2013. sze 20.

F1 Räikkönen és Alonso nem hisz a sötét jóslatokban

írta: FormaNet
F1 Räikkönen és Alonso nem hisz a sötét jóslatokban

Számtalan külsős vélemény után Szingapúrban természetesen Kimi Räikkönennek és Fernando Alonsónak  is nekiszegezték a kérdést, hogy vajon mennyire alkotnak majd sikeres párost a Ferrarinál. A finn pilóta szerint mindketten elég érettek már ahhoz, hogy az esetleges konfliktusokat megfelelően kezeljék, a spanyol bajnok pedig elmondta, nagyon elégedett a csapat döntésével. Räikkönen mindemellett azt is egyértelművé tette, hogy a pénz miatt távozik a Lotustól. 

alonso - raikkonen.JPG

 

Mióta hivatalossá vált, hogy Kimi Räikkönen jövőre a Ferrarinál folytatja F1-es pályafutását, szinte naponta akad valaki, aki nehézségeket jósol az Alonso-Kimi duónak. A minap éppen Felipe Massa csatlakozott ehhez a táborhoz.

„Ismerem Fernandót és Kimit, mind a pályáról, mind pedig azon kívül, és mindkettőjüket kiváló versenyzőnek tartom. Ugyanakkor tartok tőle, hogy ha egy csapatban lesznek, akkor összetűzésbe kerülnek. Mondtam a főnököknek, hogy ameddig még megtehetik, lélegezzenek mélyeket, mert a következő szezonban már nem biztos, hogy levegőhöz jutnak” – nyilatkozta a napokban a 32 esztendős brazil. 

Lewis Hamilton 2007-ben már megtapasztalhatta, hogy a spanyol kétszeres világbajnokkal egy csapatban nem felhőtlen az élet, mégis a brit pilóta a másik „oldalon” áll, és úgy véli, nem lesznek nagy problémák a két bajnok között.

„Úgy érzem, mindketten felnőttünk már, sokkal érettebbek vagyunk, és köztudott, hogy elég sokat javult a kapcsolatunk” – beszélt Hamilton ex csapattársáról.

„Biztos vagyok benne, hogy Fernandónak nagyszerű kapcsolata volt Felipével, és ugyanez lesz a helyzet Kimivel is.”

„Kimi idén fantasztikusan versenyez, és feltételezem, hogy jövőre is így lesz, Fernando pedig szenzációsan vezet. Azt mondják, hogy most én és Nico vagyunk a legerősebb páros, de úgy gondolom, jövőre ők lesznek azok”- jósolta a Mercedes versenyzője.

Maguk az érintettek a legkevésbé sem aggódnak a jövő évi új felállás miatt, sőt Fernando Alonso csütörtökön Szingapúrban elárulta, hogy miután nyilvánvalóvá vált, hogy Felipe Massa nem kap több esélyt a Ferraritól, ő maga is Räikkönenre voksolt.

„A csapat mindig tájékoztatott arról, hogy éppen mi történik, még akkor is, amikor a döntés még meg sem született. Amikor eldöntötték, hogy nem tartják meg Felipét, akkor megkérdezték a véleményemet, és azt mondtam, hogy szerintem jelenleg Kimi a legjobb választás, különösen, hogy jövőre olyan sok változás lesz, ami nagyon sok fejlesztési munkát igényel majd januárban és februárban. Szóval mondtam a csapatnak, hogy fontos lenne egy tapasztalt csapattárs, és elégedett vagyok a választással”- jelentette ki Alonso, aki természetesen nem sok figyelmet szentel a negatív jóslatoknak, és nem gondolja, hogy Kimi érkezése bármilyen irányba befolyásolná versenyzéshez való hozzáállását.

„Amikor a Ferrarihoz jöttem, azt mondták, hogy nehézkes lesz a kapcsolatom Felipével, aki akkor már évek óta itt volt. Négy éve vagyunk egy csapatban, és elmondhatom, hogy ő a legjobb barátaim egyike. Én Felipét is bajnoknak tekintem, és semmin nem változtat az, hogy Kiminek egy címmel több van, mint neki. Felipe 2008-ban világbajnok volt, amikor átszelte a célvonalat, szóval nem tekinthető újoncnak.”

Arctica sportnapszemüveg

A „Jégemberről” már jóval kevesebben tudják elképzelni, hogy bárkivel is konfliktusba keveredjen, így kevésbé meglepő, hogy véleménye szerint minden rendben lesz közte és Alonso között.

