2013. már 16.

F1 Ennél jobban nem is tudnék a győzelemre fókuszálni - Lewis Hamilton blogja

írta: FormaNet
F1 Ennél jobban nem is tudnék a győzelemre fókuszálni - Lewis Hamilton blogja

Lewis Hamilton ebben a szezonban a BBC F1-es sportrovatában blogol majd az olvasóknak, mint ahogy azt előzőleg Mark Webber is tette a tavalyi évben. Webber után most a 2008-as bajnok írja le majd gondolatait egy-egy versenyhétvégét követően, és ez nem csak a futamról szólhat, de egyéb más, aktuális témáról is. Elsőként Hamilton többek között mesélt az új kezdetről, és arról, hogy milyen az élet egy F1-es csillag számára.

Hamilton a BBC oldalán.jpg

A Twitter és a Facebook világában egyre több versenyző osztja meg gondolatait, esetleg élményeit a rajongókkal, és a blogolás szintén elég nagy népszerűségnek örvend a pilóták körében. A BBC honlapján eddig Mark Webber osztotta meg véleményét és versenytapasztalatait az olvasókkal, ebben a szezonban pedig az új csapatánál állítólag sokkal nagyobb szabadságot élvező Lewis Hamilton kolumnái jelennek majd meg a BBC online F1-es sportrovatában. A brit sztárpilóta nagy örömmel vállalta el a feladatot, és célja természetesen az, hogy az emberek kicsit közelebbről is megismerhessék.

„Nagyon örülök, hogy elkezdhetem ezt a rovatot. Egy olyan dolgot szeretnék csinálni, amivel az emberek betekintést nyerhetnek az én valódi énembe. Ez az egyik mód arra, hogy kommunikáljak a rajongókkal, és lehetővé tegyem, hogy minél jobban megismerjenek.”

„Nem azért vagyok itt, hogy bárkit idegesítsek vagy megbántsak. Nem fogok semmilyen ellenségeskedésbe belemenni. Az emberek kemény versenyzőnek ismernek, de a pályától távoli énemet is szeretném megmutatni.”

„Nem is olyan régen mondtak rólam néhány pozitív dolgot, és nem túl pozitívet is. Van néhány olyan meglátás, amit nem feltétlen gondolok igaznak. Ha az emberek jobban megismernek, talán egy tisztább képet fognak kapni, és máshogy ítélnek majd meg. Ezt történt például Niki Laudával is, aki pár éve tett néhány megjegyzést rólam a tévében, de miután most jobban megismert, ez a nézőpontja már megváltozott. Remélem, ugyanez fog történni a többi emberrel is.”

Élet a reflektorfényben

„A Formula-1-es versenyzők a kamerák előtt élik az életüket, és aki még nem volt ilyen helyzetben, annak nagyon nehéz megértenie, hogy milyen is ez. Ez egy őrület, és nagyon furcsa dolog. Sok jó van benne, de még ez is elég furcsa, mert az emberek rögtön véleményt alkotnak egyetlen egy pillantásból vagy beszéd hangsúlyból, és mindenből, amit teszel. Sosem lehet mindenkinek a kedvére tenni.”

nicole scherzinger.jpg

„Az emberek úgy gondolják, hogy folyamatosan hírességekkel flangálok, de ez egyáltalán nem igaz. Van egy barátnőm, Nicole Scherzinger, aki ugyan egy sztár, de a szerelem nem ezen múlik. Egészen véletlenül találkoztunk egy rendezvényen, és azok a bizonyos szikrák rögtön repkedni kezdtek. Olykor egyszerűen csak előfordul, hogy a társ sikeres abban, amit csinál, és ez egy nagyszerű dolog. Persze találkoztam már olyan hihetetlen emberekkel, mint Tom Cruise, Will Smith és Denzel Washington, de elég ritkán fordul elő, hogy egy sztár ott van velem egy versenyen. A legtöbb időt a családommal és a barátaimmal töltöm. Aki volt már hasonló helyzetben, csak az tudja értékelni, hogy milyen, ha csak ritkán tud együtt lenni ezekkel az emberekkel.”

„Van például egy barátom, aki zenei producer, és amikor Los Angeles-ben vagyok, akkor mindig meglátogatom, és vele lógok. Mindenki örülne, ha ő lenne a producere, de engem a stúdiója hidegen hagy. Ő egy olyan barátom, akivel együtt járok bowlingozni, de csak azért, mert producer, ez még nem jelenti azt, hogy együtt 'gengszterkedünk'.”

