor akár két-három másodpercet is elveszíthetsz pár kanyar alatt, ezért nagyon nehéz lesz ez, és nagyon jól kell alakítanunk a távolságot."

000 facebook_banner.jpg

Graeme Lowdon, a Marussia vezérigazgatója szerint Charles Pic és Timo Glock könnyedén megbirkózik a forgalomból származó nehézségekkel, és senkit sem fognak feltartani a verseny során.

„Három éve oldjuk meg ezt a feladatot, és nagyon jók vagyunk ebben. Az én előző évi tapasztalatom szerint, amikor igazán nagy probléma történt, nem a csapat hibázott, amiatt hogy mások közel a rajtrács végéhez kerültek, hanem a gyorsabb srácok, akik kiestek a folytatásból, vagy nem így történt? A mi srácaink nagyon jól kezelik a forgalmat. Biztosan mondhatom, hogy nem fogunk az útjába állni senkinek”- fejezte be gondolatát a marussiás szakember. 

FormaNet, Kiss Róbert

001_fórum logo.png

Szólj hozzá

forma-1 austin amerikai nagydíj formla-1