2012. nov 26.

F1 Force India: A biztonsági autó beküldése egy vicc volt

írta: FormaNet
F1 Force India: A biztonsági autó beküldése egy vicc volt

Force India csapatfőnök helyettese, Bob Fernley úgy véli, a Brazil Nagydíj első biztonsági autós fázisa egy vicc volt, és a sportfelügyelők csak azért küldték be, hogy megfűszerezzék vele az egyébként is kaotikus évadzárót.

hülkenberg - interlagos.jpg

A Brazil Nagydíj változékony időjárási körülményeinek köszönhetően a Force India német pilótája, Nico Hülkenberg valamint a mclarenes Jenson Button már a verseny korai szakaszában nagy előnyre tett szert annak köszönhetően, hogy az eleredő esőben nem hajtottak ki intermediate abroncsokért, ellentétben a mezőny többi tagjával. A 22. körben még a rajt után keletkezett törmelékek miatt azonban pályára hajtott a SafetyCar, így Nico és Jenson nagyjából 48 másodperces előnyt bukott el egy csapásra.

A Force India csapatfőnök helyettese, Bob Fernley úgy érzi a néhány törmelék miatt bőven elég lett volna a sárga zászlós figyelmeztetés, és azzal vádolja a versenyirányítást, hogy csak a show kedvéért hozták meg ezt a döntést, hogy még inkább megkavarják a versenyt.

„Azt gondolom, hogy a biztonsági autó egy vicc volt. Azt hittem, hogy a NASCARBA csöppentem. A törmelékek miatt elég lett volna a dupla sárga zászló is” – nyilatkozta az Autosportnak Fernley.

„Jensonnal együtt mindaddig nagy előnyünk volt. Ha megnézzük, a versenyzők illetve a csapatok szemszögéből a dolgot, akkor nyilvánvaló, hogy ez a döntés csak a show kedvéért született.”

Nico Hülkenberg az újraindítás után is megtartotta vezető helyét, ám egy kicsúszást követően a 48. körben az őt üldöző Lewis Hamilton megelőzte. Hat kör múlva a forgalmas Senna S kanyarban a német támadás közben megcsúszott, és nekiment a győzelemért harcoló mclarenesnek. Hamilton egy kitört bal első kerékkel feladta a szezonzárót, míg Hülkenberg folytatni tudta útját, de nem sokkal később boxutcaáthajtásos büntetést kapott az incidens miatt. Végül a reménytelinek indult futamot az ötödik helyen fejezte be. Frenley nem mellesleg a büntetéssel sem ért egyet.

„Meglepett minket Nico boxutca áthajtásos büntetése, és szerintem a verseny után kellett volna ezt vizsgálni, mert három autó is részt vett benne” – vélekedett a szakember.

"Ott kóválygott az egyik Caterham (Heikki Kovalainen) is a pálya közepén, miközben mindenfelé lengették a kék zászlókat. Lewis beragadt és nem volt hová mennie, Nico pedig észrevette a lehetőséget. Mindketten az elsőségért harcoltak. Ha egy vakmerő manőver lett volna, akkor el tudtam volna fogadni a büntetést. Persze lehet azzal érvelni, hogy Nico gyorsabb volt, és várhatott volna még egy kicsit – ezzel is egyetértek. Viszont ott volt egy autó a pálya közepén, aminek el kellett volna mennie az útból, és akkor mindketten gond nélkül megúszták volna az esetet.”

000 facebook_banner.jpg

A jövőre már Sauber színekben versenyző Hülkenberg összességében nagyon élvezte a Brazil Nagydíjat.

„Ez egy nagyon élvezetes, és rendkívül szórakoztató verseny volt, hiszen annyi minden történt! Nagy esélyünk volt a dobogóra, sajnálatos módon ez végül nem sikerült. Az első körökben nagyon nehéz volt pályán tartani az autót az esős körülmények között, viszont a köztes gumikhoz nem volt elég vizes a pálya,így maradtam slickeknél. Ez volt a helyes döntés, és hamarosan már vezettem a versenyt. Kényelmesen éreztem magam, de aztán hibáztam, így Lewis elém került. Sikerült tartanom vele a lépést, hogy vissza tudjam előzni, ám ekkor összeértünk. Nehéz megmondani, hogy pontosan mi történt, azt tudom, hogy amikor beértem a kanyarba, hirtelen elveszítettem az autóm hátulját. Éppen azon voltam, hogy forduljak, és hirtelen megtörtént az ütközés. Ez mindkettőnk számára sajnálatos, mert nagyon jót csatáztunk. Próbáltam tovább menni, de sok időt veszítettem. Az ötödik hely így is szuper eredmény a szezon végére, és úgy vélem, hogy a csapat kiváló munkát végzett egész hétvégén. Remélem, hogy ők is élvezték a versenyt, ez egy szép ajándék volt a velük töltött utolsó versenyemen.”

 

FormaNet, Varga Viktória

001_fórum logo.png

Szólj hozzá

forma-1 brazil nagydíj force india interlagos formula-1 nico hülkenberg