„Ezáltal azért masszívan benne vagyok a zenébe, de ez nem jelenti azt, hogy ne a munkámra összpontosítanék. Ennél jobban nem is tudnék a győzelemre fókuszálni. Szabadidőmben a night klubok helyett szívesebben vagyok a barátaimmal, velük alkotunk, eltervezünk dolgokat, vagy nagyokat ötletelünk.”

Új szezon, új kezdet

„Bizonyára tudjátok, hogy erre a szezonra már a Mercedeshez csatlakoztam. Személy szerint úgy érzem, hogy felfrissültem, és új erőre kaptam ettől.  Ez egy eltérő munkakörnyezet. A McLaren egy kiváló csapat, de ott nagyon speciálisan mennek a dolgok.”

„Nagyon jó volt nekik dolgozni az elmúlt években, de ez sokszor azt is jelentette, hogy még azt is szigorúan megszabták, hogy mit hordhatok, és mit nem a pályákon.”

Hamilton blog.jpg

„Jelenleg hordhatok farmert a csapatpólóhoz, mint sem egyenruhába kelljen járnom. Időnkként kényelmetlenül éreztem magam ezekben a dolgokban.”

„A legtöbb ember talán nem tudja, de amikor kölyök voltam, súlyosan megfertőződtem a hip-hoppal. Ennek megfelelően hordtam a ruháimat, és baseball mezben jártam, kendő és baseball sapka volt rajtam, és láncok. Valóban minden lógott rajtam.”

„Nem leszek már fiatal többé, de mint bárki más, én is szeretném valahogy kifejezni magam. Ez ahhoz hasonlít, amikor az ember iskolába jár, és ott a kölykök egyikén sötét smink van, vannak stréber  és vagány srácok, és így tovább. Én pedig egy ilyen csoportnak voltam tagja.”

„Emlékszem, amikor először mentem a McLarenhez. Egy nagy buggyos ing és farmer volt rajtam, elég agyafúrtan néztem ki. Úgy gondoltam, hogy ezen változtatnom kell olyan módon, hogy az ottani emberek megfelelőnek találjanak.”

000 facebook_banner.jpg

„Most végre megint úgy érzem, hogy lassan képes leszek kibújni a kagylóhéjból, és ismét önmagam lehetek.”

„Sokkal érettebb lettem az elmúlt évek során, és határozottan jobb döntéseket hozok. Sokat hibáztam, és ezt elsőként el is ismerem, és kezdem megtanulni, hogy ezeket ne kövessem el még egyszer. Valóban felismertem, hogy példaképe vagyok a gyerekeknek, és ezt komolyan kell vennem, ám ugyanakkor azt sem szeretném, ha nem lehetnék az, aki akarok.”

Izgatottság az új szezon miatt

„Melbourne-ben elkezdődött a héten az új szezon, és nagyon büszke vagyok, hogy teljes jogú tagja vagyok a Mercedes csapatnak, része lehetek az ezüst nyilak hivatalos alakulatának. Egy nagynevű alakulat, és egy egyedülálló lehetőség. A csapatnak eddig még nem adatott meg sok siker, és én részese szeretnék lenni azon az emberek csoportjának, akik ezt segítenek majd megfordítani. Nagy kihívás a számomra, hogy vajon képes leszek-e erre.”

Hamilton blog 2.jpg

„Oda kell tennem magam gondolkodásomban is, mert ez egy nagyon kemény év lesz.”

„Januárban nagyon elégedett voltam azzal a döntéssel, amit meghoztam, noha azt is jól tudtam, hogy tavaly kicsit lassabb volt az autó, amit vezetnem kell. Azután elmentem a gyárba, és láttam, milyen fejlesztések készülnek, és megfelelően képes voltam kipihenni magam akkorra, mikor végre beültem az autóba.”

„Az autó kapcsán jó érzéseim vannak, és azt gondolom, tudunk majd együtt dolgozni. A srácok folyamatosan fejlesztik, és valóban úgy érzem, magabiztos kihívók lehetünk idén. Hogy pontosan mikor, azt nem tudom, de ha ezt az irányt tudjuk tartani, akkor nem hiszem, hogy hosszú időnek kell eltelnie. Leszünk majd a csúcson, és lesznek mélypontok is, de izgatott vagyok, hogy mire leszünk képesek együtt ezen az utazáson.”

 

Szöveg: FormaNet, Varga Viktória

001_fórum logo.png 

Szólj hozzá

mercedes mclaren forma1 lewis hamilton formula-1