F1 Éhes Heidi gumit evett
Sebastian Vettel a vasárnapi Ausztrál Nagydíj legnagyobb esélyeseként vághatott neki az 58 körös versenytávnak, hiszen a szabadedzéseken jól láthatóan remekelt a Red Bull, majd a kvalifikáción a címvédő megszerezte F1-es pályafutása 37. pole pozícióját. A verseny aztán mégsem az energiaitalosok terve szerint alakult, amiért Vettel egyértelműen a túlzott gumikopást okolja.
Kezdjük a nap fénypontjával: ez volt a 37. pole pozíciód. Meglepett az autód egykörös tempója?
Sebastian Vettel: Nos, azt hiszem, mindenkire igaz, hogy nagy általánosságban nem voltak nagy meglepetések ezen a hétvégén, hiszen eleve senki nem tudta, hogy hol áll, mert a téli tesztek nem túl példaértékűek ebben a tekintetben. Szóval csak az időmérő után mosolyoghattunk. Maga a verseny már nem volt ennyire egyértelmű, mert tudtuk, hogy sok múlik majd a gumikon, és ez végül így is lett. Ezen a téren nem vagyunk nagyon előnyös helyzetben, de emelt fővel távozhatunk, hiszen megmutattuk, hogy megvan a sebességünk. Most a gumikezelés problémáin kell dolgoznunk.
A meglepetéseknél maradva: meglepődtél azon, hogy elég magabiztos fölénnyel szerezted meg a pole-t, aztán végül csak a harmadik helyen fejezted be a versenyt?
SV: Az életben mindig vannak jobb és rosszabb dolgok. Persze ha a pole-ból indulsz, akkor szeretnél az első helyen célba érni, de egyáltalán nem lehetünk csalódottak. Már az első körben láttuk, hogy nagyon nehéz lesz vigyázni a gumikra, a Ferrari pedig nagyon szorosan mögöttünk volt. A második etapban kicsit beragadtam Adrian Sutil mögé, aki igazán remek munkát végzett. Nem nagyon tudtam őt támadni, mert amint megpróbáltam, máris elkezdtem csúszkálni. De tudtam, hogy mögöttem mindenkinél ugyanez a helyzet, így nem kapkodtam túlságosan. Minden másként alakult volna, ha eggyel korábban jövünk ki kerékcserére, mint ahogy azt Fernando Alonso is tette, és nyert is pozíciót. Nekünk az volt a stratégiánk, hogy olyan sokáig kint maradunk, amennyire csak lehetséges. Aztán Fernando a futam vége felé láthatóan kicsit gyorsabb is volt, így nem volt esélyünk, hogy beérjük. Na és ott volt Kimi (Räikkönen)! Nem is láttam őt hosszú ideig a verseny alatt, aztán hirtelen ő győzött.
Jóbarátod, Kimi túljárt mindenki eszén. Szerinted ez az első jele annak, hogy veszélyes kihívója lesz az idei bajnokságnak?
SV: Ez még csak az első verseny volt, és van még hátra 18, ezért elég korai még bárkit is a bajnokság favoritjaként emlegetni.
Számítottál arra, hogy a Lotus ennyire versenyképes lesz?
SV: Mint már mondtam, senki nem lepődhetett meg túlságosan, hiszen senki nem tudta előre, hogy mire számíthat. A kvalifikáció fantasztikusan sikerült, de a versenyen problémák adódtak a túlzott gumikopással, és ezen a téren nyilvánvalóan Kimi végezte a legjobb munkát. Meg tudta óvni az abroncsait, így lehetősége nyílt, hogy csak kétszer álljon ki kereket cserélni. A pénteki nap után nálunk a kétkiállásos stratégia egyáltalán nem került szóba.
Egy kiváló startot vettél – miért nem sikerült ebből többet kihozni?
SV: Igen, valóban egy jó rajtom volt, és a célunk az volt, hogy azokon a gumikon annyi kört tegyünk meg, amennyit csak tudunk, de nyilvánvalóvá vált, hogy az abroncsok kopása nálunk kissé intenzívebb, mint a többieknél. De, hogy a pole-ból rajtolva végül dobogóra állhattam, összességében sikeres hétvégének értékelhető.
Hogyan alakulnak majd a dolgok a következő hétvégén, Malajziában?
SV: Amiket most láttunk, azok csak az első pillantások voltak, és még messze vagyunk attól, hogy felállítsuk az erősorrendet. A malajziai egy teljesen más pálya, mint ez volt, és ahogy most is láttuk, minden azon fog múlni, hogy ki mennyire tudja jól kezelni a gumikat. De Malajziában teljesen mások lesznek a körülmények, és más keverékeket fogunk használni, szóval minden más lesz. Az elmúlt néhány évben láthattuk, hogy a melbourne-i eredményekből még nehéz egy trendet felállítani a következő néhány futamra.
FormaNet, Varga Viktória