F1 Éhes Heidi jól vizsgázott Vettel alatt
Bár a téli tesztek alatt a Red Bull Racing idei autója nem mutatott kiugró teljesítményt, ettől függetlenül a riválisok és a szakértők is tisztában voltak azzal, hogy - többek között a szabályok változatlansága miatt - a címvédő alakulat nem tévedt el a téli felkészülés folyamán. Sokan figyelmeztettek arra, hogy a Red Bull csak blöffölt, de legalábbis nagyon titkolózott a kollektív teszteken, és ez az évad első két szabadedzésén beigazolódott. Sebastian Vettel mindkét gyakorláson az élen végzett a német szupermodellről, Heidi Klumról elnevezett RB9-cel. A háromszoros világbajnok természetesen nagyon elégedett, ezzel együtt továbbra is óvatos az esélylatolgatásokkal kapcsolatban.
Sebastian, hagyományosan Melbourne az a helyszín, ahol nevet adsz az autódnak. Nos, hogy fogják hívni 2013-ban?
Sebastian Vettel: Éhes Heidi (Hungry Heidi) nevet választottam.
Mi áll a névválasztás hátterében?
SV: Nos, aligha nevezhetném mondjuk kanosnak…
Mi alapján kerestél nevet neki?
SV: Mint ahogy eddig minden évben, most is a gyorsaság volt a szempont.
És megvan benne a gyorsaság?
SV: Sosem volt még nehezebb megjósolni, hol állunk, mint ebben a szezonban. Sem a téli tesztek után, sem pedig az itt eltöltött eddigi egy nap után nem tudni, és az a gyanúm, hogy ismét el kell telnie pár versenynek, hogy valóban megtudjuk, ki hol áll. Nagyjából addig nem fogjuk tudni, amíg vissza nem térünk Európába, a májusi Spanyol Nagydíjra.
Mennyit számít, hogy most legalább tudod, hogy minden tőle telhetőt megtett a csapat annak érdekében, hogy versenyképes legyen, még úgy is, ha nem lehet még összehasonlításokat végezni a többi csapattal?
SV: Természetesen fontos volt, hogy azzal az érzéssel érkezzünk meg ide, hogy mindent megtettünk azért, hogy jól kezdjük a szezont. Évek óta nagyon keményen dolgozunk a gyárban a barcelonai tesztek és az első verseny között, így ez az érzés nagyon pozitív. De csak szombaton tudjuk majd meg, hogy valójában ez mit is jelent.
A mai nap egy ígéretes kezdetnek tűnik. Mit olvastál ki a mai teljesítményből?
SV: Jó érzés, hogy az autó pont úgy viselkedett, ahogy szerettem volna, de az is igaz, hogy hogy a pénteki napból még túl sokat nem lehet kiolvasni. Persze jobb az élen lenni, mint valahol a középmezőnyben.
Mit jelent az, hogy majd az időmérőn derül ki minden?
SV: Azt gondolom, hogy a pálya változni fog, és azt sem tudjuk még, hogy a gumik mire képesek egy gyors-, kvalifikációs körön. Azt hiszem, még nem tudjuk pontosan, hogy a lágyabb gumikkal a többiek hogy állnak, így arra számítok, hogy holnap sokkal szorosabb lesz a dolog. Remélem a következő két napban is képesek leszünk fenntartani ezt a fantasztikus egyensúlyt, amit az autónknál ma tapasztaltunk.
Meglepődtél azon, hogy mindkét edzésen az élen zártál?
SV: Nehéz volt bármire is számítani a mai napra vonatkozóan, így nem is vagyok túlságosan meglepve. Télen is úgy éreztük, hogy elég jól mennek a dolgok, és nem találkoztunk komoly problémákkal.
Az abroncsok tényleg olyan problémásak, mint ahogy azt a tél folyamán megtapasztaltátok?
SV: Nos, összességében úgy tűnik, hogy rendben vannak. A lágyabb gumik biztos, hogy nem tartanak túl sokáig, de összességében a gumik elég jól működnek, és valószínűleg a versenyen is ez lesz a helyzet. De, hogy pontosan mennyire jók, azt sajnos csak vasárnap tudhatjuk meg.
Kik lehetnek a favoritok a hétvégén? A szokásos esélyesek, vagy felkerült még valaki a listára?
SV: Nos, azt mondanám, hogy az öt nagyobb csapat van kiemelkedő helyzetben, de nem szabad lebecsülni a középmezőnyt sem, különösen egy olyan pályán, mint Melbourne, ahol születtek már meglehetősen szokatlan eredmények.
A 2012-es szezonhoz képest mi a különbség idén?
SV: Tavaly elég sok időbe telt megtalálni az összhangot az autó és a gumik között, de idén minden kicsit egyszerűbb, mivel a szabályok nem sokat változtak, és építkezhetünk a 2012-es tapasztalatokra. Más előnye viszont nincs annak, hogy az én autómon van az 1-es szám, hiszen mindannyian a nulláról indulunk, és mint mindenki másnak, nekünk is keményen meg kell dolgozni azért, hogy megtaláljuk a helyünket ebben a hierarchiában.
Ami Téged illet, hogy indulsz neki háromszoros világbajnokként ennek a szezonnak?
SV: Semmiben nem különbözik, mint az elmúlt szezon, vagy az azt megelőző évek. Ahogy az imént mondtam, mindenki a nulláról kezd – sajnos a tavalyi szezonból nem hozhatjuk át azt a pontszámot, amivel megnyertük a bajnokságot. És egyébként is ez csak 3 pontot jelentetne, ami nem nagy segítség a szezon ezen szakaszában – talán 2013 végén majd másként fest a helyzet. Erre azért térjünk még vissza a szezon végén, de szerintem nem is lenne rossz ötlet! (Nevet)
Mekkora a különbség, hogy most a negyedik világbajnoki címedért harcolsz?
SV: Hogy őszinte legyek, nem gondolok erre. Egy hosszú, 19 versenyes szezon áll még előttünk, és továbbra is azt az utat járom, amit pályafutásom elejétől kezdve – hogy egyszerre mindig csak egy versenyre kell koncentrálni. A cél egyértelmű, és ez a cél természetesen a címvédés, de ennél többre nem szabad gondolni ezzel kapcsolatban.
FormaNet, Varga Viktória