2013. jan 30.

F1 Glock Ecclestone-t hibáztatja a kis csapatok nehézségei miatt

írta: FormaNet
F1 Glock Ecclestone-t hibáztatja a kis csapatok nehézségei miatt

Nem titok, hogy Timo Glock pénzügyi nehézségek miatt nem lehet idén az F1-es mezőny tagja, hiszen csapata a Marussia kénytelen helyette egy olyan versenyzőt keresni, aki pénzt hoz a kasszába. A Formula-1 jelenlegi finanszírozási modellje Glock szerint rendkívül kedvezőtlen a kis csapatok számára, akik ráadásul még a költségsapka bevezetésének ígéretével érkeztek meg, amiből végül nem lett semmi. 

glock.jpg

Miután nem sikerült saját szponzorokat szereznie, Timo Glock közös megegyezéssel elhagyta a Marussiát annak ellenére, hogy erre a szezonra még érvényes szerződéssel rendelkezett. A 30 esztendős pilóta a napokban azon véleményének adott hangot, hogy egyértelműen Bernie Ecclestone-t hibáztatja a széria kis csapatainak nehéz pénzügyi helyzete miatt.

„Megismertem azt a nehéz utat, amin a kiscsapatoknak rendkívül nehéz a felszínen tartani magukat. A top csapatok rengeteg pénzt kapnak Bernie Ecclestone-tól, míg az éhező kis csapatok csak nagyon keveset. Egyre nehezebb megtalálni a partnereket, akik segíthetnék a költségvetést” – nyilatkozta Glock a Speed weeknek.

A tendencia jelenleg valóban az, hogy az alacsony költségvetéssel rendelkező istállók jelentős részben kényszerülnek a fizetős pilóták által hozott pénzekre támaszkodni. Ennek áldozata lett többek között Kobajasi Kamui és Timo Glock is, illetve (bár a Caterham még nem nevezte meg idei pilótapárosát) valószínűleg Heikki Kovalainen.

„Mindig is voltak fizetős pilóták. Nem mondanám, hogy nincs tehetségük. Pastor Maldonado és Sergio Pérez is bebizonyította, hogy jó partnerrel a hátuk mögött is lehet gyorsan és jól vezetni. Ez teljesen rendben van. De az túlságosan is rosszat tesz a Formula-1-nek, hogy egyre inkább ebbe az irányba megy el a dolog.”

Glock szerint a Marussia (Virgin) tulajdonképpen a politikai párharcoknak köszönhetően érkezett meg a szériába  (a korábbi FIA elnök, Max Mosley költségvetési plafon elképzelése okán), és ezeknek a politikai csatározásoknak köszönheti jelenlegi nehéz helyzetét is.

„Ha bevezették volna a költségplafont, akkor működhetett volna az az elképzelés, hogy kizárólag a CFD-vel (számítógépes tervező és szimulációs rendszer) fejlesztik az autót, de ez nem történt meg. Korán rá kellett jönnünk, hogy nem lehet csak CFD-vel tervezni, szükség van a szélcsatornára is, de a McLarennel kötött együttműködés már túl későn született meg.”

„Az előző évben megmutattuk, hogy képesek vagyunk előrelépni, és körönként több mint másfél másodpercet találtunk. De ahhoz, hogy nagyobbat lehessen előrelépni, dupla költségvetésre lenne szükség."

000 facebook_banner.jpg

Egy német lap, a Spiegel nemrégiben arról írt, hogy a Marussia csak úgy tudta felbontani Timo Glock szerződését, hogy kifizette idei fizetését.

„Akkor ők sokkal többet tudnak, mint én” –reagált a pletykára Glock.

„Ami a szerződéssel kapcsolatos ügyekről többet nem tudok mondani, ez csak rám és a Marussiára tartozik.”

A hírek szerint egyébként 3 évre írt alá a BMW-hez a DTM-be, és természetesen adott a kérdés, hogy végleg befejezettnek tekinti-e F1-es pályafutását?

„Azért ezzel még várjunk. Jelenleg arra fókuszálok, amit most elkezdtem, de, hogy a következő néhány évben mi lesz, azt majd meglátjuk.”

FormaNet, Varga Viktória

001_fórum logo.png

Szólj hozzá

forma-1 timo glock formula-1