F1 Hamilton kezdett legjobban az Olasz Nagydíj első edzésén
Az Olasz Nagydíj első szabadedzésén Lewis Hamilton végzett az élen, több mint hat tizedmásodperccel megelőzve ex csapattársát, Jenson Buttont, aki az egész gyakorlás során versenyképes köridőket produkált, és végül a harmadik leggyorsabb kört futó Nico Rosberg előtt tudott maradni. A Ferrari hazai versenyén Fernando Alonso egy negyedik hellyel kezdett, Kimi Räikkönen pedig hetedik lett péntek délelőtt.
Kissé felhős, nagyjából 20 fokos időben indult az Olasz Nagydíj első másfélórás tréningje. A Pirelli erre a hétvégére a konzervatív megoldás mellett döntött, azaz a kemény illetve a közepes gumikat kapták a csapatok.
A Caterham istállónak köszönhetően Spa után Monzában is egy új pilóta tűnt fel a mezőnyben, mégpedig Roberto Merhi személyében, aki most az első szabadedzésre kapott lehetőséget, de meglehet, hogy a szuperlicensz megszerzése után a spanyol még idén egy egész versenyhétvégére is megkapja Kobajasi Kamui autóját. A japán pilóta két héttel ezelőtti kényszerpihenője után egyébként a hét közepén tudta meg, hogy Olaszországban ismét ő versenyezhet.
Tesztpilóták további három alakulatnál is lehetőséget kaptak Monzában: a Force Indiánál Daniel Juncadella, a Lotusnál Charles Pic, a Saubernél pedig Giedo van der Garde.
Az első negyed óra elteltével indult be az élet a legendás olasz versenypályán, az első komolyabb köridőket pedig a két McLaren futotta, Kevin Magnussen és Jenson Button sorrendben. Az edzés első harmadához közeledve a Mercedesek persze átvették az irányítást, miközben a Red Bull autói DRS problémákkal küzdöttek.
Lewis Hamilton 1:27.064-gyel állt a tabella élére, majd Nico Rosberg következett egy hajszállal lemaradva. A McLarenek visszacsúsztak a harmadik-negyedik helyre, majd következett a Ferrari duója, Fernando Alonso és Kimi Räikkönen. Sebastian Vettel ekkor még csak a hetedik helyen állt, míg ausztrál márkatársa, Daniel Ricciardo a top10-be sem volt, sőt nem sokkal később be is kellett parkolnia a garázsba, motor-probléma miatt.
Az első félórában rendelkezésre álló plusz szett abroncsok használata után egy – szokásos – rövid pihenő következett, majd jó 10 perc elteltével a Ferrari finn bajnoka törte meg a csendet.
A Force Indiánál Juncadella visszaadta a volánt Sergio Péreznek, de a mexikói csak később tudta megkezdeni a munkát. Csapattársa, Nico Hülkenberg sem hajtott pályára a második félórában,mert az ő autóján is dolgozni kellett a szerelőknek.
A következő félóra végén egy rövid ideig Button 1:26.810-es körrel átvette az első helyet, őt követte Hamilton és Rosberg. Alonso megelőzte Magnussent, Vettel pedig Räikkönen elé ugrott fel a tabellán.
Button után a két Mercedes is bement 1:27 alá, Hamilton pedig hamarosan hat tizedet vert egykori mclarenes csapattársára. A két Force India az utolsó 30 percben visszatért a pályára, sőt a top10-be is felverekedte magát mindkét versenyzőjével.
Tíz perccel a leintés előtt Button még mindig a két Mercedes között foglalt helyet, és Alonso, Magnussen, Vettel trió is tartotta pozícióját. A hetedik helyen Räikkönen állt, rajta kívül pedig Pérez, Kvjat és Hülkenberg foglalt helyet a legjobb tíz között. Ez a sorrend végül már nem változott. A mezőny hátsó felében az új, fiatal spanyol beugró rögtön első nekifutásra bő két tizedet vert a Caterham másik autóját vezető Marcus Ericssonra.
Ami a hibákat illeti, kisebb csúszkálások, bukótért-látogatások tarkították ugyan a 90 perces gyakorlást, de nagyobb baki nem történt.
Az első szabadedzés végeredménye:
Pilóta Csapat Köridő Hátrány Kör
1 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1m26.187s | - | 25 |
2 | Jenson Button | McLaren/Mercedes | 1m26.810s | 0.623 | 27 |
3 | Nico Rosberg | Mercedes | 1m26.995s | 0.808 | 26 |
4 | Fernando Alonso | Ferrari | 1m27.169s | 0.982 | 23 |
5 | Kevin Magnussen | McLaren/Mercedes | 1m27.228s | 1.041 | 30 |
6 | Sebastian Vettel | Red Bull/Renault | 1m27.271s | 1.084 | 27 |
7 | Kimi Raikkonen | Ferrari | 1m27.493s | 1.306 | 27 |
8 | Sergio Perez | Force India/Mercedes | 1m27.687s | 1.500 | 13 |
9 | Daniil Kvyat | Toro Rosso/Renault | 1m27.741s | 1.554 | 33 |
10 | Nico Hulkenberg | Force India/Mercedes | 1m28.112s | 1.925 | 23 |
11 | Esteban Gutierrez | Sauber/Ferrari | 1m28.114s | 1.927 | 21 |
12 | Valtteri Bottas | Williams/Mercedes | 1m28.148s | 1.961 | 20 |
13 | Felipe Massa | Williams/Mercedes | 1m28.150s | 1.963 | 21 |
14 | Jean-Eric Vergne | Toro Rosso/Renault | 1m28.300s | 2.113 | 30 |
15 | Giedo van der Garde | Sauber/Ferrari | 1m28.429s | 2.242 | 19 |
16 | Daniel Ricciardo | Red Bull/Renault | 1m28.487s | 2.300 | 12 |
17 | Daniel Juncadella | Force India/Mercedes | 1m29.192s | 3.005 | 10 |
18 | Pastor Maldonado | Lotus/Renault | 1m29.512s | 3.325 | 24 |
19 | Max Chilton | Marussia/Ferrari | 1m30.017s | 3.830 | 25 |
20 | Jules Bianchi | Marussia/Ferrari | 1m30.081s | 3.894 | 27 |
21 | Charles Pic | Lotus/Renault | 1m30.125s | 3.938 | 23 |
22 | Roberto Merhi | Caterham/Renault | 1m30.704s | 4.517 | 29 |
23 | Marcus Ericsson | Caterham/Renault | 1m30.948s | 4.761 | 16 |
FormaNet, Varga Viktória