F1 Rosberg győzelemmel tette tökéletessé interlagosi hétvégéjét
A szezon 18. állomásán a Mercedes újabb kettős győzelmet húzott be, a poleból induló Nico Rosberg ezúttal nem hibázott, és a szabadedzések illetve a kvalifikáció után a versenyen is maga mögött tudta tartani legnagyobb riválisát, Lewis Hamiltont. A dobogó harmadik fokára hazai közönsége előtt Felipe Massa állhatott fel.
A szombati szoros időmérő után egy izgalmas versenyre volt kilátás a szezon utolsó előtti nagydíján, hiszen nem csak a két Mercedes szorongatta meg egymást, hanem a Williamsek is nagyon erősnek tűntek, és nagyon bizakodóan készültek a Brazil Nagydíjra. Végül a körömrágás elmaradt, Rosberg nehéz de higgadt versenyzéssel behúzta idei ötödik futamgyőzelmét. A Williamsnél több hiba is történt a 71 körös futam során, végül Massa felért a dobogóra, a negyedik helyről rajtoló Bottas viszont csak egy pontot gyűjtött Interlagosban.
A rajt után a top5 helyzete nem változott, Nico Rosberg maradt az élen, mögötte Lewis Hamilton, Felipe Massa, Valtteri Bottas és Jenson Button is megtartotta pozícióját. Sebastian Vettel két helyet is bukott miután kiszélesítette az egyik kanyart, így remekül startoló Kevin Magnussen ill. Fernando Alonso is a német elé került. Az utolsó két pontszerző helyen Daniel Ricciardo és a Esteban Gutiérrez autózott az első kör végén.
Az első kerékcserék már igen korán megkezdődtek. Az 5. körben a lotusos Pastor Maldonado érkezett csapatához, majd a következő négy körben az élmezőny is megkapta az új gumikat. A Pirelli előzőleg egyébként három kiállással számolt a gyorsan elhasználódó abroncsok miatt.
A boxkiállások során Massa hibázott, ugyanis a megengedettnél gyorsabban ment, amiért a stewardok egy öt másodperces büntetéssel jutalmazták. A brazilnak ezt a következő kerékcseréje során kellett letöltenie.
A kerékcserék után a két Mercedes maradt az élen – Hamilton szerelői egy hajszállal gyorsabbak voltak, ezzel együtt is maradt német márkatársa mögött, aki viszont forgalomba került, és Romain Grosjean Lotusa kissé fel is tartotta. Ezzel legnagyobb riválisa meg is érkezett a nyakára, de Hamiltonnak sem volt könnyű dolga, mert neki is le kellett tudnia a Lotust, sőt utána a közepes keverékeken rajtoló, így elnyújtott kiálláson lévő Danyiil Kvjat valamint Nico Hülkenberg mögött is veszített némi időt.
A 17. körben már újra a két Mercedes vezette a mezőnyt, köztük pedig kicsivel több mint két másodperc volt a különbség. Massa tartotta harmadik helyét csapattársa és Button előtt, őket követte egy ideig a szintén elnyújtott stratégián lévő Grosjean, aki csak a 25. körben állt ki először kereket cserélni, nagyjából akkor, amikor a többiek megkezdték a kiállások második hullámát.
Rosberg az élről a 27. körben állt ki, előtte egy körrel Massa tudta le a büntetéssel egybekötött kerékcseréjét, majd Rosberggel együtt Bottas is megérkezett. A finn néhány másodpercet veszített, mert a szerelőknek igazítani kellett a biztonsági övén. Közben a pályán az első helyet átvevő Hamilton beletaposott a gázba, de egy kicsúszással minden addigi behozott idejét el is veszítette. A brit a 4-es kanyarban szaladt ki a bukótérbe, majd ezt követően ő is bement új gumikért.
A mezőny favoritjai a boxlátogatások után változatlan sorrendben visszaálltak az élre, és - Bottas elhúzódó kiállása miatt – Massa is meg tudta tartani a harmadik helyet. Button stabil versenyzéssel a negyedikként folytatta futamát, mögötte pedig a Magnussent megelőző Vettel ugrott fel az ötödik helyre.
A hetedik-nyolcadik helyet Alonso és Ricciardo bérelte, de a 40. körben fékhiba miatt az ausztrál versenyének vége lett. A csapat ugyan megpróbálta orvosolni a hibát, de végül a Red Bullt be kellett tolni a garázsba, és ezzel Ricciardo lett a verseny első kiesője. Bottas megörökölte a nyolcadik helyet, mögötte pedig Hülkenberg és Räikkönen haladt a top10-ben. Ez a sorrend viszont hamar megváltozott, miután a Force India támadásba lendült és egy sikeres manőver után Räikkönen is könnyedén maga mögé utasította a Williams finn versenyzőjét.
