2014. nov 10.

F1 Rosberg: Talán a Williams segítségemre lehet Abu-Dzabiban

írta: FormaNet
F1 Rosberg: Talán a Williams segítségemre lehet Abu-Dzabiban

Miután az Amerikai Nagydíjon fontos győzelmet bukott el, Nico Rosberg elhatározta, hogy Interlagosban nyerni fog, és pontosan így is történt. A német versenyzőt egész hétvégén szorongatta a bajnoki tabella éllovasa, Lewis Hamilton, ám Rosberg ezúttal bírta a nyomást. Jelenleg 17 pont választja el a bajnokság éllovasától, és ahhoz, hogy a hajrában legyőzze Hamiltont nem elég a duplapontos szezonzárót megnyernie, némi segítségre is szüksége lesz. Rosberg a széria hivatalos oldalán megjelent interjúban egyértelművé tette, hogy Abu-Dzabiban nagyon fog szurkolni ex csapatának, a Williamsnek, legalábbis egy második hely erejéig mindenképpen...

interlagos 2014.JPG

 

Lenyűgöző versenyt futottál - mennyire érezted, hogy Lewis (Hamilton) ott liheg a nyakadban?

Nico Rosberg: Elég húzós volt, de egész hétvégén nagyon jól éreztem magam, és az önbizalmam is a helyén volt. Biztos voltam benne, hogy tanultam az austini hibámból, ahol kissé meggyengültem. Most nagyon boldog vagyok,hogy  ilyen rövid idő alatt ekkora lépést tettem előre. A rajtom szuper volt, és már az első etapban éreztem, képes vagyok megtartani a különbséget Lewisszal szemben. Fontos volt, hogy soha ne engedjem annyira közel, hogy valódi támadást tudjon indítani. Aztán hibázott és ez nekem kedvezett, hiszen mindketten eléggé a határokon használtuk az abroncsokat. Nagyon fontos volt az időzítés a kiállásoknál, így amikor hibázott és nagyjából hat másodpercre nőt köztünk a különbség, akkor egy kicsit könnyebb dolgom lett és ez elég volt ahhoz, hogy az utolsó kiállásig viszonylag könnyen vigyázni tudjak a gumikra.

A bajnoki cím szempontjából mit jelent ez a győzelem?

NR: Sajnos ez a verseny túl későn jött, és mindössze csak négy pontot hoztam. Sajnálatos, de ez van! A címhez szükségem lesz egy kis segítségre azért, hogy Lewis ne az első két hely valamelyikén végezzen, de normál esetben az a realitás, hogy a harmadik helynél előrébb végez. Talán a Williams még segítségemre lehet.

Mire gondoltál, amikor a rádióban meghallottad, hogy csapattársad hibázott?

NR: Örültem neki, és ez volt az a pillanat, amikor tudtam, hogy egy kicsit könnyebb lett számomra a meccs, nem kell a végső határig feszítenem a húrt az abroncsokkal.

A hiba után Lewis le tudta dolgozni a hátrányt és a végén alig másfél másodperc volt a különbség köztetek. Mennyire kontrolláltad az eseményeket?

NR: Nagyon jól éreztem magam és biztos voltam abban, hogy nem fogok hibázni. Tanultam az austini esetből, szóval megpróbáltam tartani a tempóját és csak az lebegett a szemem előtt, hogy sose engedjem túl közel magamhoz. Működött – ellentétben Austinnal. Remélem Abu-Dzabiban is hasonlóképpen alakul majd a versenyem.

Matematikailag Lewisnak elég egy második helyezés ahhoz, hogy Abu-Dzabiban ő legyen a bajnok. A mostani futam után mit gondolsz, jobb helyzetben várod a szezonzárót mint ő?

NR: Egyértelműen jobb lenne, ha én lennék az üldözött, nem pedig a vadász. Biztos, hogy Abu-Dzabi egy igazi horror lesz, és nagy siker a rajongók szempontjából. Meg kell nyernem a versenyt – legalábbis ez a tervem.

Mennyire lesz nehéz egyrészt a bajnokság jelenlegi sorrendje miatt, de leginkább mert nagyon fókuszálni kell majd arra, hogy egy tiszta versenyzést mutassatok be? Abu-Dzabiban karriered eddigi legnagyobb hétvégéje lehet…

NR: Természetesen nehéz lesz,  de ahogy Austinban is mondtam, az utolsó két versenyt meg kell nyerni. Most ezt csináltam, és az a tervem, hogy Abu-Dzabiban megismétlem. Jelenleg úgy érzem, hogy meg tudom csinálni.

Mit fogsz csinálni az Abu Dzabi Nagydíj előtti héten?

NR: Hm. Motiválnom kell Felipe Massát, hogy pihenje ki magát, és Abu-Dzabiban egy lenyűgöző második helyet érjen el, miközben én megnyerem a versenyt!

 000 facebook_banner.jpg

FormaNet, Varga Viktória

Szólj hozzá

mercedes forma-1 nico rosberg formula-1