2013. már 19.

F1 Gorsjean 25 pontért utazik kedvenc versenypályájára

írta: FormaNet
F1 Gorsjean 25 pontért utazik kedvenc versenypályájára

Romain Grosjean első F1-es malajziai versenye tavaly nem tartott túl sokáig, mivel egy kicsúszás miatt még a futam elején fel kellett adnia a küzdelmet. Ettől függetlenül a francia versenyzőnek ez a kedvenc pályája, és a nem túl fényesen végződő szezonnyitó után most nagyon szeretne csapattársa nyomdokaiba lépni, legalábbis ami a futamgyőzelmet illeti.

grosjean - lotus.jpg

A Sepang International egy olyan versenypálya, amit nagyon kedvelsz. Miért?

Romain Grosjean: Azt hiszem az egész versenynaptárban a sepangi pálya a kedvencem. Először 2008-ban versenyeztem ott, még a GP2 Ázsia sorozatán belül, és nagyon megkedveltem azt a pályát. Nagyon szép, széles, és gyors kanyarokkal tűzdelt pálya, és sok hullámos része van, ami miatt nagyon élvezetes itt vezetni. Az utolsó kanyar kicsit trükkös, de mindig nagy élvezettel versenyeztem ott. Nos, talán a hőség és a páratartalom nem éppen a legkedvezőbb, de ez is csak egy újabb kihívás, amivel szembe kell nézniük a pilótáknak. Nagyon várom már, hogy ott legyünk.

Mesélj kicsit a melbourne-i versenyről. Nem éppen úgy alakult, ahogy szeretted volna…

RG: Igen, elég sajnálatos, főleg, hogy a reggeli kvalifikáció elég jól sikerült, de a versenyen úgy éreztem, hogy valami baj van az autómmal. Leültünk a mérnökökkel, hogy kielemezzük a problémát, és remélhetőleg a jövőben már képesek leszünk jobban teljesíteni. A hétvége során nagyon jó volt az autó, de aztán nem működött úgy, ahogy szerettem volna. Ezáltal nagyon hosszúnak és nehéznek éreztem a versenyt. Tudjuk, hogy az Albert Park egy bonyolult pálya, és az időjárás sem segített rajtunk. Frusztráló volt, és csalódott vagyok, mert egy erős eredménnyel szerettem volna kezdeni a szezont. De keményen dolgozunk azon, hogy kihozzuk magunkból a maximumot, és ha az autó alkalmas a dobogós eredményre, akkor szeretnék ott is végezni.

A frusztráló verseny után most megnyomod a törlés gombot a következő megmérettetés előtt?

RG: Természetes, hogy fel szeretnénk használni mindent, amit tanultunk a versenyből, de mindig amikor közeledik a következő futam, akkor a legjobbat szeretnéd nyújtani, és nem szabad egy olyan eredménynél leragadni, ami nem úgy alakult, ahogy szeretted volna. Ausztrália és Malajzia között van egy rövid szünet arra, hogy feltöltsük az akkumulátorainkat, így frissen fogok megérkezni, és szeretném a legjobbat nyújtani.

A jó hír az, hogy úgy tűnik, az autó nagyon erős. Elég önbizalmat ad ez számodra Malajziára?

RG: Egyértelmű, hogy Kimi autója nagyon jól működött Ausztráliában, mindemellett az a tény, hogy a hétvége során legtöbbször nekem is jó érzés volt vezetni, az egy elég világos célt ad nekünk. Szeretnék 25 pontot gyűjteni a csapatnak a nagydíjon. Szorosan együttműködöm a mérnökökkel, hogy megértsük, mire van szükségem ahhoz, hogy ezt elérjem, és a lehető legjobban működjön alattam az E21. Tudván, hogy nagyon jól indultak a dolgaink, egy ígéretes folytatásban bízom.

000 facebook_banner.jpg

Mennyire nehéz Sepangban, ha esik az eső?

RG: Az biztos, hogy tavaly nehéz volt, de a tavalyi évhez képest jelentős fejlődést értünk el nedves körülmények között is, és ezt Ausztráliában meg is mutattuk. Így biztos vagyok abban, hogy bármilyen időjárási körülmények között jól teljesíthetünk.

A rögtön egymás után következő versenyek mindig egy extra megterhelést jelentenek a csapatok számára, különösen olyan éghajlatnál, mint ami Malajziában vanformual-1. Hogyan készülsz fel a futamra?

RG: Van néhány dolog, ami segíthet az ilyen helyzetekben. Először is fontos, hogy továbbra is úgy kell edzeni, mint ahogy megszoktuk, nem számít, hogy ott akkor éppen aludni kellene. Mindemellett a legfontosabb hozzászoktatni a szervezetet az időeltolódáshoz és az éghajlathoz. Különösen ez utóbbi fontos Malajziában, mivel a hőmérséklet és a páratartalom miatt fizikailag ez az év egyik legnehezebb versenye. 

FormaNet, Varga Viktória

001_fórum logo.png

Szólj hozzá

lotus forma-1 maláj nagydíj sepang formula-1 romain grosjean