2013. már 15.

F1 Rövid volt a tűzszünet Hamilton és a McLaren között - Button csapata védelmére kelt

írta: FormaNet
F1 Rövid volt a tűzszünet Hamilton és a McLaren között - Button csapata védelmére kelt

Törékenynek bizonyult a „fegyverszünet” Lewis Hamilton és a McLaren között, hiszen még el sem kezdődött a 2013-as szezon máris pengeváltásoktól hangos az ausztrál paddock. Hamilton a csapatváltáshoz folyamatosan keresi az önigazolást, és ehhez rendszeresen segítségül hívja a Mercedesnél tapasztalható szabadság érzését, ám egykori csapattársa, Jenson Button elutasítja Hamilton azon kritikáit, hogy Wokingban vasfegyelem nehezítené a pilóták életét.

Hamilton kritizálja a McLarent.jpg

Kedden Ausztráliában Hamilton úgy nyilatkozott, hogy rendkívül élvezi a Mercedesnél kapott szabadságot, melyet előző alakulatánál nem nagyon tapasztalhatott.

Elégedett vagyok azzal aki most vagyok. Nincs szükségem arra, hogy valaki megmondja, mit kell tennem. Ha valaki nem fogad el olyannak, amilyen vagyok, az legyen az ő problémája. Mindenki azt szeretné, hogy olyannak fogadják el, amilyen, és én büszke vagyok arra, hogy ilyen vagyok.”

„Egy olyan helyről jöttem el, ahol túlzottan sok volt a kontroll, ahol azt kellett tennem és úgy kellett beszélnem, ahogy azt megmondták számomra. Közben tisztelettudónak és udvariasnak kellett lennem, és nem lehettem az aki akartam” – nyilatkozta egykori csapatáról Lewis Hamilton.

Button Ausztráliában.jpg

Természetesen Lewis kijelentéseiről az egykori csapattársat, a jelenleg is a McLarennél versenyző Jenson Buttont is megkérdezték, aki bevallotta, igencsak meglepődött Hamilton szavain, főleg azután hogy a csapatnál azt tapasztalta, hogy a pilóták minden támogatást megkapnak.

Az a szabadság, amivel ennél a csapatnál én rendelkezem, hihetetlen. Ez egyáltalán nem így van (ahogy azt Hamilton állította), ez egy nagyon nyitott, fesztelen csapat, és az istállónál bármit megtesznek értünk.”

Button természetesen azt elismerte, hogy a szponzorok jelentős időt kérnek a szabadidejéből, ám úgy gondolja, ez természetese egy ekkora istállónál, hiszen ez is a munkája része.

„Meg kell tanulni megérteni, és meg kell tanulni alkalmazkodni is, és tudomásul kell venni, hogy ez is a munkánk része, és erre is szükség van a sikerhez. Ez nem arról szól, hogy a szponzoroknak dolgoznánk, inkább arról, hogy ha jó munkát végzünk a szponzoraink felé, akkor hosszútávú lesz az együttműködés, és ez segít az előrehaladásban.”

„Szóval ebből a szempontból megértettem, hogy itt nagyon elfoglalt vagyok, az időm meglehetősen korlátozott, mert körbe-körbe repülünk és utazunk, egyre több szponzori rendezvényre.”

000 facebook_banner.jpg

Button azonban fontosnak tartotta kiemelni, hogy az alakulat teljes mértékben támogatja a pilótákat, és ezzel rendkívül erős hátteret biztosít.

„Sok pletykát hallottam, és olvastam arról, hogy milyen módon áll ez a csapat a dolgokhoz, de ezek mind nagyon távol vannak az igazságtól. Ez olyan, mint egy nagy család, és bármit megtennének azért, hogy biztosítsák a kényelmünket, hogy amikor versenyezünk, teljes mértékben arra tudjunk koncentrálni” – nyilatkozta Jenson Button.

FormaNet, Varga Viktória

001_fórum logo.png

Szólj hozzá

mercedes mclaren forma1 lewis hamilton jenson button formula-1 ausztrál nagydíj 2013