2014. jan 14.

F1 Optimista jóslatok - Drámáktól mentes előszezon és izgalmas bajnokság vár ránk 2014-ben

írta: FormaNet
F1 Optimista jóslatok - Drámáktól mentes előszezon és izgalmas bajnokság vár ránk 2014-ben

Az új motorformula és számtalan egyéb szabályváltozás sok kérdőjelet vet fel az idei évre vonatkozóan. Többek között Formula-1-es berkeken belül néhány attól tartanak, hogy a kollektív tesztek nem nélkülözik majd a drámai pillanatokat, hiszen a hatalmas technikai kihívásokkal együtt mindenkire rengeteg bizonytalanság és kockázati tényező vár az első éles bevetéskor. A Mercedes motorsport főnöke, Toto Wolff azonban kicsit lenyugtatta a kedélyeket, és úgy véli, az első kollektív teszt közel sem lesz annyira kaotikus, mint azt egyesek előrevetítik. Ezen kívül nagy kérdés, hogy az erőviszonyok hogyan alakulnak 2014-ben, és a sokak szerint a Red Bull uralma miatt unalomba fulladt versengést felrázza-e a rengeteg változás. A McLarennél emiatt sem aggódnak, ugyanis Martin Whitmarsh szerint eddig is izgalmas versenyeket hozott az elmúlt pár év, és ez idén sem lesz másként. 

 2013 - interlagos start.PNG

 

Az elmúlt hetekben több csapat szakembere is azon véleményének adott hangot, hogy 2014-ben a megbízhatóság lesz a siker kulcsa, és egyben a legfontosabb megoldandó feladat. Mivel a nagy változásokra elég szűkös az idő, ezért többen is azt jósolják, hogy a január 28-án kezdődő jerezi teszt problémás lehet a megbízhatóság szempontjából, sőt McLaren csapatfőnöke, Martin Whitmarsh is úgy véli, hogy a tesztelés „vérfürdővé" válhat a sok meghibásodás miatt.

 „Lehetséges. De egy kis vérfürdő olykor jót tesz a sportnak, nem igaz? Néhány ember még örülhet is neki”- válaszolt Whitmarsh az Autosport azon kérdésére, hogy az előszezonban sok fejfájást okozhat-e a megbízhatóság.

A Mercedes motorsport főnöke, Toto Wolff azonban sokkal optimistábban látja a közeljövőt, és nem számít kaotikus tesztnapokra.

„Nem hinném, hogy ’vérfürdő’ lesz, és az autók sorra leállnak majd a pályán. Ettől függetlenül nem a szokásos teszt lesz, amikor a műszaki előírások csak kis mértékben változnak és naponta 100 kört is teljesíteni tudunk. Valószínűleg az igazság valahol a kettő között van, de ez is az új fejlesztések része. Valahonnan el kell indulnunk, hogy megértsük a problémákat, és ezért vannak a tesztek.”

"Ez mindössze egy hatalmas kihívás a mérnökök számára, ami egy lényeges része az F1-nek. Az F1 azért is volt mindig sikeres, és lett az autósport első számú kategóriája, mert a versenyzés mellett az innovációról is szól. Amit ebben a szezonban kapunk, azon csak ámulni lehet! Nagyobb üzemanyag-hatékonyság mellett próbáljuk fenntartani az eddig megszokott teljesítményt, és mindent, ami ehhez kell, megpróbálunk beilleszteni egy versenyautó ’bőre’ alá. A hűtés problémát okozhat, és az üzemanyag-hatékonyság kulcsfontosságú lesz, ráadásul ami az aerodinamikát illeti, mindeközben csökken a leszorítóerő is. Ez izgalmas lesz!” – ecsetelte Wolff az Autosportnak.

Az új korszak és a vele járó megbízhatósági problémák mellett természetesen az is nagy kérdés erre az évre, hogy Sebastian Vettel és a Red Bull dominanciájának megtörésével izgalmas bajnoki csatát hoz majd a 2014-es idény, vagy sem. Sokak szerint ugyanis az elmúlt években kissé unalmassá vált a Formula-1, köszönhetően az energiaitalosok menetelésének. Ez tavaly a szezon második felére különösen igaz volt, és még maga Bernie Ecclestone is elismerte, hogy jelentősen csökkent a nézettség. McLarent irányító Martin Whitmarsh szerint most sincs probléma az izgalmakkal, és bár elismeri, hogy Vettel uralmának megdöntése jót tenne a sportnak, de úgy véli, hogy az F1 sikeressége nem ebben a momentumban rejlik.

„A tavalyi nem volt egy klasszikus világbajnokság, de azért volt néhány nagyon jó verseny. Az embereknek olykor rövidtávú a memóriájuk, és igen cinikusak tudnak lenni, amit nem igazán kedvelek. Ez egy nagyszerű sport. Az emberek előszeretettel emlegetik az aranykorszakot, de azt hiszem, hogy az utóbbi néhány évben is fantasztikus versenyek voltak a KERS és a DRS bevezetésének köszönhetően.”

„Minden sportágra igaz, hogy szükség van a kiszámíthatatlanságra. Tudom, hogy mindenki azt szeretné, hogy az emberek szombaton este kíváncsian várják, ki fog nyerni másnap, és még a verseny vége előtt három körrel is kérdés legyen, hogy végül ki nyer. Személy szerint én is azt szeretném, ha most más nyerné meg a bajnokságot, de ez nem jelenti azt, hogy bármi probléma lenne a versenyzés színvonalával. Az utóbbi években volt néhány hatalmas verseny és bajnoki küzdelem”- szögezte le a McLaren csapatfőnöke.

 000 facebook_banner.jpg

FormaNet, Varga Viktória

 

Szólj hozzá