2013. nov 07.

F1 Massa legszebb ferraris emlékei

írta: FormaNet
F1 Massa legszebb ferraris emlékei

Felipe Massa a szezon végén búcsút int a Ferrarinak, és ebből az alkalomból a csapat vasárnap Mugellóban egy búcsúztatót szervez a brazil pilótának, hogy megköszönje hosszú évekig tartó elkötelezett munkáját.  Massánál hosszabb ideig eddig csak Michael Schumacher viselhette a vörös overállt, így az elválás biztosan nem lesz érzelem mentes. A maranellóiak hivatalos weboldalán megjelent interjúban Felipe többek között visszaemlékezett a csapatnál töltött legszebb pillanataira, első hazai futamgyőzelmére, a 2008-as majdnem világbajnoki címre, és beszélt az őt körülvevő emberekről és csapattársáról is.

felipe massa 2008.JPG

Lesz egy parti Mugellóban a Ferraritól való búcsúd tiszteletére. Milyen érzésekkel készülsz az eseményre?

Felipe Massa: Boldogság van a szívemben, mert ez egy csodálatos nap lesz a rajongók előtt, akiknek köszönetet mondhatok azokért az évekért, amiket együtt töltöttünk. Mindig támogattak, még a legnehezebb időkben is.

Nyolc szezont versenyeztél a Ferrarinál. Mi a titka annak, hogy ilyen sokáig itt maradtál?

FM: Mindig is őszinte voltam, és minden tudásomat beleadtam mind a pályán, mind pedig a gyárban, a mérnökökkel való munkák során. Azt hiszem mindig nagyon profin dolgoztam.

Emlékszel az első napodra?

FM: Ez 2001 elején volt, éppen mögöttem volt egy Formula Renault-s szezon a Cram csapattal. Jean Todttal volt találkozóm, zakóban és nyakkendőben. Olyan feszült voltam, hogy remegtem.

És mi volt a legszebb pillanat ebben a hosszú ferraris kalandban?

FM: Egyértelműen a 2008-as év, amikor közel kerültem a világbajnoki címhez, sok győzelemmel és pole pozícióval. De amit sosem felejtek el, az a Brazíliában aratott első győzelmem (2006). Brazilként hazai futamot nyerni az olyan, mintha világbajnokságot nyernél. Emlékeznek Sennára? Amikor Interlagosban győzött, boldogabb volt, mint amikor bajnokságot nyert! Interlagosban tanultam meg versenyezni, ott nőttem fel, így Ferrari színekben egy zöld-sárga szerelésben nyerni, az volt életem legszebb pillanata.

 Mit mondanál egy fiatal tehetségnek, aki most csatlakozik a Ferrari Akadémiához, mit jelent a Ferrari pilótájának lenni?

FM: Nos, először is azt, hogy nagyon nehéz bejutni, mivel a versenyző kiválasztása egy hosszú folyamat, és már az is egy kiváltság, hogy vörös overállt viselhet. Ha a csapatnál versenyzik az azt jelenti, hogy mindig reflektorfényben van, mindig a lehető legtöbbet kell kihoznia magából, és nem kell amiatt aggodalmaskodni, hogy miket mondanak róla az emberek. A Ferrarinál versenyezni olyan, mint az olasz labdarúgó válogatottban játszani. Fel kell rá készülni.

A 2009-es baleseted után megváltoztak a prioritások az életedben?

FM: Egyáltalán nem. Csak most még nagyobbra értékelem az életet. Mert mindig azt hiszed, hogy veled sosem történhet semmi.

Stefano Domenicali azt mondta, hogy a 2008-as év után mindig is világbajnokként tekintett Rád. Te is ezt érzed?

FM: Teljes mértékben. Figyelembe véve a szezont és azt ami történt, megérdemeltem a címet.

Sebastian Vettel idén negyedik világbajnoki címét ünnepelheti. Ez inkább neki, vagy leginkább a csapatnak köszönhetőek?

FM: Egyértelmű, hogy ő is kellett hozzá és a kocsi is. Mert igaz, hogy a leggyorsabb és a legkövetkezetesebb autót vezeti, de ő rakja hozzá azt a pluszt, amivel mindenki másra – beleértve csapattársát is – hat tizedet ver a kvalifikációkon. Ő egy fantasztikus versenyző!

Játszunk olyat, hogy jellemezd főnökeidet, kezdjük Luca di Montezemolóval

FM: Ő egy csupa szív ember és ügyes promóter. Ő a legmegfelelőbb ember a Ferrari élén, és itt nem csak a versenyzésről beszélek. Óriási tehetséggel képviseli a céget.

Jean Todt.

FM: A legjobb tanár. 19 éves koromban találkoztam vele először, és ő volt a legfontosabb ember a karrieremben.

Stefano Domenicali.

FM: Egyértelműen egy barát, akivel együtt nőttünk fel a Ferrarinál.

Rob Smedley, a versenymérnököd.

FM: Neki is fontos szerepe van a karrieremben. Amikor versenyezni kezdtem a Ferrarinál, akkor még Gabrielle Delli Colli volt a versenymérnököm, de nem úgy mentek a dolgok, ahogy kellett volna. Ezért döntöttem Rob mellett. Ő száz százalékosan ismer engem.

Sok csapattársad volt már, kit mondanál a legerősebbnek?

FM: Fernandót. Schumacher rendkívül gyors volt, de intelligenciát tekintve Alonso jobb, mert mindig tökéletesen össze tud rakni mindent.

A Ferrari erősen kezdte a 2013-as szezont, aztán elakadt.

FM: Év elején volt egy versenyképes kocsink, a hiba ott történt, hogy nem sikerült úgy tovább fejlesztenünk, ahogy kellett volna, és ahogy a többiek tették. A szezon végén mutatott teljesítmény különbség mutatja, hogy ez egy olyan autó, amit nem sikerült a helyes útra kormányoznunk.

Gondolkodtál már azon, hogy mit fogsz csinálni az F1 után?

FM: Imádom a versenyzést, ez az életem része és boldoggá tesz. Talán az F1 után kipróbálom magam más kategóriákban.

Mint például?

FM: DTM vagy a brazil StockCar sorozat.

Mark Webber a prototípusok mellett tette le a voksát…

FM: Nekem nincs tapasztalatom a hosszú távú versenyzésben, de ha egy top csapat megkeresne, úgy az is érdekes lehetne. 

 000 facebook_banner.jpg

FormaNet, Varga Viktória

001_fórum logo.png

Szólj hozzá

ferrari forma-1 felipe massa formula-1