F1 Niki Lauda már az első futam után nekiment a Pirellinek és az FIA-nak
Úgy tűnik, nem múltak el azok a vélemények, melyek szerint a Pirelli abroncsai túlzottan is befolyásolják az eredményeket, és főleg, hogy ez nem tesz jót a sportnak. Kimi Räikkönen Ausztrál Nagydíjon aratott győzelme részben annak volt köszönhető, hogy a Lotus E21 és a Jégember a riválisokhoz képest jobban kezelte az abroncsokat, ám egyesek úgy gondolják, hogy a gumik tulajdonságai az idei évben sem megfelelőek. A Mercedes résztulajdonosa, elnöke, Niki Lauda már az első verseny után élesen kritizálta az olasz gumiszállítót.
Lauda a szezonnyitó futamot követően egyenesen úgy vélekedett, hogy a Pirelli és a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) idei, gumikra vonatkozó szabványai - és ezáltal az abroncsok tulajdonságai - zavaróak a szurkolók számára.
Az olasz cég már a szezon előtt egyértelművé tette, hogy idén is megpróbál a gumikon keresztül némiképp hatással lenni a bajnokság, és általában a versenyek kimenetelére, miután a tavalyi abroncsokat igen jól kiismerték az istállók. Idén a keverékek összetételén úgy változtattak, hogy minden típus valamivel lágyabb lett, ám a cég szerint ez nem feltétlenül jelent gyorsabb kopást.
„A helyzet a gumikkal teljesen ostoba” – vélekedett a háromszoros világbajnok, Niki Lauda az ausztrál futamot követően.
„Mesterségesen kreálnak minél több boxkiállást, és ez rossz. A Pirelli valójában nem tud ezen segíteni, mert ők azt teszik, amit az FIA előír nekik, de az verseny idejének 90 százalékában nem nagyon érthető, hogy mi is történik” – mondta Lauda a német Bild című lapnak.
Míg Sebastian Vettel a pole-ból rajtolva csak a harmadik helyre tudta behozni az RB9-est, addig a Lotus pilótája, Kimi Räikkönen a hetedik helyről rajtolva, eggyel kevesebb kerékcserével viszonylag kényelmesen nyerte meg a szezonnyitó futamot.
Lauda szerint a gumik minden eddiginél jobban befolyásolják az eredményt, és ez zavaró a rajongók, és nézők számára.
„Nekem van egy olyan előnyöm, hogy meg tudom kérdezni a mérnökeinket. A szurkolók azonban nem. Az emberek teljesen összezavarodnak. Amikor a gumik sokkal lágyabbak, az rossz a Formula-1- számára. A rajongók nem értik, miért kell kettőnél több boksziállás. Ez alapvetően rossz irány (az F1 számára).”
A Pirelli motorsport igazgatója, Paul Hambery szinte azonnal, és egyszerűen válaszolt Lauda éles kritikájára.
„Rajongóink elmondták nekünk, hogy a verseny jelenleg így sokkal izgalmasabb.”
Idén minden bizonnyal nem Lauda kritikája lesz az utolsó alkalom, mely a Pirelli abroncsait veszi célba, ám az ilyen kritikáknál nem árt figyelembe venni, hogy - kevés alkatrész mellett - a gumi az egyik olyan fő alkatrésze az autóknak, mely minden csapat számára azonos.
FormaNet, Varga Viktória