F1 Az abu-dzabi kétnapos teszttel lezárult a 2014-es szezon
Az idei év utolsó kétnapos kollektív tesztjével immár hivatalosan is véget ért a 2014-es szezon. Az első tesztnapon a Williams, míg szerdán a Mercedes zárt az élen Abu-Dzabiban...
A szezonvégi kétnapos abu-dzabi teszt első napján a Williams finn pilótája, Valtteri Bottas volt a leggyorsabb honfitársát, Kimi Räikkönent, valamint a bajnokság második helyezettjét, Nico Rosberget megelőzve. A rutinos versenyzők tesztelésénél azonban sokkal nagyobb érdeklődést övezte a Ferrari garázsban még csak szemlélődőként jelenlévő Sebastian Vettelt és a debütáló McLaren-Hondát, mely elektronikai problémák miatt meglehetősen későn csatlakozott a tesztelőkhöz, és végül mindössze három kör erejéig mutatta meg magát a GP2 idei második helyezettje, Stoffel Vandoorne vezetésével. Ez a néhány perc csak a tabella utolsó-, azaz 10. helyére volt elegendő, bár Eric Boullier hangoztatta, hogy egyelőre a köridők mit sem számítanak, hiszen ez a Honda motor még nem a végleges változat.
A legtöbb kört (114) egyébként Rosberg tette meg, rajta kívül pedig még az évadzárón első F1-es versenyét teljesítő Will Stevens volt az, aki száz körön felül teljesített a Caterham autójában ülve. Stevens a hatodik helyen zárt, közvetlenül a Force Indiánál lehetőséget kapó az idei GP2-es bajnok, Jolyon Palmer és a Red Bullt vezető Carlos Sainz Jr mögött. Míg Palmer alatt kétszer is megállt az autó a nap folyamán, addig Sainz éppen csak lecsúszott a „bűvös százasról” (99 kör) és nagyon örült, hogy hiba nélkül tudta teljesíteni feladatait. A rali legenda fia idén Formula Renault 3.5 bajnoka lett, és a hírek szerint jövőre Max Verstappen csapattársaként a Toro Rossónál versenyezhet.
A hetedik-nyolcadik helyen ex caterhames pilóták sorakoztak fel egy Lotus és egy Sauber volánja mögött. Charles Pic 2014-ben nem kapott lehetőséget versenyzőként, de legalább tesztpilóta lehetett a Lotusnál és ez alkalommal 88 körig jutott. Az idén debütáló, ám végül csak 16 nagydíjat teljesítő Marcus Ericcson új csapatánál, a Saubernél folytatta a munkát, és végül 95 kört teljesített. Az utolsó előtti hely Max Verstappené lett, de nem volt hibátlan napja, ugyanis egy műszaki hiba miatt a falban kötött ki.
Első tesztnap végeredménye:
Pilóta Csapat Köridő Kör Hátrány
1 Valtteri Bottas Williams 1’43.396 80
2. Kimi Raikkonen Ferrari 1’43.888 80 0.492
3. Nico Rosberg Mercedes 1’44.512 114 1.116
4. Jolyon Palmer Force India 1’44.516 36 1.120
5. Carlos Sainz Jnr Red Bull 1’45.339 99 1.943
6. Will Stevens Caterham 1’45.436 101 2.040
7. Marcus Ericsson Sauber 1’46.253 88 2.857
8. Charles Pic Lotus 1’46.827 95 3.431
9. Max Verstappen Toro Rosso 1’47.197 55 3.801
10. Stoffel Vandoorne McLaren idő nélkül 3
A folytatásban a mcLaren-Honda továbbra is elektronikai nehézségekkel küzdött - Stoffel Vandoorne már két kör után megállt a pálya szélén, és belga pilóta ezután többet már nem hajthatott pályára.
Ami a tabellát illeti, szerdán Mercedes tartalékversenyzője, Pascal Wehrleint vette át az uralmat, és délelőtt majd délután is az ő neve mellett állt a legjobb köridő, ami hét tizeddel volt jobb Bottas keddi legjobbjánál. Mögötte a Ferrarit kormányzó Raffaele Marciello végzett, a Toro Rossót vezető Max Vestappen előtt. Hármójuk közül 96 körével a mercedeses Wehrleint volt a legszorgalmasabb, a mezőnyből pedig a Sauber újdonsült versenyzője, a negyedik helyen záró Marcus Ericsson tette meg a legtöbb kört (112).
A nap második fele leginkább a Pirelli idei illetve a jövő évi abroncsainak összehasonlításával telt, mindemellett a Force India tesztelte a Lewis Hamilton édesapja által megálmodott szerkezetet, mely a jövőben különböző plusz információkat szolgáltathat a nézőknek. A Force Indiát Richard Goddard vezette, és végül a hatodik helyen zárt Will Stevens Caterhamje mögött.
Stevens volt az egyik pilóta, aki miatt előkerült a piros zászló - nem mellesleg a nap folyamán ötször kellett megszakítani az edzést. Volt, hogy egy pályán kóborló macska miatt, míg a leglátványosabb Daniel Ricciardo kigyulladó Red Bullja volt. Az ausztrál az utolsó két órában már nem hajthatott pályára, addig viszont 88 kört tett meg, és végül a hetedik helyen végzett. Mögötte a Williamst vezető Felipe Nasr illetve a Lotuson osztozó Alex Lynn és Esteban Ocon zárta a köridőket jelző tabellát. Nasr jövőre a Sauber versenyzőjeként debütál a szériában, míg a GP3-as bajnok, Alex Lynn jó esélyekkel pályázik a Toro Rosso egyik ülésére. Az ugyanis már biztos, hogy Max Werstappen csapattársa nem Jean-Eric Vergne lesz - a francia mindezt Twitter oldalán közölte rajongóival.
A második tesztnap végeredménye:
Pilóta Csapat Köridő Kör
1. Pascal Wehrlein Mercedes 1:42,624 96
2. Raffaele Marciello Ferrari 1:43,208 91
3. Max Verstappen Toro Rosso 1:43,763 78
4. Marcus Ericsson Sauber 1:44,551 112
5. Will Stevens Caterham 1:44,888 76
6. Richard Goddard Force India 1:44,944 89
7. Daniel Ricciardo Red Bull 1:45,151 88
8. Felipe Nasr Williams 1:45,937 83
9. Alex Lynn Lotus 1:46,168 52
10. Esteban Ocon Lotus 1:47,013 34
11. Stoffel Vandoorne McLaren idő nélkül 2
FormaNet, Varga Viktória