Toto Wolff: Hálátlan feladat egy F1-es pilóta menedzserének lenni
Toto Wolff, a Williams csapat résztulajdonos-ügyvezető igazgatója, aki nem mellesleg az idén a szériában már versenypilótaként debütáló Valtteri Bottas menedzsere is, úgy gondolja, éppen ideje befejeznie a pilótamenedzselést. Wolff szerint az meglehetősen hálátlan feladat.
Annak ellenére, hogy patronáltja, a finn Valtteri Bottas az idei évben pilótaülést kapott a Williamsnél - Bruno Senna helyett - az osztrák szakember komolyan gondolja, hogy felhagy a pilóták támogatásával, irányításával.
Wolff a svájci Motorsport Aktuellnek adott interjújában elmondta, a 22 éves finn pilóta ebben az esetben inkább kivétel, mint szabály.
„Ha egy nemzeti gokart üléshez 100 ezer euróra van szükség, vagy egy nemzetközi gokart üléshez 250 ezerre, az a (pilóták) színvonal esését hozhatja.”
A Williams ügyvezetője azonban abban bízik, hogy a jövőben kevesebb pénzzel, és nagyobb tehetséggel is bekerülhetnek a fiatal tehetségek a királykategóriába.Példaként éppen saját pártfogoltját, Bottast említette.
"Sohasem volt sok pénze, de mindig voltak támogatói, egyszerűen csak azért, mert jó.”
Wolff azonban a siker ellenére úgy véli, a motorsportban a versenyzők kezelése, karrierjük irányítása hálátlan feladat.
„Ha nem sikerül a célt elérni, akkor mindenki a menedzsert hibáztatja. Ha viszont minden simán megy, akkor sohasem tudhatod, mi történik majd – egyes bajnok pilótáknak rövid a memóriájuk."
A szakember nem tervezi, hogy hasonló F1-es projektben vegyen részt Bottas után egy másik, fiatal tehetséggel.
„Ha le tudsz tenni 2 milliót az asztalra a GP2-ben, az kicsit érzékenyebben érinti a pilóta menedzsmentjét” – vélekedett Wolff a Formula-1-ben uralkodó anyagias hozzáállásról.
FormaNet, Varga Viktória