2014. ápr 07.

F1 Fájdalmas hétvégén van túl a Ferrari

írta: FormaNet
F1 Fájdalmas hétvégén van túl a Ferrari

A Ferrari halovány bahreini teljesítménye talán még magát a csapatot is meglepte, és az érintettek nem is tudják leplezni csalódottságukat. Luca di Montezemolo már a verseny közben megelégelte a szenvedést és inkább elhagyta a pályát, Stefano Domenicali pedig nagyon gyorsan elfelejtené az elmúlt vasárnapot. Kimi Räikkönen elárulta, olyan érzése volt, mintha egy kisebb kategóriában versenyezne a nagyok ellen, és Fernando Alonso sem talál mentséget a 9. és 10. helyezésre.

ferrari - bahrein.JPG

A Bahreini Nagydíj nagy részében izgalmas csaták zajlottak a pontszerző helyeken, ám Ferrari két világbajnoka mindebből kimaradt, mert esélyük sem volt támadásba lendülni. Alonso csak kilencedikként ért célba, míg finn csapattársa, Kimi Räikkönen a rajtnál - szepang után most is - "találkozott" a mclarenes Kevin Magnussennel (bár ezúttal komolyabb következmények nélkül), majd végül úgy örökölte meg a 10. helyet, hogy a hajrában Jenson Button kiesett. A gyenge szereplés persze a bajnoki küzdelemben is nyomot hagyott, hiszen Alonso a negyedik helyre csúszott vissza, míg a konstruktőrök között a Ferrari jelenleg csak az ötödik legjobb alakulatnak mondhatja magát.

A Ferrari elnöke meg sem várta a futam végét: "Nem hiszem, hogy sokkal többet láthatnék, mint amit eddig. Fájdalmas látni, hogy a Ferrarik ennyire lassúak az egyenesekben. Nem számítottam túl sokra ezen a versenyen, de azért ennél többet vártam”- nyilatkozta távozása közben Luca di Montezemolo a La Gazetta delo Sportnak.

A csapatfőnök, Stefano Domenicali a leintést követően elmondta, előre tudták, hogy a szepangi versenypálya jellegzetességei kihozzák majd az F14 T gyengeségeit, ettől függetlenül számára is fájdalmas volt nézni, hogy versenyzői tehetetlenek.

„Ez a verseny olyan nehéz volt, mint amire előzetesen számítottunk. A pálya adottságai nem különösen fekszenek, és megmutatta, hogy mekkora lemaradásunk van a teljesítményt illetően. El kell felejtenünk ezt a futamot és előre kell tekintenünk, mert nem szeretem látni, hogy a versenyzőim mindenhol keményen harcolnak, de nincs esélyük támadni vagy éppen védekezni az egyenesekben. Fontos teszt vár ránk, amitől minőségi javulást várok” – összegzett a csapatfőnök.

Az ötödik rajtpozícióból induló- majd végül egy pontot szerző Kimi Räikkönen úgy érezte, egy másik géposztályban versenyzik. A Ferrarik több mint 30 másodperces lemaradásban értek célba a győztes Lewis Hamiltonhoz képest. A finn bajnok nem csak sebesség hiányára panaszkodott, de elmondása szerint leszorítóerő terén sincs toppon az autó. 

000 facebook_banner.jpg

„Úgy tűnt, hogy a Mercedes motoros autók nagyon könnyedén előznek meg minket az egyenesekben. Az egyik Force India a 8-as kanyar kijáratánál előzött meg, és olyan érzés volt, mintha egy másik kategóriában lennék. Meglepődtem. Kijött a bokszutcából, én pedig akkor még csak pár kört tettem meg az új gumikkal. Rendben kigyorsítottam, de ő csak megjelent belül és elment mellettem, én pedig vissza se tudtam vágni. A következő kanyarban is nagyon jó tapadása volt, szóval nem csak a lóerőkről van szó. Úgy tűnt, hogy a Red Bullt könnyebb lesz magunk mögött tartani az egyenesekben, de a kanyarokban nagyon feljöttek. Ez azt jelenti, hogy a leszorítóerő terén is hiányosságaink vannak, nem csak végsebességben”- ecsetelte a 2007-es bajnok, és csapattársa, Fernando Alonso is elég sötéten látja a csapat jelenlegi helyzetét.

„A kilencedik és a tízedik helyet szereztük meg úgy, hogy nem volt balesetünk vagy bármi más problémánk. Azért vagyunk a kilencedik és tízedik helyen, mert ma csak ennyire voltunk képesek. Háromszor nyertem már meg ezt a nagydíjat, szóval nem felejtettem el, hogyan kell itt vezetni. Azért vagyunk itt, mert nyolcan is jobbak voltak nálunk” – tette hozzá Alonso. 

 

FormaNet, Varga Viktória

001_fórum logo.png

Szólj hozzá

ferrari forma-1 alonso raikkonen montezemolo domenicali bahreini nagydíj formula-1