2014. máj 29.

F1 Massa örül, hogy megszabadult a ferraris tehertől

írta: FormaNet
F1 Massa örül, hogy megszabadult a ferraris tehertől

Felipe Massa hosszú évekig volt a Ferrari család tagja, de ma már kicsit sem sajnálja, hogy a legendás istálló szélnek eresztette, mert a hosszú, győzelem nélküli időszak egyre feszültebbé tette. A brazil utolsó ferraris éveit Fernando Alonso árnyékában töltötte, és egyáltalán nincs meglepődve azon, hogy egyelőre ez a sors jut Kimi Räikkönennek is.

massa - alonso 2014.JPG

 

Felipe Massa összesen nyolc szezont versenyzett a Ferrarinál, és sosem volt könnyű dolga, hiszen olyan csapattársakat kapott maga mellé, mint Michael Schumacher (2006), Kimi Räikkönen (2007-2009) és Fernando Alonso (2010-2013). Jelenleg a Williamsnél Valtteri Bottas mellett kell bizonyítania, és bár egyelőre a finn vezeti a házon belüli csatát, és eddig Massát többször is utolérte a balszerencse, ezzel együtt sokkal jobban érzi magát, mint az elmúlt években.

"Egyértelműen ez volt a helyes lépést”- beszélt Massa a csapatváltásról a Sport Bildnek.

"Visszatekintve most már örülök, hogy a Ferrari nem akart engem, és ezzel megnyitotta számomra az utat a Williamshez. Nyugodt és motivált vagyok, és a csapat tisztel engem. Olykor jót tesz a változás. Én is öregszem, de most újra fiatalnak érzem magam. Kész vagyok harcolni, keményen dolgozni, és semmit nem bánok. A Ferrari egy nagyszerű csapat, de ha nem nyersz, akkor egy óriási teher nyomja a vállad. Megpróbálsz minden pozitív energiát hasznosítani, de állandó feszültségben vagy. Itt a Williamsnél csak a versenyzésre kell koncentrálni, és ez jobb.”

Ami a Ferrari pilótapárosának jelenlegi helyzetét illeti, Felipe Massa mindkét bajnok mellett versenyzett, így mind Alonso mind pedig Räikkönen stílusát és képességeit jól ismeri, és úgy véli, kettőjük közül a finn versenyző a gyengébb „láncszem”

„2007-ben Kimi lett a világbajnok, de Monzáig előtte voltam a bajnokságban. Sajnos volt egy megállapodás a csapaton belül, hogy Monzában el kellett dönteni, ki lesz az 1-es számú, és Kimi előtt álltam, amikor problémák adódtak az autómmal. 2008-ban előtte végeztem, és a balesetem előtt 2009-ben is előrébb voltam. Ennek ellenére Kimi a világbajnok, nem pedig én”- emlékezett vissza a Räikkönen mellett töltött évekre.

Talán éppen ezért a brazil kicsit sincs meglepve, hogy jelenleg a Mercedes pilótái után a spanyol áll a bajnoki tabella harmadik helyén, míg a „Jégember” mindössze 17 ponttal a 12. helyet bérli. Szerinte Alonsót még egy tökéletes autóval is nehéz legyőzni.

 „Számomra nem meglepő a Fernando és Kimi közötti különbség. Számítottam erre, mert Fernando felépített maga köré a csapatot, és persze ő egy nagyon erős versenyző. Úgy gondolom, hogy ha le akarod győzni őt, akkor ahhoz egy tökéletes autóra van szükséged. Szerintem Kimi nem érzi száz százalékosnak az autóját, és ez lehet a különbség. Fernandót akkor is nehéz megverni, ha minden rendben van.”

Arctica sportnapszemüveg

A brazil szerint Alonso Schumacher szintjén van: „Mindig is nagyszerű csapattársaim voltak. Michael egy nagy tanítómester volt számomra. Amikor mellette versenyeztem, akkor még a csúcson volt. Egyszerűen lenyűgöző volt. Fernando ugyanazon a szinten van mint Michael volt. Michael egy hihetetlen tehetség volt, egy valódi versenyző. Fernando a versenyeket olykor jobban átlátja.”

000 facebook_banner.jpg

 

FormaNet, Varga Viktória

001_fórum logo.png

Szólj hozzá

ferrari forma-1 felipe massa formula-1