2012. nov 26.

F1 A Ferrari szezonértékelése - Keserűség és büszkeség

írta: FormaNet
F1 A Ferrari szezonértékelése - Keserűség és büszkeség

Az elveszített világbajnoki cím ellenére a Scuderia Ferrarinál mindenki büszkén int búcsút a 2012-es szezonnak. Az elnök, Luca di Montezemolo máris a következő évre fókuszál, mint ahogy a csapatvezető Stefano Domenicali is, aki úgy véli, hogy a versenyzők remek teljesítménye után tartozik annyival a csapat, hogy jövőre egy világbajnok autót adjanak Fernando Alonsónak és Felipe Massának. A spanyol bajnok az „ezüstérem” ellenére is úgy gondolja, idén a lehető legtökéletesebb csapatmunkát végezték, és Felipe Massával együtt rendkívül büszke alakulatára.

massa - alonso - interlagos.jpg

A Scuderia Ferrari elnöke, Luca di Montezemolo a „keserű vég” ellenére is büszke csapatára, legfőképpen Fernando Alonsóra, aki kétség kívül élete egyik legnagyobb szezonját futotta.

"Büszke vagyok a csapatra. Harcoltunk egészen a keserű végig, és a szezon utolsó versenyén mindkét pilótánk felállhatott a dobogóra. Hogy ilyen kis különbséggel vesztettük el a címet, az persze sajnálatos. Szeretnék gratulálni Fernandónak, mert egyszerűen fantasztikus amit ebben ez évben tett. Felipe a szezon második felében jól versenyzett, és ismételten bizonyította, hogy egy igazi csapatjátékos. Szeretnék köszönetet mondani Stefano Domenicalinak és minden kollégának, azért a munkáért, amit nap mint nap végeztek. Most azonnal a következő szezonra kell összpontosítanunk, hogy jövőre már a kezdetektől olyan autónk legyen, amivel a legmagasabb szinten versenyezhetünk”- tekintett a jövőbe Montezemolo.

A csapatfőnök, Stefano Domenicali úgy véli, hogy a mezőnyből leginkább Alonso érdemelte volna meg a bajnoki trófeát azért a hozzáállásért és teljesítményért amit mindvégig mutatott.

„Fájó, hogy az elmúlt három évben kétszer is elvesztettük az egyéni címet, de ilyen ez a sport. Különösen csalódott vagyok Fernando miatt, hiszen talán bárki másnál jobban megérdemelte volna, hogy nyerjen. Rendkívüli volt, és nem csak azért, ahogyan vezetett, hanem mert egyszerűen soha nem adta fel, még a szezon nagyon nehéz szakaszában sem.”

„Nehéz megmondani, hogy hol veszítettük el azt a három pontot, de ki kell emelnem, hogy Fernando ténylegesen csak 18 futamon vett részt a 20 helyett, hiszen Spában és Szuzukában csak pár száz méterig tartott a versenye, amire a mai eredmény tükrében még nehezebb gondolni. Persze nem hagyhatjuk figyelmen kívül azt a tényt sem, hogy nem tudtunk gyorsabb autót adni neki és Felipének, főleg a szezon elején. Ezt a jövőben el akarjuk kerülni, és 2013-ban olyan kocsit akarunk adni a pilótáinknak, amivel azonnal nyerhetnek. Tartozunk ennyivel a pilótáinknak, és ezt az adóságot a legrövidebb időn belül ki akarjuk egyenlíteni.”

Pat Fry technikai igazgató Domenicalihoz hasonlóan kiemelte, hogy jövőre néhány hiányosságot pótolni kell, ugyanakkor rengeteg olyan pozitívum és erősség jellemezte idén a csapatot, amit a gyors autó mellé meg kell tartani.

