2013. feb 05.

F1 Vettel: Korábbi eredményeink most nem jelentenek előnyt

írta: FormaNet
F1 Vettel: Korábbi eredményeink most nem jelentenek előnyt

Sebastian Vettel és csapata, a Red Bull az elmúlt három szezonban legyőzhetetlennek bizonyult, ám a német klasszis jó tudja, hogy ez semmire sem garancia, és eddig elért eredményei semmiféle előnyt nem adnak neki az újabb bajnoki küzdelemben. A 25 esztendős bajnok szerint a a legfontosabb most is az összhang és a következetesség lesz, és azt is elárulta, hogy jó szokása szerint hamarosan új autóját is elnevezi. 

vettel.jpg

 

Sebastian, egy új autó bemutatása mindig nagyon különleges pillanat. Elmondanád, hogy mennyi részed van a fejlesztésben, és milyen érzés volt látni a végeredményt?

Sebastian Vettel: Teljes egészében most láttam először. Persze a tél folyamán láttam már részletekben, de most a reflektorfényben tündökölve egészen különleges. Ínycsiklandozó a gondolat, hogy hamarosan kihajthatok vele a garázsból, és megteszem az év első körét. Hogy őszinte legyek, a télen kicsit visszafogtam magam, mert tudom, hogy megvannak erre a szakembereink, és elsősorban a tavalyi tapasztalatokra építkeztünk. Ez nem egy olyan dolog, hogy karácsony előtt felhívnak, hogy megkérdezzék, „Hé Seb, milyen volt ez vagy az?” 2012-ben minden részleten dolgoztunk, így elég egyértelmű volt, hogy milyen irányba haladjunk, és ennek az iránynak az eredménye az új autó.

Milyen céljaid vannak az RB9-cel?

SV: Az egyetlen dolog amit jelenleg tudok az az, hogy ez egy hosszú és nehéz év lesz, és az összhang nagyon fontos szerepet játszik majd. Természetesen reméljük, hogy az autó azonnal, már az első métereken gyors lesz, és onnantól kezdve nekünk kell hozzáadnunk a következetességet. Úgy tippelek, hogy ismét nagyon szoros lesz a mezőny, mivel a szabályok nem változtak jelentős mértékben, ami azt jelenti, hogy elég sok csapat ott lehet majd (az élen), és minden futam más és más lehet, szóval szerintem egy versenynél sem lehet majd megtippelni a végeredményt. 

A hagyományt folytatva, adtál már nevet az autónak?

SV: Nem, még nem. Még kell egy kis idő ahhoz, hogy beceneve legyen. Még meg kell ismerkednünk. Egyelőre csak egy rövid ideig láttam az RB9-et, de még egyszer sem érintettem, így még nem tudhatom, hogy milyen név illik a karakteréhez. A szokásos eljárás az, hogy miután három teszten túl vagyunk, még Ausztrália előtt meg fog történni, de ez nem egy olyan dolog, ami egy éjszaka alatt megtörténik – ez csapatmunka! A srácokkal együtt leülünk, és jönnek a javaslatok, majd elkezdődik egy heves vita. Azt mondanám, hogy végül mindig tökéletes nevet kaptak az autók, amiket eddig vezettem a Red Bull Racingnél.

A tél folyamán mit csinált egy háromszoros világbajnok? Hogyan készíti fel magát arra, hogy a harc újra kezdődik?

SV: Ez egy elég csendes tél volt. Otthon voltam, és sokat aludtam a saját ágyamban. Ez kissé banálisan hangzik, de én hatalmas luxusként tekintek erre. Persze hetekkel ezelőtt megkezdtem az edzéseket, és mindig volt valami, amivel fent tudtam tartani a kívánt szintet.

Ha megnézzük eddigi karrieredet, ott sorakozik 26 futamgyőzelem és három világbajnoki cím. Milyen messzire tudsz még elmenni?

SV: Nem vagyok az a típus, aki túl sokat tekintget visszafelé. Persze fantasztikus az, amit eddig sikerült elérnem, de most egy új szezon kopogtat az ajtómon. Valójában azt gondolom, hogy ismét mindenki a nulláról indul. A múltbéli eredményeink most semmi előnyt nem adnak nekünk. Persze ott vannak az elvárások az emberek felől, de saját magunktól is azt várjuk, hogy újra jól szerepeljünk. Szóval igen, van egy nagy nyomás, de sokkal inkább várom, hogy végre ismét a pályán legyek, és kiderítsem, hol tartunk.

000 facebook_banner.jpg

Nincs egy belső hang, ami azt súgja neked, hogy ha háromszor megcsináltad, akkor miért ne tennéd meg negyedjére is?

SV: Nem, nem igazán. Minden egyes pontért keményen meg kellett harcolni. Persze mindenki engem akar megverni, és én ugyanezt érzem – mindenkit le akarok győzni. De semmire nincs garancia, és minden amit tehetünk az az, hogy a lehető legjobban végezzük a munkánkat. Az elmúlt három év jó volt hozzánk, mi végeztük a legjobb munkát, és ezt szeretnénk most is megismételni.

FormaNet, Varga Viktória

001_fórum logo.png

Szólj hozzá

forma-1 sebastian vettel formula-1 rb9