Az élen közben Hamilton rákapcsolt, és előzőleg még hat másodperces hátránya az 50. körre két másodpercre olvadt, közben pedig kicsivel hátrébb Alonso ugrott egyet előre Magnussent megelőzve.
Az első négy helyezett közül Rosberg, Massa és Button húsz körrel a leintés előtt, az 51. körben tudta le harmadik és egyben utolsó kerékcseréjét, és a hazai pályán versenyző braziltól egy érdekes – bár nem egyedi – bakit láthatott a közönség. Massa egy garázzsal előrébb, a McLarennél akart leparkolni, de persze onnan gyorsan tovább hajtották.
Hamilton következő körben állt ki, majd továbbra is második helyen folytatta versenyét, de már fél másodpercen belül volt csapattársához képest, így izgalmas végjátékra lehetett számítani.
Mögöttük Massa már bő 30 másodperces hátrányban őrizte harmadik helyét, eggyel hátrébb pedig Button és Vettel hagyta maga mögött Räikkönen Ferrariját. Néhány pillanaton belül Alonso is beérte finn kollégáját, aki csak két kiállásos taktikán volt, így használtabb gumikon túl sokáig nem tudta maga mögött tartani a spanyolt. Az eggyel kevesebb kiállás tehát nem bizonyult túl kifizetődőnek, hiszen Räikkönen néhány körön belül három helyet is veszített.
Közben az utolsó 10 körben az élen megkezdődött az üldözéses verseny, ám Rosberg nagyon jól bírta a nyomást, és bár a 2007-es bajnok folyamatosan egy másodpercen belül tudott maradni, végül támadásra nem volt lehetősége. Rosberg végül F1-es pályafutásának 8. győzelmét teljesen megérdemelten zsebelte be, míg Hamilton a verseny leggyorsabb körével és egy második hellyel vigasztalódhatott. A brit jelenleg 17 pontos előnnyel vezeti a bajnoki pontversenyt.
Massa dobogóra állhatott brazil közönsége előtt, majd őt követte Button, Vettel és Alonso triója. Räikkönen végül maradt a hetedik helyen, rajta kívül még Hülkenberg, Magnussen és Bottas szerzett pontot.
A versenynek összesen két kiesője volt, Ricciardo után Grosjeannak is idő előtt fel kellett adnia küzdelmét műszaki probléma miatt.
A Brazil Nagydíj végeredménye:
1 | Nico Rosberg | Mercedes | 1:30:02.555 |
2 | Lewis Hamilton | Mercedes | + 1.457s |
3 | Felipe Massa | Williams/Mercedes | +41.031s |
4 | Jenson Button | McLaren/Mercedes | +48.658s |
5 | Sebastian Vettel | Red Bull/Renault | +51.420s |
6 | Fernando Alonso | Ferrari | +1m01.906s |
7 | Kimi Raikkonen | Ferrari | +1m03.730s |
8 | Nico Hulkenberg | Force India/Mercedes | +1m03.934s |
9 | Kevin Magnussen | McLaren/Mercedes | +1m10.085s |
10 | Valtteri Bottas | Williams/Mercedes | + 1 kör |
11 | Daniil Kvyat | Toro Rosso/Renault | + 1 kör |
12 | Pastor Maldonado | Lotus/Renault | + 1 kör |
13 | Jean-Eric Vergne | Toro Rosso/Renault | + 1 kör |
14 | Esteban Gutierrez | Sauber/Ferrari | + 1 kör |
15 | Sergio Perez | Force India/Mercedes | + 1 kör |
16 | Adrian Sutil | Sauber/Ferrari | + 1 kör |
Romain Grosjean | Lotus/Renault | ||
Daniel Ricciardo | Red Bull/Renault |
Egyéni pontverseny állás a Brazil Nagydíj után
1 | Lewis Hamilton | 334 |
2 | Nico Rosberg | 317 |
3 | Daniel Ricciardo | 214 |
4 | Sebastian Vettel | 159 |
5 | Fernando Alonso | 157 |
6 | Valtteri Bottas | 156 |
7 | Jenson Button | 106 |
8 | Felipe Massa | 98 |
9 | Nico Hulkenberg | 80 |
10 | Kevin Magnussen | 55 |
11 | Kimi Raikkonen | 53 |
12 | Sergio Perez | 47 |
13 | Jean-Eric Vergne | 22 |
14 | Romain Grosjean | 8 |
15 | Daniil Kvyat | 8 |
16 | Pastor Maldonado | 2 |
17 | Jules Bianchi | 2 |
18 | Adrian Sutil | 0 |
19 | Marcus Ericsson | 0 |
20 | Esteban Gutierrez | 0 |
21 | Max Chilton | 0 |
22 | Kamui Kobayashi | 0 |
FormaNet, Varga Viktória