2014. már 04.

F1 Hamilton: Lesznek meglepetések az első pár versenyen

írta: FormaNet
F1 Hamilton: Lesznek meglepetések az első pár versenyen

A Mercedes brit versenyzője, Lewis Hamilton nem tartja kizártnak, hogy a 2012-es szezonkezdéshez hasonlót láthatnak majd a széria rajongói, azaz minden versenynek más győztese lesz a szezon elején. A téli tesztek után Hamilton tisztában van azzal, hogy a Mercedesnek igen jól összeállt az idei csomagja, és a széria hivatalos oldalán megjelent interjúabn saját felkészülséről is elégedetten nyilatkozott. A 2008-as világbajnok nem titkolt célja egy újabb trófea, ezzel együtt arra számít, hogy az első futomokon lesz néhány meglepetés. 

hamilton - mercedes.JPG

Lewis, úgy tűnik idén a Mercedes nagy esélyes. Lehet, hogy ez a Te éved lesz?

Lewis Hamilton: Miért hiszik ezt?

Sok jel mutat erre…

LH: Valóban jó érzés, hogy úgy utazhatunk el a szezon első versenyére, hogy mi tettük meg a legtöbb mérföldet, és valószínűleg mi vagyunk az egyik olyan csapat, ahol legjobban összeálltak a dolgok. Az autónk jól megy, és sok kör tudtunk megtenni, így elégedettek vagyunk. A bajnoki címért akarunk küzdeni, és eddig minden nagyon pozitív, de maradjunk két lábbal a földön. Jelenleg ugyan minden jónak tűnik, de továbbra is nehéz tudni, hogy ki lesz az esélyes, és ki nem. Úgy utazunk Ausztráliába, hogy fogalmunk sincs ki lesz az élen. A megbízhatóság óriási tényező lesz, és ez minden egyes csapatra igaz.

Nincs itt az ideje, hogy egy újabb bajnoki cím kerüljön a neved mellé?

LH: De igen, de ez minden évre igaz.

Hogyan gondolsz az új autók hangjára?

LH: A régi hangokon nőttem fel, és imádtam őket. Emlékszem még a V12-esekre, amiknek egyszerűen fantasztikus hangjuk volt még a tévén keresztül is. Az elmúlt években a V10-es és V8-as motoroknak a különleges visító hangjuk miatt be kellett fognod a füled, amikor beindult a kocsi. Ez már történelem. Az F1 is változik és ki tudja, lehet, hogy hamarosan már örülni fogunk ennek a kisebb zajnak. Az biztos, hogy a pilóta és a csapat közötti kommunikáció egyszerűbb lett! Mindig van az éremnek jó és rossz oldala!

Szóval a hang vagy a nem éppen szép külső nem számít, ha azt az elvet követjük, hogy ha gyors az autó, akkor megszépül?

LW: Ha megnézzük, minden évben egyre csúnyábbnak tűnnek az autók. De láttam már igazán jó fotókat a kocsinkról, és most már nagyon tetszik. Nyilván egy versenyautó elsődleges funkciója, hogy versenyezzen, és abból amit eddig tapasztaltam, az W05 elég jó ebben!

mercedes w05.JPG

Hogy képzeled el az első néhány versenyt?

LH: Lesz egy kis keveredés az első futamokon, és meglehet, hogy a rajongókat és minket is ér néhány meglepetés. Talán lesz egy kis deja-vu érzésünk, mert hasonlót tapasztalunk majd, mint 2012-ben, amikor az első pár versenyen mindig más volt a győztes. Ez most is könnyedén megeshet. Szerencsére a Mercedesnek jó motorja van. Ott a Williams, aki úgy tűnik, versenyképes lesz, és a Force India szintén feljebb léphet. Meglehet, hogy Felipe Massa nyer majd a Williamsszel! Ki tudja?

Sok ember a Te győzelmedre fogadna…

LH: Ezt jó tudni. Annyit mondhatok, hogy mint mindig, most is felkészült és koncentrált vagyok, és hiszek abban, hogy sikerülhet. A lehető legszorosabb együttműködés van köztem és a csapat között, hogy megértsük az autót és minden egyes darab a helyére kerüljön.

A teszteken azért voltak küzdelmes napjaid is, amikor kevés kört teljesíthettél, de ez érthető ekkora volumenű változásoknál…

LH: ... de hadd mondjak valamit: ezek voltak a kedvenc tesztnapjaim, egyszerűen azért, mert Bahreinben voltunk. Eddigi tesztjeim alatt időjárás szempontjából ez volt a legszebb két hét, mindemellett ahogy bántak velünk, és az egész ország fantasztikus. A pálya is sokkal jobb mint Jerezben vagy Barcelonában, szóval tényleg öröm volt itt lenni.

Ezt most olyan volt, mintha egy turista beszélne, de elegendő volt a teszt számodra?

LH: Egyértelműen igen. Néhány csapat az utolsó két napban felzárkózott a megtett körök tekintetében, de hosszú távon kell nézni a dolgokat. Az elmúlt két hét számunkra nagyon termékeny volt, és egy csomó problémát sikerült megoldanunk. Mindemellett sok kört tettünk meg, és ez a lényeg!

Olyat is sokszor hallunk mostanság, hogy olyan, mintha a pit wallról mozgatnák egy zsinóron a versenyzőket…Mi a valóság ebben?

LH: Igaz, hogy több lesz a kommunikáció a csapattal, és az is igaz, hogy nem vagyok különösebben boldog emiatt, mert ha többet beszélnek a füledbe, az több figyelemeltereléssel jár. Összességében a versenyzőknek több lesz a teendőjük, és igazából ez minden évben csak nő. Sokkal több dolgunk van, például még a mérnöki tudásunk is fejlődik. Persze vannak mérnökök, de nekünk is meg kell értenünk az autót és azt, hogy hogyan tudjuk belőle kihozni a maximumot.

Köztudott, hogy az F1-es pilóták jól megbirkóznak a különféle körülményekkel, de elmondanád nekünk, hogy telik egy heted az edzés szempontjából?

LH: Már 13 éves korom óta folyamatosan edzek, és higgyék el nekem, az edzés általában unalmas. Persze néhány embert rabul ejt, de általában nem túl szórakoztató. Szóval annyit tehetek, hogy megpróbálom kicsit szórakoztatóbbá tenni. Kipróbálok olyan játékokat, mint például a squash. Ha két órán át keményen fallabdázol, attól meghalsz. Valamelyik héten például Dubai mellett szörföztem naponta három órát, ami abból állt, hogy 90 másodpercenként jött egy hullám, majd volt megint 90 másodperc, hogy visszaússzunk, és jött a következő. Így ment ez három órán keresztül, szóval ez is egy nagyon intenzív edzés volt. Délre már teljesen kikészültem. (Nevet) Nyilván ezek mellett is kell néha futni, biciklizni és edzőterembe járni, de kicsit lehet színesíteni a felkészülést. 

000 facebook_banner.jpg

FormaNet, Varga Viktória

001_fórum logo.png

Szólj hozzá

mercedes forma-1 lewis hamilton formula-1