2014. máj 13.

F1 Hamilton: Rosberg olyan erős csapattárs, mint Alonso volt 2007-ben

írta: FormaNet
F1 Hamilton: Rosberg olyan erős csapattárs, mint Alonso volt 2007-ben

Lewis Hamilton eddig négy versenyen látta meg a kockás zászlót idén, és ezeken a futamokon mindannyiszor verhetetlennek bizonyult. Ennek ellenére saját bevallása szerint cseppet sem nyugodt, ugyanis csapattársa, Nico Rosberg alaposan feladja neki a leckét. A brit szerint Rosberg legalább olyan erős csapattárs mint anno, 2007-ben Fernando Alonso volt.

hamilton - rosberg - barcelona.JPG

 

Lewis Hamilton debütáló éve igencsak viharosra sikeredett a McLarennél, amikor egy kétszeres világbajnok, Fernando Alonso mellett mutatkozott be a szériában, 2007-ben. A csapaton belüli összhang akkor elég hamar felbomlott, és nevető harmadikként végül a ferraris Kimi Räikkönen happolta el a vb trófeát. Jelenleg a Mercedesnél béke van, de a versenypályán hasonlóan ádáz küzdelem zajlik Hamilton és Rosberg között. Nem véletlen, hogy legutóbbi győzelmével a bajnoki tabella élére ugró Hamilton a 2007-es szezonhoz hasonlította ezt a küzdelmet.

"Csapattárs ellen a legnehezebb versenyeim 2007-ben voltak, Fernandóval, de Bahreinben Nico is ugyanolyan erős volt, majd ez a spanyolországi verseny volt talán a második legnehezebb. Jó dolog, hogy a csapat lehetővé teszi számunkra az egymás elleni versenyt. Nico most nagyon gyors volt, én pedig – nem igazán tudom miért – szombattól kezdve eléggé kényelmetlenül éreztem magam az autóban. Reméltem, hogy a versenyen majd jobb lesz a helyzet, de nem volt jobb”- idézte Hamiltont az ESPN.

A 29 esztendős bajnok nem tagadja, hogy nagy nyomást helyez rá német kollégája, ami meglehetősen kellemetlen pillanatokat okoz neki. Ez a futam alatti - bejátszott - rádióbeszélgetéseknél ki is derül, hiszen legutóbb is hallhattuk, hogy olykor igen érdekes, ingerült párbeszédet folytat versenymérnökével Peter Bonningtonnal.

„Amikor vezetek, mindig szeretném tudni, hogy mekkora előnyre van szükségem. Bahreinben tudtam, hogy nagyjából 10 másodpercre van szükségem, és elég kényelmesen is éreztem magam, de aztán bejött a biztonsági autó, Spanyolországban pedig a boxkiállásoknál veszítettem sokat. Nico kerékcseréje 2,8 illetve három másodperc alatt volt meg, az enyém meg nagyjából 3,8 és 4,5 másodpercig tartott, ami jelentős különbség volt. Az utolsó körre aztán nagy nyomást helyezett rám, nagyon közel került, és egyáltalán nem volt kedvemre való ez a helyzet. Jó lenne azt mondani, hogy ’á nem volt semmi probléma, kezemben tartottam az irányítást’, de ez egyáltalán nem így volt.”

000 facebook_banner.jpg

A lenyűgöző sikereknek köszönhetően mára valószínűleg teljesen elfelejtődött az az értetlenség és  döbbenet, amit Hamilton két évvel ezelőtti döntése váltott ki, amikor egy versenyképes McLaren helyett egy középszerű Mercedes mellett voksolt.

„Jól tudtam, hogy egy jó helyre érkezem, és tudtam, hogy helyesen döntöttem. Ez most mindenki számára nyilvánvalóvá vált. Biztos vagyok benne, hogy azok az emberek, akik akkor más véleményen voltak, mostanra másként gondolják. Egy pillanatig sem kételkedtem, de persze sosem gondoltam volna ekkora sikerre. Nyilván hittem benne, hogy a siker jönni fog, de elképzelni sem mertem, hogy egy versenyen 50 másodperces különbség lesz köztünk és a Red Bull között. Szóval ez egy kivételes csapatmunka eredménye, és igazán boldog vagyok, hogy részese lehetek, és hozzájárulhatok ezekhez az eredményekhez. Ez volt a negyedik kettős győzelmünk, ami abszolút irreálisnak tűnik.”

 

FormaNet, Varga Viktória

001_fórum logo.png

Szólj hozzá

mercedes forma-1 lewis hamilton fernando alonso formula-1