„Egy hete Austinban azt mondtam, hogy egészen az utolsó körig akarunk harcolni a célunkért. Ezt meg is tettük. Egy hajszálon múlott csak, hiszen Fernando Felipével együtt a dobogóra állhatott ezen az eseménydús, folyamatosan változó körülmények közti versenyen. Amikor a pálya feltételei állandóan változnak, nagyon nehéz a megfelelő pillanatban meghozni a megfelelő döntést. Mindent megtettünk, aztán végül reméltük, hogy történik valami, és Fernandóé lehet a cím. Ez végül nem sikerült, és nyilvánvalóan sajnálom, hogy nem voltunk képesek megadni neki a leggyorsabb autót. Igyekszünk tanulni a hibákból, és megtartani azokat az erősségeinket, mint például a megbízhatóság, a stratégia, és a boxkiállások. ”

Fernando Alonso 10 pontosra értékeli a Ferrari idei teljesítményét, már ami a megbízhatóságot, a csapatmunkát és a stratégiai döntéseket illeti, és bár nem tagadja, jövőre jó lenne egy gyorsabb autót, de elsősorban azt szeretné, ha ugyanezt a csapatmunkát vinnék tovább.

„Erre a szezonra 10 pontot adok! Ha meg kellene ismételnem ezt a 20 versenyt, semmin nem változtatnék abban, amit a csapat tett. Nem hibáztunk, nem voltak technikai gondjaink, nem voltak problémáink a boxkiállásokkal és a stratégiával sem. Egészen biztos, hogy nem most vesztettük el a címet, hanem mondjuk a Spában és Szuzukában történtek miatt. Lehet, hogy nem a legtöbb ponttal fejeztem be a szezont, de sok minden mást nyertem. Például tiszteletet, hiszen a kollégák és a rajongók is egyetértenek abban, hogy ki volt a legjobb idén. Büszke vagyok arra amit tettem, és ugyanez volt a helyzet tavaly is, amikor a negyedik helyen végeztem, és most ismét, amikor egészen a bajnokság végéig harcoltam.”

„A csapat folyamatosan tájékoztatott arról, hogy Vettel éppen hol áll, és a futam vége felé abban reménykedtem, hogy valami történik vele, vagy esetleg Buttonnal, ami lehetővé tenné számunkra, hogy elérjük a célunkat. Ez nem történt meg, és el kell fogadnunk ezt az eredményt. Hogy mit kérek a csapatomtól 2013-ra? Egy gyorsabb autót, de leginkább szeretném ugyanezt az erőfeszítést és hozzáértést látni, amivel a csapat idén reagált a kezdeti nehézségekre. Még ha nem is sikerült a legjobb teljesítményt elérnünk, de mindenki teljes bedobással bizonyított.”

000 facebook_banner.jpg

Felipe Massa idei szezonja a nehéz tavalyi év után szintén nem indult túl fényesen, de a szezon második felében megrázta magát, és végül hazai pályáján olyan parádés versenyt futott, amire igazán büszke lehet. A brazil mindemellett csapattársát, Alonsót is méltatta, amiért még a nehéz pillanatokban is képes volt erőn felül teljesíteni.

"Nagyon érzelmes volt hazai pályán felállni a dobogóra. Sírtam mint egy csecsemő, és visszagondoltam milyen nehéz szezon volt ez a számomra. Egy katasztrofális kezdet után végül egy nagyon versenyképes befejezés. Fernando büszke lehet arra, amit idén elért: képes volt akkor is nyerni, amikor az autónk nem volt tökéletes, mindvégig küzdött akkor is, amikor a kocsink nem volt meccsben a riválisok autóival. A bajnokság igazán látványos volt! Nekünk is büszkének kell lennünk arra, amit elértünk. A verseny nagyon szoros volt, csatákkal teli, és igen nehéz, hiszen olyan sok dolog történt. Nem volt könnyű megfelelő döntést hozni a gumikkal kapcsolatban, hiszen nagyon gyorsan változtak a feltételek. Amikor eleredt, először úgy döntöttem, hogy kint maradok, de végül sokáig esett. Aztán a 11. helyen találtam magam, majd beletapostam, és sok embert megelőztem. Ki tudja, akár a győzelemért is hajthattam volna. A csapat folyamatosan tájékoztatott, hogy mi a helyzet a pályán, és, hogy mit lehetne tenni a bajnoki csatában, és úgy vélem, hogy mindent megtettem a csapatomért és a rajongóimért.”

FormaNet, Varga Viktória

001_fórum logo.png

Szólj hozzá

ferrari forma-1 brazil nagydíj interlagos formula-1