„Nem értem, miért ne működne a dolog. Mindketten elég idősek vagyunk már ahhoz, hogy tudjuk, mit csinálunk, és a csapat is azért dolgozik, hogy minden megfelelő legyen. Ha történik is valami, biztos vagyok benne, hogy meg tudjuk beszélni, hiszen már nem 20 éves srácok vagyunk. Lehet, hogy tévedek, ezt majd csak az idő fogja megmondani, de biztos vagyok benne, hogy minden rendben lesz. Nyilván kemény harcok lesznek majd a pályán, és ilyenkor rosszul is elsülhetnek a dolgok, de ahogy az imént mondtam, szerintem minden rendben lesz” – nyilatkozta a csütörtöki sajtótájékoztatón Räikkönen.

És, hogy a két bajnok tanulhat-e majd egymástól csapattársként?

„Tény, hogy mindig tanulhatsz valamit a csapattársadtól, hiszen mindenki másként dolgozik, és talán van olyan, amit jobban csinál nálad. Ugyanakkor van egy csomó olyan dolog is, ami a másiknál működik, nálad viszont nem, így hiába is próbálnád ugyanazokat a dolgokat, nem fog működni. Nincs azzal problémám, hogy odamenjek, nem aggódom emiatt. Még sosem dolgoztam együtt Alonsóval, de persze a pályáról ismerem, és biztos vagyok benne, hogy minden rendben lesz.”

Räikkönen annak idején nem titkolta, hogy vannak kevésbé örömteli ferraris emlékei is, ez viszont már a múlté.

„Csak azt tudom mondani, hogy a Formula-1-ben mindig változnak a dolgok. Igazán sosem voltak rossz érzéseim a Ferrarival kapcsolatban. Sok barátom és sok jó emlékem van onnan. Tudtam, hogy év végén lejár a szerződésem, így egyértelmű, hogy valamilyen döntést kellett hoznom a következő évre vonatkozóan, és ez megtörtént.”

„Jól ismerem a csapatot és az embereket. Persze van néhány új ember azóta, de a többség ugyanaz, így nem lesz nehéz visszatérnem. Az autó természetesen más lesz, így talán az lesz a legnehezebb, hogy megszokjam, és a lehető legtöbbet hozzam ki belőle.”

Köztudott, hogy a Jégember nem kedveli a szponzori kötelezettségeket és a túlságosan sűrű időbeosztást, de véleménye szerint ezzel sem lesz gond az olasz gárdánál.

„A Ferrarinál is megvolt a szabadságom. Sok pletyka kering a különböző csapatoknál eltöltött időmről, de ezt mindig az újságírók generálják, akik nem dolgoznak a csapattal együtt, így nem is igazán tudják, hogy mi történik. Sok olyan dolgot leírnak, ami igaz, és olykor olyat is, ami nem. Ahogy már mondtam, nagyszerű időket töltöttünk együtt a csapattal, és biztos vagyok abban, hogy ez újra így lesz.”

Ami a jelenlegi csapatát illeti, Kimi nem titkolta, hogy bizonyos feltételek mellett jövőre is maradt volna a Lotusnál, és ennek lehetősége egyértelműen a pénzen bukott el.

„Sok mindent tehettek volna, és biztos vagyok abban, hogy tudják mik ezek. Nehéz lenne megmondani, hogy miként alakultak volna a dolgok, ha ezek teljesülnek, de végül megtörtént a megállapodás a Ferrarival, és most nagyon elégedett vagyok.”

„Szeretek versenyezni, és nyilván ez az egyetlen oka annak, hogy itt vagyok. Nem számít, hogy melyik csapatnál, de az ok, amiért elhagyom a Lotust, az pusztán anyagi jellegű. Nem kaptam meg a fizetésemet, ami egy elég szerencsétlen ügy”- ismerte el a 2007-es világbajnok.

000 facebook_banner.jpg

A finn MTV3 egyébként úgy tudja, hogy a Lotus 10 millió euróval tartozik Räikkönennek, sőt állítólag a paddockban már az a pletyka is felreppent, hogy az elmaradt fizetség miatt azt is megtehetné, hogy még a szezon vége előtt távozik az enstone-i csapattól. Kimi azonban egyértelművé tette, hogy végigversenyzi az évet a Lotusszal.

„Természetesen bármi lehetséges, de én is azért vagyok itt, amiért az összes többi versenyző. Azért jöttem, hogy a versenyzéssel foglalkozzak, és remélem, hogy a béremmel kapcsolatos kérdések bizonyos ponton rendeződni fognak. Ha nem ülnék autóba, az sem javítana ezen a helyzeten” – kommentálta a pletykát Räikkönen.

 

FormaNet, Varga Viktória

001_fórum logo.png

Szólj hozzá

ferrari forma-1 alonso raikkonen formula-1