2013. már 19.

F1 A McLaren cáfolta, hogy visszatérnek a tavalyi autóhoz

írta: FormaNet
F1 A McLaren cáfolta, hogy visszatérnek a tavalyi autóhoz

A McLaren csalódást keltő ausztráliai szereplése egyértelműen azokhoz a radikális változtatásokhoz vezethető vissza, melyeket a csapat az előző évi autóhoz képest bevezetett az idei MP4-28 tervezése és építése során. A gyenge évkezdés miatt hétvégén a melbourne-i paddockban máris fölreppentek olyan elképzelések, hogy a wokingiak esetleg visszatérnek a tavalyi autó továbbfejlesztett változatához, ám ezt az istállónál határozottan cáfolták.

McLaren nem tér vissza a tavalyi autóhoz.jpg

Martin Whitmars és alakulata már a szezonnyitó hétvége előtt óvatos magyarázkodásba kezdett az új autót illetően, ám akkor még elsősorban a megbízhatóság kockáztatását emelték ki, a radikális fejlesztések vonatkozásában. (erről itt olvashatsz)

Jenson Button kilencedik, és Sergio Pérez 11. helyezése azonban egyértelművé tette, hogy az MP4-28-cal jelenleg nem a megbízhatóság a legnagyobb probléma, hanem a jelentős tempóhátrány a riválisokhoz képest. Leginkább ez az, amit sürgősen orvosolni kell, ha a legendás istálló nem akar már a szezon elején leszakadni a bajnoki pontversenyben. 

A probléma kapcsán egyesek tudni vélték, hogy az új konstrukció zsákutcába jutott, és a csapat kénytelen lesz a tavalyi autót továbbfejlesztve folytatni az idei szezont. Ezt azonban a McLarennél határozottan cáfolták.

A mérnökök is meglepődtek az autó lassúságán, ám a futamot követően az adatokat elemezve úgy látták, a gondok ellenére is a jelenlegi kocsi a legjobb út a folytatásra.  A vizsgálatok szerint a leszorítóerővel semmi gond, a probléma leginkább az, hogy az MP4-28 csak nagyon szűk tartományban működik megfelelően.

A csapatfőnök, Martin Whitmarsh a versenyt követően így nyilatkozott: "Jelenleg is keményen dolgozunk ezen az autón.”

„Tudjuk, hogy van néhány terület, melyben sokkal több lehetőség rejlik, és azt is tudjuk, hogy potenciálisan több a leszorítóerő, mint a tavalyi autónknál. „

„Csupán meg kell értenünk, hogy biztosítani tudjuk, elérhető legyen a nagyobb teljesítmény. A múltban is az összes autónknál, melyeknél nehéz volt a teljesítményt kinyerni, a leszorítóerővel kapcsolatos adatok lenyűgözőek voltak. Úgy tűnik, ilyen tekintetben ez az autó is nehéz kissé, de meg kell értenünk, dolgoznunk kell rajta, és ki kell javítanunk.”

Button Ausztrália után.jpg

A csapatfőnök azt elismerte, idő kell a munkához, de hozzá tette, hogy nincs kétsége afelől, hogy az MP4-28 javítható.

Amikor azt kérdezték Whitmarsh-tól, hogy amennyiben megbízik a csapat mérnökeiben, akkor mi kell még ahhoz, hogy az autó jobb legyen, a szakember így válaszolt: „Azt gondolom, ez a hétvége, mely következik, a mérnökök elmondása szerint bizonyára egy kicsit erősebb lehet.”

„És csapatként is hiszünk abban, hogy képesek leszünk megcsinálni (az autó kijavítását).  Biztos vagyok abban, hogy sikerül elérnünk. Talán nem lesz gyors, mint amennyire én azt szeretném, de erre fogjuk ösztönözni őket.”

A McLaren híresen az egyik legjobb évközi fejlesztő csapat, ám a jelenlegi lemaradás miatti fejlesztések egyelőre nem a riválisok megelőzését, mint inkább az utolérését szolgálják, így wokingban dupla erőbedobásra lehet szükség ahhoz, hogy esély legyen a Buttonnak, és Péreznek a címért harcolni, hiszen versenyenként 20-30 pontos veszteséggel viszonylag hamar feladhatják a konstruktőri címért folytatott harcot.

 000 facebook_banner.jpg

FormaNet, Varga Viktória

001_fórum logo.png

 

Szólj hozzá

mclaren forma1 martin whitmarsh formula-1 woking